En İyi Hamur Yoğurma Makinesi Hangisidir? Kullanıcı Yorumları /Mutfak Şefi Dosyası: Kitchenaid Artisan Mutfak Şefi

        Kitchenaid Artisan Mutfak Şefi




Mutfak şefi dosyama kitchenaid ile devam ediyorum. Konu malum herkesin büyük derdi. Resmen arsaya yatırım yapar gibi bu makinelere yatırım yapıyoruz. Yerli yabancı birçok bayandan çok soru alıyorum. Yurtdışında bu alet yıllardır kullanılıyor fakat ülkemizde çok fazla yaygın değil sebebi malum fiyat 💰💲💲💵. En son kur artışından sonra 4000 L idi.

Benim fikrim yabancı markaya para vermemek, yerli markalardan almaktı fakat daha önce yaşadığım problemler sonucu (Karaca makinesi, bir önceki yazımda var) bu makineyi aldım. Resmen zorla almak zorunda kaldım.


Neyse makine güzel mi derseniz evet daha öncekilerine göre harika. 4,8 L, döküm gövde ve bu yüzden çok ağır sallanma yapmıyor, motor verimini döküm gövde maksimuma çıkarıyor bu yüzden de bu kadar düşük watta inanılmaz verim alınıyor. Aparatları da döküm çok kaliteli. Profesioal (6,7 L), artisan(4,8L), mini(3,3 L) olarak 3 ayrı büyüklük seçeneği var. Profesional olanını almak istememe rağmen satıcı paranın hem tamamını istedi hem de  gümrükten gelir gelmez garanti veremem dedi. Oldu canım başka derdin? Hem ürün kaç para onu bile bilmiyor hem de kapora değil de paranin tamamını alacak. Şu aleti alana kadar çektiğim çileyi bir ben bir Allah biliyor.




Ekstradan kıyma, rendeleme, dilimleme, makarna acma ve kesme, degirmde,kati meyve sıkacağı vs aparatları mevcut.





Sert hamurları çok fazla yoğuramıyor. Ben hamuru bölüp öyle yoğurabiliyorum. Yumuşak poğaça hamurunu da en fazla 1 kg yoğurabiliyor. Yoğurma ve karıştırma aparatı öyle kolay temizleniyor ki anlatamam. Elinizle hamuru güzelce sıyırıyorsunuz hemen süngerle deterjanlıyorsunuz suya tutuyorsunuz bitti gitti. Üzerinde hamuru kurutmadığınız müddetçe sıkıntı yok. Cookplus ın aparatlarının temizliği daha zor geldi bana.


 Kurabiye yaparken soğuk tereyağını karıştırma aparatı iyi yoğuramıyor. Kenarı bıçaklı karıştırma aparatı lazım. Bu konuda cookplus makinası kitchenaid den daha iyi. Şekerpare, kalburabastı gibi tatlı hamurunun malzemesini koyduğumla yoğurduğu bir oluyor.


Sesi oldukça makul düzeyde. Zamanla arasına un vs girmesi sonucu sesi artabilir. İyi bir kitchenaid servisi bulup temizletip makina yağını değiştirirseniz sorun ortadan kalkacaktır.

Çırpma performansı harika kendisiyle beze bile yapabilirsiniz. Pandispanya vs her türlü pastayı kolaylık yapabilirsiniz 🤗.
Birde Allah aşkına sen söyle ben onu alıcam , sen ne dersen ona bakıcam, çabuk bana makine söyle diye sorular sormayın yorumlar yapmayın🙈. Tavsiye  Bende bulunduğum  halde ısrarla sorumun cevabını alamadım hangisini al diyorsun bana kesin bir cevap ver demeyin. DM den ben blogda soru sordum hâlâ cevabı gelmedi diyenler de size ne desen bilemiyorum 🙄. Sorunun cevabını aynı gün içinde yazdığım hâlde nedir bu acelecilik nedir bu tavır anlamıyorum🤷🏼🙄. Düşündüğünüz ikisi üçü arasında kaldığınız makinelerin hangi özelliği daha iyi onu söylüyorum. Ben hiçbirm makine üretimi ve  satışı yapmıyorum. Aldığınız makine sizin sorumluluğunuz da benim değil. Ben sadece hangi özellik ne işe yarar onu anlatmaya çalıştım. Son olarak birisi eğer size sadece şu markayı koştura koştura gidin alın diyorsa ona inanmayın 🧐 çünkü bu dünyada hatta evrende tek seçenek 😂 asla yok 😊.

Sorularınız varsa yorumlar kısmına yazabilirsiniz 👇👇👇👇





Mutfak şefi inceleme yazarımın tamamı için 👉🏻Tıkkkk
Kıyma aparatlı mutfak şefi mi yoksa kıyma makinesi mı👉Tık

32 yorum:

  1. Merhaba iyi günler Bi konuda yardımınıza ihtiyacım var mutfak şefi almak istiyorum malum çok pahalı ikinci el olanlara dahi bakıyorum essenso profsr, fakir culina, kenwood, ne düşünüyorsunuz döküm gövde istiyorum ama bilmiyorum teşekür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önerim sizin ne için düşündüğünüze göre değişir aslında. Takipçilerinden bazısı tavsiyem üzerine homend aldı, bazısı Beko aldı, bazısı Kenwood aldı. Hepsi de memnun. İllaki 4000 L lik makine kullanmak zorunda değilsiniz tabiki. Evet döküm gövde motor verimi açısından çok iyi oluyor. Siz hacim olarak ne düşünüyorsunuz 4 L ,4,6 L, 6,7 mı? Ev kullanımı için mi bakıyordunuz? Kimisi sipariş alıyor onun için istiyor. Birde ekstra aparat istiyor musunuz?

      Sil
  2. Beko ve kitchenaid arasında kaldım beko da aynı gibi geliyor aradaki fiyat farkı bir beko daha alır beko alsam pişman olur muyum?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiyem üzerine beko alanlardan bugüne kadar hiç bir olumsuz yorum duymadım. Kitchenaid iyi güzel makine de üstün uzay teknolojisi değil bence çok abartılıyor. Evet tasarımı en şık bir sürü şeker gibi renk seçeneğine sahip tek makine fakat 1-1,5 kg sert hamur yoğuramıyor. 1 kg yumuşak hamur, yarım kg sert hamur yoğurabiliyor tek seferde. Fiyat farkı kur sebebinden fazla eğer bir Amerikalıya 4 bin dolara hamur makinası alır mismı diye sorsanız arkasına bile bakmadan kaçar hamur işini bırakır 😂😂. Yurtdışında 400-500 D civarında olan bir urün oluyor size 4,500 TL. Yani derinden fazlasına satılıyor. Beko ya da Arçelik hem dokum hem 1000 W hem de geniş servis ağına sahip. Sorunu sadece benim gibi tek seferde çok miktarda yani 3-4 kg hamur yoğuranlar iciç yeterli değil. Fakat arka arkaya 3-4 turda hamur yoğurarak o sorun kolayca aşılabiliyor. Hamuru hemen elinize verdiği için zaman da almıyor. Hop hamur leğenine aktarıyorum.

      Sil
  3. Merhaba. Bir sorunuz mu vardı?

    YanıtlaSil
  4. iyi günler.ben de son günlerde bir tane almayı düşünüyorum.en düşük kaç watt olmalı.döküm gövde iyi olduğunu söylüyorsunuz bir extra aparat olursa iyi olur tabii ama mesala kıyma aparatı verimlimidir acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1000 W yeterli olacaktır daha düşük wattlı olmasa iyi olur. Genelde eski modeller 1000 W altında oluyor. Evet döküm gövdeli makinalar daha kaliteli oluyorlar. Plastik gövdeli makineler biraz oyuncak gibi kalıyor onların yanında.Ama fiyat farkı oluyor. Tek makineler daha verimli oluyor tabiki örneğin kıyma makinası aparatı gibi. Ama öyle küçük mutfaklar var ki insanlar ne yapsın mecbur tek makine alıp birçok aparat kullanıyorlar. Ekstra aparat olarak rende, baharat değirmeni ve hamur açma, ravioli aparatları daha çok kullanılıyor. Ben mesela değirmeni pudra şekeri yapımında tavsiye ederim.

      Sil
  5. Merhabalar,
    Bende annem için böyle bir makina düşünüyorum. Bende kararsız kalanlardanım. Birkaç yazınızın üzerinden geçtim. Böyle tam karacalara falan bakarken geçmiş tecrübenizi görünce buraya yazmak istedim.

    Annem genelde 1kg un ölçüsünden yola giderek yapar. Yani açma veya poğaça hamuru yapabilir. Bu da yaklaşık sanırım 2 kg hamur demek. Söylediğiniz gibi parça parça da bölebiliriz belki. Bu verilere göre elinizde 2500 tl civarı bir ürün almak isteseydiniz hangi ürünü seçerdiniz? Şimdiden teşekkür ederim. Not: Birde Grundig KMP 8650 S marka bir ürün gördüm. Bunun hakkında da pek yorum bulamadım. Siz veya arkadaslarınızın herhangi bir tecrübesi oldu mu? Saygılar... Selçuk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Selçuk bey. Evet parça parça yoğurmak daha avantajlı oluyor makinede ben arka arkaya 3-4 kg hamur yoğurup hamur kabına aktarabiliyorum. Çünkü çok yoğurmak için aldığınız makinede azıcık bir hamur yoğurma yanılıyorsunuz.Grunding bu Beko Arçelik ile birebir aynı döküm gövde, 4,6 L 1000 w diğerleri aynı tasarıma sahip. Patentli çiğ köfte yoğurma aparatı yok sadece.

      Sil
    2. Çok Teşekkür ederim yanıtınız için. Ürünü alınca buraya yazacağım inşallah. Saygılar...

      Sil
    3. Yalnız onların ses düzeyine dikkat edin. Rahatsız edici olabilir. Ben çok video izledim. Ses olayından dolayı vazgeçtim. Nacizane fikrim....

      Sil
    4. Sesi en az olan istiyorsanız kesinlikle kitchenaid kapıyı örtünce evde kimse duymuyor arı vızıltısı gibi 😀

      Sil
  6. merhabalar ben de mutfak şefi dusunuyorum ama en fazla 1500 verebilirim iyi bi şey var mıdır acaba tavsiye edeceğiniz

    YanıtlaSil
  7. Merhaba Kenwood Kmix için 500w olduğu için almayın demişsiniz fakat sayfasında 1000w görünüyor. eğer 1000w ise ne dersiniz yorumunuz değişir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim almak için baktığım dönem 500 W idi. Siz bilirsiniz kullanıp memnun kalan var. Güzel iş görür. Ben olsam şu zamanda bir alt modeli almam ama uygun fiyatlı iş gören bir makine bakıyorsanız almanız sizin için uygun olacaktır diye düşünüyorum. Hayırlı ramazanlar bu arada 😊.

      Sil
  8. merhaba sizden bir tercih yapmanızı sorsam bu iki makinadan hangisini alırdınız Kenwood
    KM242 Prospero / Kenwood
    KH324RD olurdu , fikriniz önemli tekrar teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkisid birbirine çok yakın özelliklere sahip yani çok bariz kalite farkı olacağını sanmıyorum ama 100 w farktan dolayı ben olsaydım multione alırdım herhalde 😂

      Sil
  9. Merhabalar haznesi 5 lt yada 5.5 litre olan iyi bit makina almak istiyorum.Eksimayali ekmek yapiyorum.sizce bosch optimum gri yani tartili olan ,kirmizimi arcelik,kenwood kmix kafam cok karisik bana onereceginiz makina hangisi olur.Fikriniz onemli ona gore hareket edicem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bosch optimum ve arçelik ekmek yoğurmak için gayet yeterli olacaktır diye düşünüyorum 👍

      Sil
  10. https://www.enplus.com.tr/wmf-416440071-mini-mutfak-sefi-gri-coup-4687 bu makinede 600gr un 400 lt su 100 gr maya ile ekmek yapabilme gücü varmı yani yapabilirmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 430 watt yeterli olacağını sanmıyorum ama yine de siz bilirsiniz tabi. Aynı fiyata daha orta ölçekli döküm gövdeli makinalar var isterseniz.

      Sil
  11. Yeniden merhabalar🤗 Daha önce yazmıştım şimdi yeni bir ürünü keşfettim ve sizin tecrübelerinize ihtiyacım var. Öztiryakiler gurmeaid 4.8 L 1000 W ürün için ne düşünüyorsunuz döküm olsugunu söylüyorlar ama bi size de danışmak istedim... Şimdiden teşekkür ederim.🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öztiryakiler ile ilgili en son stand mikser inceleme yazım vardı. Orada da önermiştir. Sizin de keşfetmeniz tevafuk olmuş 🤗. Yazımdan görüp tavsiyem üzerine alanlardan çok olumlu yorumlar geldi. Şimdilik bir problem yok kullananların yorumlarından. Instagram'da da öne çıkan hikayelerimde paylaşmıştım. Teşekkür etmek için bana yazmışlardı. Bence bir şans verebilirsiniz diye düşünüyorum 🌺.

      Sil
  12. Yeniden merhabalar🤗 Daha önce de yazmıştım Instagram pasta sayfam var şöyle 4,8 L uytun fiyatlı bir makine almak istiyorum diye şimdi yeni bir ürün gördüm belki sizin bir fikriniz vardır diye yazmak istedim. Öztiryakilerin gurmeaid stand mikser 1000 W 4,8 L için düşünceleriniz nelerdir? Şimdiden çok teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öztiryakiler ile ilgili en son stand mikser inceleme yazım vardı. Orada da önermiştir. Sizin de keşfetmeniz tevafuk olmuş 🤗. Yazımdan görüp tavsiyem üzerine alanlardan çok olumlu yorumlar geldi. Şimdilik bir problem yok kullananların yorumlarından. Instagram'da da öne çıkan hikayelerimde paylaşmıştım. Teşekkür etmek için bana yazmışlardı. Bence bir şans verebilirsiniz diye düşünüyorum 🌺.

      Sil
    2. Öncelikle cevabınız için çok teşekkür ederim.. Aslın da baktım yazılarınıza ama görmemişim kusura bakmayın.🙏 Peki özellikler arasin da tüm malzeme döküm diyorlar sağlamlılığı konuşun ko bir kitchenaid diyebilir miyiz?

      Sil
    3. Yani kitchenaid iyi hoş da bence biraz fazla abartılıyor. Son teknoloji makine diyemem mesela kitchenaid için. Bu öztiryakileri tavsiye etmemim sebebi aynı isimle catering için büyük hacimli mutfak robotu, hamur karma makinası ve fritözler vs üretiyorlar. Aparatları ve gövdesi bana baya sağlam gibi geldi bana nitekim alan takipçilerimden de aynı yorumlar geldi. Şu anlık kullananlardan bir olumsuz yorum gelmedi. Kurabiye, sert mantı hamuru, çiğ köfte herşeyi denemişler.

      Sil
    4. Dediğiniz çok doğru kitchenaid sadece döküm olduğu için benim ilgimi çekiyor ama oldukça ev bütçesi için pahalı bır ürün bu gurmeaid çok çok daha mantıklı geldi şimdilik sadece anneler gününü bekleyeceğim bir indirim olmazsa da o ürünü almak istiyorum aldığım zaman da size dönüş sağlayacağım inşallah... İlginize,alakanıza ve cevabınıza vakit ayırdığınız zamana çok çok teşekkür ederim sevgilerimle...

      Sil
    5. Çok memnun olurum ☺️. İnşallah istediğiniz gibi bir makineniz olur. Sevgiler🌺💐.

      Sil
  13. Merhaba sizce Kenwood mu Kitchenaid mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne için istediğinize bağlı ikisi özellikleri bakımından birbirinden farklı size illaki şu en iyisidir diyemem.

      Sil

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek