🍆Patlıcanlı Börek/Aubergine Borek🍆

🍆Patlıcanlı Börek/Aubergine Borek🍆





Malzemeler
İçi için(For filling)
6 adet patlıcan (6 aubergines)
4 soğan (4 onions)
100 g kadar sucuk ya da kıyma (100 g Turkish sucuk or mince)
1 tatlı kaşığı salça (1/2 tablespoon tomato paste)

Hamuru için
3 su bardağı su (3 cups water)
6-7 bardak un (6-7 cups flour)
Tuz (salt)
Hamuru açmak için sıvıyağ (vegetable oil to roll the dough)
Yapılışı
İçi için soğanları yemeklik doğrayıp sıvıyağda rengi değişene kadar kavurun. Küp küp doğranmış patlıcanları ekleyin. Patlıcanları hacmini iyice kaybedene kadar karıştırarak kavurun. Salçayı ekleyip bir kaç dakika daha kavurun.En son sucuğu küp küp doğrayıp içine ilave edin. Birkaç dakika daha kavurun. Altını kapatıp tuzunu ekleyin.

Hamuru için un, su tuz ile yumuşak bir hamur yoğurun. Unu azar azar ekleyin ki hamur sert olmasın. Ben bu böreği hava çok sıcakken yaptığım için maya kullanmadım. Ama hava çok soğukken hamurun kendini hızlı salması için bir çay kaşığı maya ilave edip bekletmeden açıyorum. Hava sıcak ve hamur yumuşak olduğu için hamur kendini hızlı saldı bende hemen açmaya başladım.
 Hamurdan bezeler yapın. Merdane ile servis tabağı büyüklüğünde açın.Fırça ile her yüzünü yağlayin. Elinizle çekistirerek açın. Gluteni yüksek un kullanırsanız hiç yırtılmadan açabilirsiniz. Yırtılma da sorun değil rulo yaparken birbirinin üzerine geliyor. Kenarlarını ayırın. Her zaman kenarları daha kalın kalıyor.  İçini tek bir köşesine koyup rulo yapın. Önceden ısıtılmış 200 derece fırında pişirin. Afiyet olsun. 

Not: Fırından çıkmış sıcaklı hâliyle üzerini kapatırsanız böreğiniz daha yumuşayacaktır. Ayrıca içi hazırlarken ve açarken çok yağ kullanmanız gerekiyor. Ben için üzerine çıkan yağını alıyorum ve fırından çıkab tepsinin yağını ayrı bir kaseye alıyorum. Sıcaklıyken börek fazla yağını veriyor soğuyunca alamazsınız.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek