Arzum Mutfak Şefi İnceleme Yorumlarım/ Mutfak Şefi Tavsiye/ Hamur Yoğurma Makinası Önerileri

Herkese merhaba! Uzun zamandır benden istek alan arzumun mutfak şefi inceleme yazım ile karşınızdayım. Uygun fiyatlı farklı seçeneklere sahip öneri isteyen okuyucuların isteği üzerine karşılaştırmalı özelliklerini tek tek açıkladım. Sorularınız olursa sorabilirsiniz. Alttaki kutucuğa beni bilgilendir diye tıklarsanız cevabım direkt mailinize geliyor.


Arzum 1066 Crust mix Color stant mikser: candy yani pembe, misty yani açık mavi renk seçeneklerine sahip. Trendyolda 588 L ya mavi olanını alabilirsiniz. 1000 L altı para verilebilir tek mutfak şefi. Daha ucuza bu kalitede mutfak şefi bulamazsınız benden söylemesi 🤭.


En baştaki karıştırma başlığı batter denilen bol tereyağlı kirakura kek arası keklerde, pound kek yaparken, kurabiye hamuru, çiğ ve içli köfte hamurunu yaparken bu başlık kullanılıyor. Ortadaki yoğurma başlığı her türlü mayalı hamurda, ekmek, börek, çörek, poğaça, açma hamurunda kullanılıyor. Çırpma başlığı dışbükey konkav yani ekvotoral çapı dışa doğru bu yüzden yumurtaları kase tabanına yapıştırmadan güzelce çırpabiliyor. Bir insan daha ne ister bir çırpıcıdan 😵. Daha önceki Cookplus ile ilgili yazımı okuduysanız ne demek istediğimi anlarsınız. İnsan ben mutfak şefi aldım diyince çırpıcının harika olmasını bekliyor tabi doğal olarak. Bu modelde başka aparat yok. Kıyma vs.
Ürün özellikleri de tabloda görüldüğü üzere 1000 W, 4,5 L, 8 farklı hız ayarında. Arzumun bazı modellerinde maksimum 7 farklı hız ayarı oluyor. Bu hız ayarı hafif yoğunluklu hamurlar için yani beze, pandispanya, kek hamurları için. Yoksa kitchenaid bile olsa maksimum 2 de poğaça hamuru yoğurabirsiniz. Daha yüksek hızda makineyi bozarsınız.



  • AR1067 Dreamline Crust Mix Plus Dreamline: Mürdüm, pembe ve kırmızı olmak üzere bu modelin üç farklı renk seçeneği var. 1000 W, 4,5 L ve 7 farklı hız ayarı bulunuyor. Diğer modeller ile farkı resimde de görüldüğü üzere güç çıkışı üzerinde yer alan siyah bölgeye kıyma makinası aparatı takılıyor. Bir önceki modele göre fiyatı daha fazla. 1376 civarında. Rengi ve satıldığı site fiyatında baya bir fark attırıyor dikkat edin.


Ar1068 Gastromix Stand Mikser: 1200 W, 5L, 8 farklı hız ayarına sahip arzumun en son çıkan modeli. Çırpıcı, karıştırma başlığı, yoğurma aparatı var. Sadece hamur, kek, pasta yapsın, geniş hacimli olsun derseniz tam size göre. Soğutucu motor fanı önde değil de arkada olsaymış mükemmel ötesi derdim. Bu hacim bu watt, bu servis ağına göre Türkiye'de bulabileceğiniz en iyi mutfak şefi diyebiliriz. 2350 L civarında diğer modellere göre daha yüksek fiyatlı bir ürün. Fiyatı kalitesine, özelliklerine, piyasaya göre makul.
Mürdüm, pembe, kırmızı olarak 3 farklı seçeneği bulunmaktadır.

Arzumun en güzel özelliği sürekli yeni model çıkarması, kendini yenilemesi, renk seçeneği sunması ve her bütçeye göre uygun fiyatlı ürünler çıkarması. Diğer rondo, el mikseri, blendır seti gibi mutfak eşyalarını aynı renk ve seriden edinebilirsiniz. Küçük ev aletlerinizi mutfağınızda birbirine uygun alabilirsiniz. Ayrıca Türkiye de geniş servis ağına sahip. Ne alırsanız alın mutlaka servis imkanı olan ürünler almaya dikkat ediniz.


  • Birde Allah aşkına sen söyle ben onu alıcam , sen ne dersen ona bakıcam, çabuk bana makine söyle diye sorular sormayın yorumlar yapmayın🙈. Tavsiye  Bende bulunduğum  halde ısrarla sorumun cevabını alamadım hangisini al diyorsun bana kesin bir cevap ver demeyin. DM den ben blogda soru sordum hâlâ cevabı gelmedi diyenler de size ne desen bilemiyorum 🙄. Sorunun cevabını aynı gün içinde yazdığım hâlde nedir bu acelecilik nedir bu tavır anlamıyorum🤷🏼🙄. Düşündüğünüz ikisi üçü arasında kaldığınız makinelerin hangi özelliği daha iyi onu söylüyorum. Ben hiçbirm makine üretimi ve  satışı yapmıyorum. Aldığınız makine sizin sorumluluğunuz da benim değil. Ben sadece hangi özellik ne işe yarar onu anlatmaya çalıştım. Son olarak birisi eğer size sadece şu markayı koştura koştura gidin alın diyorsa ona inanmayın 🧐 çünkü bu dünyada hatta evrende tek seçenek 😂 asla yok 😊.
Mutfak şefi inceleme yazarımın tamamı için 👉🏻Tıkkkk

55 yorum:

  1. Merhaba uzun süredir mutfak şefi bakıyorum. Bu kadar ayrıntılı açıklamalarda bulunmanız ne güzel. Uzun suredir bakiyirum yorumlara en sıkıldığım yeter dediğim anda buldum yorumlarınızı.Ben Homend 3006 mutfak şefi ve Ar1068 Gastromix arasında kaldim yardımcı olursanız çok sevinirim. Bu arada sağ el parmağımı kırdığım için biraz daha karar sürecini hızlandırmak ta istiyorum.Baktikcada daha çok kararsizlasiyorum.1500 gibi bir bütçem var. Şimdiden teşekkürler ☺️

    YanıtlaSil
  2. Merhaba uzun süredir mutfak şefi bakıyorum. Bu kadar ayrıntılı açıklamalarda bulunmanız ne güzel. Uzun suredir bakiyirum yorumlara en sıkıldığım yeter dediğim anda buldum yorumlarınızı.Ben Homend 3006 mutfak şefi ve Ar1068 Gastromix arasında kaldim yardımcı olursanız çok sevinirim. Bu arada sağ el parmağımı kırdığım için biraz daha karar sürecini hızlandırmak ta istiyorum.Baktikcada daha çok kararsizlasiyorum.1500 gibi bir bütçem var. Şimdiden teşekkürler ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzum teknik servis yedek parça vs gibi imkanlar açısından homende göre daha iyi. Çünkü homend de pek sorunumuzu çözecek insan bulamayabilirsiniz. Homend kalite olarak kötü diyemem. Kullanıp memnun kalan çok takipcim var.

      Sil
  3. Yorumunuz için teşekkürler.Beko ve Arçelik ile ilgili yorumlarinizida okudum onlar biraz daha pahalı ama çok daha güzel özellikleride var. Şimdi daha kararsız kaldım. 1600-2000 gibi bir bütçeniz olsa siz nasıl bir şef secerdiniz. Döküm ve kaliteli olsun ama çok da pahalı olmasın istiyorum.plastik gövde olanlarda gürültü oranida fazla yanlış anlamadiysam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Gürültü olayı tamamen motor gücü ile alakalı. 1000 W üzeri motora sahip makineler evde sanki matkap varmis gibi ses çıkarabiliyor maalesef. Bu da evde bebek varsa ya da gece yarısı iş yapılacaksa hanımları zorlayabiliyor. Kitchenaid in artisan orta boyunun 300 kusur, profesyonel modelinin 600 kusur W olmasının tek sebebi de bu aslında. Şu anki aklımla ne seçerdin derseniz keşke en basta kitchenaid, Kenwood, Beko ya da Bosch alsaymışım derdim. Ama durumum yok alamıyorum plastik gövdeli makineye bakayım desem Bosch veya arzuma bakardım. Nitekim bende uzun zaman önce yeni mezun birisi olarak plastik gövdeli makine tercih ettim daha tuzlu makineyi alacak parayı biriktirene kadar. Herkes benim gibi yapsın demiyorum ama mevcut durumda benim için en iyi seçenek o şekilde idi.

      Sil
    2. 900 yada 1000 watt sizce yeterli mi Bosch 900 wattlik olan daha uygun.Ama haznesi küçük

      Sil
    3. Evet gayet yeterli olacaktır ev kullanımı için. Maalesef haznesi kücük ama kullanip performansından memnun olan çok kisi var. Hazne kapasitesi artikca fiyat artiyor. Bosch optimum var mesela 5,5 L o da çok pahalı.

      Sil
    4. Merhaba yorumlarınız için tekrar çok çok teşekkür ederim.Zamaninizi aldım hakkınızı helal edin.son olarak Bosh optimum - Beko BKK 1392 -Arceli K 1292 den birini seçmeniz gerekse hangisini seçerdiniz?

      Sil
    5. Ya da siralamaya koysak siralamaniz nasıl olur

      Sil
    6. 1.Bosch optimum/2.Beko=Arçelik 😂. Oda Bosch optimum 5,5 L diye 😆. Beko Arçelik ve hatta grunding stand mikseri birebir aynı model.

      Sil
    7. Yardımcı olduğunuz için tekrar çok teşekkür ederim 😊

      Sil
  4. Merhaba ,
    Gerçekten emeğiniz için çok teşekkür ederiz. Yurtdışı sitelerinde bile bu detay ve değişik marka karşılaştırması yapan bulamadım.Bütçe olarak 1000. TL yi aşmadan sadece 3 aparatı olması benim yeterli olacaktır. Bu aşamada bütçe kısıtlı olduğu için Arzum başarılı buldum . Başka bir öneriniz olur mu? Sağlıklı güzel diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Fiyatlar aldı başını gitti 🤷🏼 maalesef 1000 TL altı size önerebileceğim başka bir makine yok. Fakat en iyisi diyemiyorum bu crustmix olanlara. Daha dün bir takipçim bana yazdı yoğururken başı kalkıyor normal mi diye. Hani bütçenize az biraz 300-500 daha ekleyebilirim derseniz Bosch mum, arzum gastromix e bakabilirsiniz derdim.

      Sil
    2. Merhaba cevabınız için teşekkür ederim. Kenwood yaznızdan sonra kenwood u araştırdım ancak çok yan ürünü var ilk defa alacaklar için güzel bir alış veriş olur tek seferde işlem tamam .Yan ürünlerin hepsi evde olunca . Bosch mum serisini de inceleyeceğim teşekkür ederim güzel günler diliyorum

      Sil
  5. Tekrar merhaba halen stand mikser araştırmalarım devam ediyor. Bilir kişi olarak Vestel Perilla hakkında düşüncelerinizi öğrenebilirmiyim? İnternet araştırmalarında olumsuz bir veri ile karşılaşmadım. 1000 w 1300 tl civarı Herşey tekrar teşekkür eder sağlıklı günler dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfurullah. Ben olsaydım tercih etmezdim. Ama yinede siz bilirsiniz. Size de sağlıklı günler dilerim.

      Sil
  6. Merhaba harika bir blog olmuş çok güzel önerilerde incelemelerde bulunmuşsunuz nacizane ben de bir öneri almak istedim mutfak şefi arama yolunda :) cookplus Quick chef arzum crust mix arasında kaldım sonra e acaba döküm mü alsam deyip arzum gastromixe baktım öneriniz ne olur fiyat farklarına değer mi? Beklentim 2 3 kişilik bir aile için düzgün şekilde hamur yoğurması kenarlara takılmadan homojen çırpması ve uzun ömürlü sağlam bir makine olması hani çalışırken gözüm üstünde olmasın işini iyi yapsın:)) yardımcı olursanız çok sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Sare hanım ne güzel sözler bunlar 🥰 beni çok mutlu ettiniz. Uzun süre Cookplus kullanmış biri olarak söyleyebilirim ki evet hâlâ makinem çalışıyor, karıştırma paleti tasarım olarak çok güzel hemencecik kurabiye tart yoğurabiliyor ama gelin görün ki çırpma performansı berbat. Yumurta sarısını dibine yapıştırıyor 🤷🏼. Yoğurma kancası bıçaklı hamuru sıyıra sıyıra özlü bir şekilde yoğuruyor da insan o kadar para verince bir pandispanya beze çırpmasını da bekliyor hani. Döküm gövde makineler en dayanıklısı oluyor. Gastromix uygun fiyatlı olarak daha alınabilir diye düşünüyorum. Servis yedek parça sıkıntısı olmaz diye düşünüyorum. Sizin istediğiniz gibi 2-3 kişilik ailenin hamur işi, ekmek yapımı, kek çırpmak gibi işlerin üstesinden gelebilir. Uygun fiyatlı en alınabilir makine bence.

      Sil
  7. Çok teşekkür ederim Sare hanım ne güzel sözler bunlar 🥰 beni çok mutlu ettiniz. Uzun süre Cookplus kullanmış biri olarak söyleyebilirim ki evet hâlâ makinem çalışıyor, karıştırma paleti tasarım olarak çok güzel hemencecik kurabiye tart yoğurabiliyor ama gelin görün ki çırpma performansı berbat. Yumurta sarısını dibine yapıştırıyor 🤷🏼. Yoğurma kancası bıçaklı hamuru sıyıra sıyıra özlü bir şekilde yoğuruyor da insan o kadar para verince bir pandispanya beze çırpmasını da bekliyor hani. Döküm gövde makineler en dayanıklısı oluyor. Gastromix uygun fiyatlı olarak daha alınabilir diye düşünüyorum. Servis yedek parça sıkıntısı olmaz diye düşünüyorum. Sizin istediğiniz gibi 2-3 kişilik ailenin hamur işi, ekmek yapımı, kek çırpmak gibi işlerin üstesinden gelebilir. Uygun fiyatlı en alınabilir makine bence.

    YanıtlaSil
  8. Merhaba, stand mikser konusunda bu kadar açıklayan görmedim. Harika bir yazı olmuş. Ben de almayı düşünüyorum fakat fazla bütçem yok internetten baktığımda homend 3001 modeli, arzum ar1066 modeli ve emsan anneler günü için indirime giren modeli arasında kaldım yardımcı okur musunuz? (Emsan için pek iyi yorum görmedim ama belli olmaz tabi)Şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğiniz iki model arasında kalsaydım direkt arzum alırdım ikisi arasında bariz kalite farkı var. Emsan hakkında ne desem yalan olur hiçbir tecrübem ve kullanan arkadaşım yok. Hayırlı ramazanlar efendim 🤗

      Sil
  9. Tamam çok teşekkür ederim hayırlı ramazanlar

    YanıtlaSil
  10. Merhaba mutfak şefi almak istiyorum. Özellikle yumurta akı köpürtmesini ve pastacı kreması çırpmasını çok iyi yapmasını istiyorum. Dökümler daha iyi oluyormuş makinada sallanma da yapmıyor ağırlığından. Bir de hazne olarak çok küçük olmasını istemiyorum en az 4,8 olmalı diye düşünüyorum. Arzum gastromix sizce nasıl yorum yaparsanız çok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzum genel olarak mutfak şefinde çırpma konusunda gayet iyi o konuda bir şüpheniz olmasın. Genellikle 2000 L altı tüm ürünler çırpma olarak çok yüksek performanslı olmuyor ama arzumun öyle bir sıkıntısı yok. Gastromix aynı fiyata sahip diğer makinelere göre gayet iyi.

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim

      Sil
  11. Merhabalar ben de mutfak şefi almak istiyorum araştırma aşamasındayım. Özellikle yumurta akı köpürtme ve pastacı kremasını çırpmasının çok iyi olmasını istiyorum. Döküm olanlar ağırlığından dolayı makinayı sallamadığı için daha iyiymiş. Bir de hazne olarak da en düşük 4.8 lt olmalı diye düşünüyorum. Arzum gastromix ürününe bakıyorum internette çok yorum göremedim bununla ilgili. Sizce nasıl bir ürün yorum yaparsanız çok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzum genel olarak mutfak şefinde çırpma konusunda gayet iyi o konuda bir şüpheniz olmasın. Genellikle 2000 L altı tüm ürünler çırpma olarak çok yüksek performanslı olmuyor ama arzumun öyle bir sıkıntısı yok. Gastromix aynı fiyata sahip diğer makinelere göre gayet iyi.

      Sil
  12. Merhaba tekrar bişey soracağım da bosch el mikseri var resimlerinde hamur karıştırma aparatıyla ekmek var mfq24200 400 W modeli ve mfq40303 500 W modeli açıklamalarında aparat hamur yoğurma aparatı olarak geçiyor. Bunlar da iş görür mü bosch marka olduğu için hamur yoğurmakla sıkıntı yaşanmaz gibi geldi bana ama size sormak istedim. El mikseri ile hamur yoğurulur mu diye.
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben el mikseri de hem sinbo hem Bosch olarak hem de standlı el mikseri diye geçiyor o makinaların hepsini kullandım. O kancalarla en fazla şuh hamuru yapılıyor. Yani tulumba profetirol, ekler pasta yaparken kullanabilirsiniz. Hamur yoğuramazlar maalesef. Mutfak şefi yada stand mikser dedikleri gibi asla olmaz.

      Sil
    2. Özellikle bu konuda bilgilendirdiğiniz için çok teşekkür ederim zaten mayalı hamurlar için almak istiyorum.
      Tekrar teşekkürler 💐

      Sil
  13. Merhabalar haftalardır mutfak şefi araştırıyorum bütçem 1500 Karaca multichef ile arzum gastromix arasında kaldım gönlüm arzumdan yana ama estetik görüntüsünden emin olamıyorum. Multichefin iç metal aksam yazıyor açıklamalarda dökümle aynı anlamda değil dimi. Bir de uygun fiyatlı döküm gövdeli makineler hangileri ? Sizi tanımasamda güvenerek karar vericem galiba şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karaca ile ilgili düşünce ve yorumlarımı önceki yazımda okumuşsunuzdur diye düşünüyorum. Metal aksam ile döküm aynı şey değil. Çelik tencere ile döküm tencere gibi farklı şeyler. Uygun fiyatlı alınabilir Arzum gastromix den başka mutfak şefi tavsiye edemem çünkü maalesef piyasada başka çeşit yok. Diğer uygun fiyatlı makinelerin çırpması kötü ya haznesi küçük ya da servisi yok.

      Sil
  14. İyi günler yazılarınız çok bilgilendirici olmuş emeğinize sağlık. Bende mutfak şefi almak istiyorum bütcem 2000 tl civarı ne önerirsiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.Beko arçelik Grundig makinelerine bakabilirsiniz. Bu aralar indirimler de oluyor.

      Sil
  15. Merhaba, yaptığınız yorumları okuyarak Arzum'un AR 1068 mutfak şefini aldım. Dün çiğ köfte yaptım ve gayet başarılıydı. Yarın da ekşi mayalı ekmek yapacağım. Ben ürünü beğendim. Güzel yoğurdu ve en önemlisi de sessiz çalışıyor. Gece bile kullanabilirim. Karar vermemde bıkmadan usanmadan yaptığınız yorumların çok faydası oldu. Bunun için size teşekkürü bir borç biliyorum. Sağ olun, var olun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa çok teşekkür ederim asıl siz varolun🥰. Makinenizden memnun olmanıza çok sevindim. Yazılarımın sizin işinize yararamasına nasıl mutlu oldum bilseniz 😊. Şimdiden size hayırlı sağlıklı bayramlar 🙋🏼💐.

      Sil
  16. Merhaba incelediğiniz tüm ürünleri neredeyse tamamını okudum.Sizi takdir ediyorum çok güzel açıklayıcı bir şekilde herkesin bütçesine yönelik incelemeler yapmıssınız.Geçen sene kitchenaid almayı düşünüyordum ,bu sene fiyatlar aldı başını gitti .Bütçemde biraz düştü.Benim en fazla verebileceğim ücret 2000 tl suan.Arastırmalarım doğrultusunda döküm gövde önermişsiniz.Beko arçelik bosh grundig... bunlar hep çok pahalılaşmış.Bu fiyata Fakir Multiplex şuan aklıma yattı ama sizce nasıl önerir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Dediğiniz gibi şu süreçte herkes mutfak şefine yönelince hem stoklar bitti hem de fiyatları uçtu. Önceden bütçesi fazla olmayanlara tavsiye ettiğim markalar örneğin arzum gastromix 1200 l idi. Şimdi Maalesef o da artmış. Dediğiniz makinayı kullanıp memnun kalanlar var. Servis konusunda dünyanın en iyi makinası diyemiyorum ama şu zamanda da başka makine yok size önerebileceğim. Maalesef stoklar bitmiş. Fazla zorlanmadigi sürece bozulmaz diye düşünüyorum. Alınabilir bir makine.

      Sil
    2. yanıtınız için çok teşekkürler .Son olarak bir şey daha soracağım size.Çok sordum biliyorum ama kusura bakmayın.arzum gastromixle fakir multiplex arasında çok fark yok.Fakirdense sizin önerdiğiniz arzumu tercih ederim.Fakat gövdesi döküm mü değil mi emin olamadım bazı sitelerde plastik yazıyor.Eğer arzum gastromix döküm ise, Sizce Arzum AR1068 Gastromix mi yoksa Kenwood KM242 Prospero mı_(kenwood gövdesi plastik iyi marka olduğu için ikisini kıyasladım)

      Sil
    3. Estağfurullah tabiki her zaman sorabilirsiniz 🤗. İlk fakir ile başlayayım bu markadan thorplex diye yeni bir model çıkmış bir bakın derim ben illaki fakir marka alacak olsaydım ben bir ona bakardım diğer modellerine göre. Arzumun gastomix modeli döküm gövdeli. Servis imkanı olarak arçelik den sonra gelir bence. Ben Mutfak robotu kapağında kendim gördüm deneyimlerim yedek parça imkanını. Kullandım iki ay sonra aşağı yukarı indiren mandalı kırıldı tekrar sipariş verdim diyen bir takipçim oldu. Ama diğerlerinden herhangi bir olumsuz yorumlar almadım. O kadarlık çok büyük bir sorun değil diye düşünüyorum sonuçta 5-6 binlik bir makine değil ve en azından ulaşıp mandalını sipariş verebileceğiniz bir servisi var. Birçok marka da o imkan da yok maalesef. Kenwood prospero kullanıp memnun kalanlar var fakat pek bir küçük geldi bana tabi siz bilirsiniz yinede. Ben olsaydım sene 2020 de ne emeklerle biriktirdiğim paramı yıllar önce çıkmış yurtdışında eskimiş bir modele vermezdim. Evet en son çıkanlar çok yüksek fiyatlı oluyor fakat diğer alternatifler varken başka model başka markalar düşünürdüm ben olsaydım. Tabiki sizin tercihiniz daha önemli ama bana kıyaslama daha çok sorulduğu için bu şekilde söylüyorum. Yanlış anlaşılmasın kimsenin tercihini eleştirmiyorum. Benim düşüncelerim sadece.

      Sil
    4. Çok teşekkür edeirm ilginiz için sağolun

      Sil
  17. Müge Hanım merhaba, mutfak şefleriyle ilgili yazılarınızı okudum ve çırpıcılarıyla ilgili kafama takılan birkaç şey olduğu için fikrinizi almak istedim. Hamur yoğurma kapasiteleri ve güçleriyle ilgili çoğu makine hakkında yorum var ama nedense çırpıcıları hakkında pek bir şey diyen yok, olanlar da genelde tabanında yumurta/şeker, yanlarında da un kaldığı yönünde. Yemek videolarında bile makineyi durdurup spatula ile harcı karıştıklarını düşünerek bunu normal mi karşılamak gerekiyor yoksa? Arzumla ilgili olumlu yorumlarınız bu bakımdan sevindirici oldu ancak açma kapama mandalının hemen kırılmasıyla ilgili şikayetlerin oldukça fazla olması açıkçası soru işareti oluşturmadı değil.
    Bir diğer sorum da hazneler büyük olduğu için az malzemede bu makinelerin başarı göstermemesiyle ilgili, daha fazla tarif denemek için özellikle kurabiyeleri yarım ölçü yapıyorum, bu durumda makineyi kullanmak pek de verimli olmaz mı, yoksa kenarlarını spatulayla toplayarak bu sorun halledilebilir mi?
    Son olarak aynı fiyat grubundaki schafer pro chef, klarstein bella, korkmaz retro ve fakir culina chef hakkında ne düşünüyorsunuz acaba? Fakir hakkında görüşüşünüzü bir üst yorumda yazmışsınız ama culina chef'in çift haznesi olması açıkçası çok cazip geldi. (Önizleye tıklayınca birkaç kez hata verdi o yüzden mesajım birden fazla kez düştüyse lütfen kusura bakmayın.)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Ne güzel anlatmışsınız düşüncelerinizi. Mektup okurcasına tek solukta okuyuverdim. Estağfurullah ne kusuru 🤗. Söylediğiniz şeyler kesinlikle doğru. İnsan makineyi alıp kullanınca fark ediyor kaç paraya aldığı makinenin yumurtayı dibine yapıştırdiğını. Ee az para da değil başka bir makine almak ya da arkasından bir el çırpıcısı almak. Ben el çırpıcısını ayrı alacaksam niye mutfak şefi alayım dimi ama? O pandispanya içindeki sarı sarı yumurta topaklarını görünce nasıl yıkıldığını bir ben bir Allah biliyor 🤷🏼🙄. Benim tecrübeme göre çırpıcı başlığının mutlaka kenarları bombeli olması asla düz acılı olmaması, çırpıcının ağır olması ucuz olsun diye hafif yapıyorlar o da uzun sürede bir yumurta sarısını patlatamıyor âdeta kasenin içinde yeni gelin gibi aheste aheste süzülüyor 😂, birde kase tabanın çok küçük olması lazım. Ne kadar geniş tabanlı kase o kadar dipte malzeme kalması demek. Kitchenaid in kasesi tarzında bir şekli olması lazım. İlla o marka şart demiyorum yanlış anlaşılmasın şeklini anlatmak için örnek verdim. Birde çırparken ilk defada direkt son ayarda çırparsanız kasenin üst köşelerine kadar malzeme yapışıyor. Arada spatula ile üst kısımları sıyırmak sorun değil fakat kasenin alt kısmında karışmayan kısımlar oluyorsa o sorun işte. Orta büyüklükte bir makine alırsanız 4,5-4,6 L civarında yarım ölçü kurabiye ve poğaça da sorun yaşamazsınız. Eğer leğen dolusu hamur yapacaksanız benim gibi 3-4 turda yoğurup 10 L lik hamur leğeninde mayalarsınız. Yaklaşık 4 buçuk tepsi poğaçaya denk oluyor. Fakir kullanıp gerçekten memnun kalanlar var. Servis ağı yok ama dikkatli kullanılırsa uzun süre iş görecektir. İnsanlara şu fiyatlarda insanlara marka söylemeye çekinir oldum. Malûm musibetten dolayı fiyatlar uçtu stoklar azaldı. Siz bütçenize ve zevkinize hitap eden, özelliklerini beğendiniz bir makineyi tercih ediniz. İllaki çok bilinen markalar olacak diye birşey yok işini düzgün yapsa yeterli olacaktır diye düşünüyorum. Arzum hakkında evet çok fazla mandal şikayeti duydum. Fiyat performans ürünü aslında. Bir yerden malzeme tasarrufu yapıyorlar onlarda. Maalesef dört dörtlük işte bu diyebileceğim bir makineye rastlamadım ben daha. Elimi hamurdan kessin beze yapsın yeter😀.

      Sil
    2. Gerçi zaten herkese nazikçe ve tek tek cevap veriyorsunuz ama hem kibar yorumunuz hem de uzun uzun açıklamalarız için çok teşekkür ederim, kesinlikle aklıma takılan her şeye cevap vermişsiniz.
      Cimri iki kere öder diyen Rus atasözüne göre yaptığım şey çok yanlış olacak ama açıkçası bu ilk mutfak şefi deneyimim olacağı için KitchenAid'e, hele de dediğiniz gibi fiyatlar bu haldeyken, o kadar para bayılmayı pek istemiyordum fakat diğer markalar hakkındaki bu kadar farklı yorumlar da kafamı çok karıştırmıştı. Şu durumda tavsiyelerniz doğrultusunda internetten sipariş vermek yerine bulabildiklerimi mağazada görüp sonrasında kampanya beklemek daha doğru olacak gibi.
      Fakir'i düşünme sebebim çift kasesi kadar sizde de olan waffle makinesinden memnun kalmamdan dolayı idi, mutfak şefinden de menun kalanlar var dediğiniz için onu şimdilik listemde tutayım diğerlerini de özelliklerine göre eleyeyim o zaman. Tekrar çok teşekkür ederim her şey için.

      Sil
    3. Güzel sözleriniz için çok teşekkür ederim. Söylediklerinin o kadar doğru ki. Şu zamanda gerçekten çok fazla düşünmek gerekiyor fiyatlar fazla olduğu için. Bana direkt soruyorlar şu makine iyi mi bu iyi mi diye. Aslında herkes için doğru kesin bir marka yok. Birisi için iyi olan diğeri için yetersiz olabiliyor. O yüzden artı ve eksileri ile söylemeye çalışıyorum. Fakirin waffle makinesi ile neredeyse aşk yaşıyorum 😂. Krep ve kaşık dökmesini çokça yapan biri olarak büyük kolaylık benim için hatta bir tanede memleketteki eve alayım diye düşünüyorum. İnşallah istediğiniz makineyi bulursunuz.

      Sil
    4. Bir ara bayatlamış poğaçaları bile orada ısıtıyorduk biz de, o derece işlevsel bir ürün gerçekten :D . Sağolun, umarım fiyatlar daha da uçmadan bulabilirim bir tane.

      Sil
  18. Merhaba İnci hanım, araştırma yaparken denk geldim size, büyük bir şans oldu benim için. Yorumları okudum tek tek, ne kadar detaylı cevaplamışsınız soruları, karşılıklı konuşur gibi, samimiyet var resmen.
    Yazınıza ve yorumlara/sorulara bakma hevesiyle videonuza bakamadım henüz, birazdan bakacağım. Sormak istediğim konu orada geçiyor ise şimdiden özür dilerim aceleci olduğum için. Bosch'un MUM5 serisinden, fazladan aksesuarı olmayıp fiyatı uygun olan modeline gaz kesiyorum. Bayide yoktu, inceleyemedim yakından. Sadece Optimum modeli vardı, dökümden, fiyatı da fazla bütçeme göre. Almak istediğim model 900w, 3,9L kasesi, Pizza, poğaça, kek, kurabiye hamuru yapsın yeter desem de, haznenin küçük olması ve/veya 900w gücü olması sıkıntı yaratır mı diye tasalanıyorum. Fiyatı uygun diye alıp elimde şişsin istemiyorum, içim acır. Bu marka ve model ile ilgili bir öneriniz/tecrübeniz var mı? Ya da, aman uzak dur derseniz ona göre gönlümden sileyim o modeli:) +/-1500 TL civarı fiyatı, bayi ve sitelere göre değişiyor. 2000L altı olan modellerde çırpma sıkıntı oluyor benzeri bir yorumunuz vardı yukarılarda. 1500 liralık ürün ile ucuza mı kaçıyorum ben:(
    Cevaplayabilirseniz çok mutlu olurum, şimdiden teşekkür ederim, hoşça kalın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa çok teşekkür ederim 😍 ne kadar iyi geldi yorumunuz anlatamam. Bu konuda çok fazla soru geldiği ve internette fazla karşılaştırma videosu veya mutfak şefleri ile ilgili bilgi olmadığı için yazdım. 900 w olması kafanızı karıştırması güç olarak ve çırpma olarak Bosch mum 5 serisi gayet yeterli olacaktır diye düşünüyorum. Yıllardır Avrupa'da kullanılan model. Yerli ve yabancı birçok tarif bloggerında da görebilirsiniz aslında. Yani elinizde kalacak tek seferde çat gidecek bir makine değil. Fakat en iyi makine de değil. Hacim açısından çok küçük. Fakat bana 1-2 tepsi poğaça yoğursun, bir büyük kek kalıbı kek çırpsın, tek seferde 2 yumurta ile su böreği hamuru yoğursun yeterli derseniz gayet yeterli bir makine. Bu makineyi alanlardan biri ben kurabiye hamurunu toplayamıyotum demişti. Bu yorum sadece bir kişiden geldi alıp kullanan tanıdıklarım takipçilerim gayet memnunumlar hiç o şekilde olumsuz bir dönüş başka almadım. Optimum modeline gelirsek tavsiyem üzerine alıp memnun kalanlar var. Bence çok yeterli bir makine. Fakat dediğiniz gibi fiyatlı bir makine maalesef. Küçük makineler birkaç turda hamur yoğrulunca gayet çok miktarda hamur yoğurabiliyor. Bende uzun süre küçük kaseli makine kullandım. Fakat eliniz alıştıkça, daha çok börek, pandispanya vs pastane mamüllerinin daha lezzetlisini evde yapınca insana az gelebiliyor hacmi🤭. Size illaki büyük ya da küçük alın diyemem. Önemli olan sizin pişirdiginiz hamur miktarı sizin evinizin ihtiyacı. Geçenlerde doktor bir hanım bana sormuştu Kenwood düşünüyorum hangi modelini tavsiye edersiniz evde ekmek, çörek yaparız küçük model istemiyorum demişti. Bende daha büyük modelini tavsiye etmiştim daha yüksek wattlı fakat sonradan görmüştüm ki 1 çay bardağı süt, bir çay bardağı su ile azıcık hamurlu tarifleri kullanmış kanca kaseye çarpıyor demişti. Yani demem o ki herkesin ihtiyacı farklı olduğu için makine yorumu ve ihtiyacı farklı olabiliyor. Herkes ben kadar hamur yoğurmak zorunda değil belki bir bezelik hamur onlara yeterli olacaktır. Eğer aklınız optimum da kalacaksa biraz daha birikim yapıp ona göre alabilirsiniz. Sizinde dediğiniz gibi bu makineler fiyatlı ürünler her gün alınmıyor. İçinize gönlünüze sinmesi lazım. Ama merak etmeyin iki modelde paranızı ziyan etmeyecektir diye düşünüyorum. Evet bazı ucuz makinelerde maalesef toplaşıp sözleşmişler gibi çırpıcıları güzel cırpmayan çırpicilar üretiyorlar 🤷🏼‍♀️. Hafif malzemeden şekilsiz balon çırpıcı insanı sinir ediyor. Örneğin cookplus ve karaca. Sinirimden oturup agladigimi bilirim 😵.

      Sil
    2. Ayy, ne kadar mutlu oldum, anlatamam. O kadar uzun zaman ayırıp yazdığınız için çoook teşekkür ederim, hikaye gibi okudum :)
      Anladığım kadarı ile bu makine bize yeterli gelecek. 4 kişilik bir aileyiz, mutfakta olmayı seviyorum, zaman alan, efor isteyen yoğurma ve çırpma işlemlerini kolaylamak adına mutfak şefi çoktan şart oldu. Pandemi sebebiyle satışlar patlamış, herkes ekmeğini, böreğini evde daha kolay yapma hevesine girince ben gibi, stoklar tükenmiş bayilerde. Üretim de sıkıntılı malum. İnternet üzerinden almayı düşünüyorum. Bir spot bayii tanıdığımız ise bekleyin elimde yok ama araştırayım, bulabilirsem çok daha uygun fiyata alırsınız benden demiş eşime. Bulursa şahane olur. Olmadı alırım 15 gün sonra bir yerden, o sürede bulamaz ise zaten diğer web mağazalarında da kalmaz diye korkuyorum.
      Arçelik mağazasında gördüğüm model de çok güzeldi, döküm ve kırmızı, ancak o da 3.600tl gibiydi yanlış olmasın. Fiyatı yüksek,ama almak istesem bile ellerinde teşhir dışında ürün yoktu satışta. İnternet üzerinde ise çeşitli satıcılarda 4500tl'yi buluyor fiyatı,rağbet var demek ki Arçelik'e epey, karaborsa gibi olmuş resmen. Bosch mum5 beni gani gani paklar, renkleri facia ama görmeyiveririm artık;)
      Kocaman teşekkürler tekrar, emeğinize sağlık, sevgilerimle, Esra
      NOT: İnci hanım demişim ilk yorumda ama adınız değil sanırım, çok özür..

      Sil
    3. Rica ederim 🤗. Bende sizin yorumunuzu gerçekten karşılıklı sohbet edercesine okudum ve bana çok iyi geldiniz gerçekten 😍. Pozitifliğiniz benim de modumu yükseltti 💕.
      Gerçekten şu pandemi döneminde o kadar çok satıldı ki makineler 6-7 binlik makine dahi alsanız istediğiniz renk yok 🤷🏼‍♀️. Çok iyi hatırlıyorum bu salgın öncesi arzum gastromixler 1200 L idi şimdi 2500 civarında olmuşlar. Bana şu makineyi alalım mı diye soranlara artık imkanınız varsa alın gitsin diyorum. Çünkü aylardır mutfak şefi kıtlığı var resmen. Evet arçeliğin makinası çok kaliteli döküm kitchenaid muadili diyebilirim. Aynı zamanda Beko ve Grundig de kaliteli. Aynı makine aynı üretim marka adı farklı sadece. Fakat Grundig hem gri herşeye giden bir renk hem de diğerlerine göre daha uygun fiyatlı. Bence Arçelik beğendiniz ise Grundig e bir bakın derim.
      Çok teşekkür ederim tekrardan. Çok incesiniz Estağfurullah. Genelde herkes hesap ismimden dolayı İnci diyor. Adım Müge manası inci çiçeği olduğu ve bu hesap adı alınmamış olduğu için seçtim.
      Bol huzurlu, sağlıklı günler mutlu hafta sonları dilerim 🙋🏼‍♀️.

      Sil
    4. Müge hanım, çok teşekkürler. Çiçek gibi bir insan, çiçek gibi bir blog yapmış, daha ne olsun :)
      Cevap geldi mi diye bakınırken diğer yazılarınıza göz gezdireyim, tek bu sayfadan ibaret değildir ya bu kadar detaylı yazabilen birinin blogu diye düşündüm (geç düşünüyorum zaman zaman, yok, sıkça hatta:).
      "Aman tanrımmm" oldum resmen, sırf mutfak şefleri adına bile yazılarınız sayfalarca, ben okumaya çalışırken bile hangisinden başlasam, nereyi tıklasam diye şaşı oldum. Siz nasıl araştırıp, inceleyip yazdınız, ardından yüzlerce yorumlara mükemmel bir şekilde yetiştiniz de cevapladınız, nasıl??? Cidden maşallah size, nazar değmesin. Yüksek bir zekaya ve güzel bir yüreğe sahip bir insanın eseri demek ki bu blog. Tebrik ederim! Bloglara da abone/takipçi olunabiliniyor mu? Bilgisizim, bakacağım şimdi. İyi ki çıkmışsınız karşıma, cevher keşfetmiş gibiyim. Hayatta güzel şeyler böyle spontane olunca daha şahane oluyor. Sizi daha fazla yaza yaza sıkmayayım. Herhangi bir/başka konuda sorum olursa danışıp yazarım tekrar, uygun olup da cevaplarsanız mutlu olurum yine. Emeklerinize, güzel gönlünüze sağlık! Sürükleyici bir kitap bulmuş gibi heyecanla blog içinde dolanmaya devam edeyim, hoşça kalın..
      "anonim Esra" :)))

      Sil
    5. Yaa yorumunuzu görünce nasıl eridim bilemezsiniz 😘. Çok teşekkür ederim arada böyle pozitif böyle övgü dolu yorumlar almak bana çok iyi geliyor. Açıkçası uzun zamandır kimse beni bu kadar övmemişti😁🥰. Siz istediğiniz kadar sorunuz olduğunda sorunuz hatta dertleşmek istediğiniz de anlatınız benden sınırsız izin size💕. Yan tarafda kategoriler ve translate yazan butonun altında yayınlarından haberdar olmak ve abone olmak için tıklayınız yazan bir kutucuk var işte ona tıklarsanız yeni yayınlarımdan haberiniz olur Aynı zamanda izleyiciler yazan kutucukta izle yazan yere tıklarsanız da izleyiciler arasında adınız yazar ve yayınlarından haberdar olabilirsiniz. Tekrar tekrar teşekkür ederim güzel sözlerinize Esra hanımcım. Sevgiler..

      Sil
  19. Yorumlarınızı hayranlıkla okudum.uzun aramalardan sonra bende bütçeme göre arzum almaya karar vermiştim. Fakat eşim bana doğum günü hediyesi olarak emsan bella gusto almış.emsan hakkındaki düşüncelerinizi öğrenmek isterim.degistirmelimiyim yoksa kek ,krema,mayalı hamurlar için yeterlimidir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Öncelikle yeni yaşınız kutlu olsun 🎉💐🎂. En iyi makine diyemem ama işinizi kek ve mayalı hamurlarda görecektir. Hayırlı olsun yeni makineniz 🙋🏼‍♀️🤗.

      Sil

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek