Mutfak Şefi Kıyma Aparatı Mı yoksa Kıyma Makinesi Mı? Arnica Kıyma Makinesi Yorum



Herkese Merhabalar. Bana çok sorulan sorulardan biri de Müge ben kıyma makinası aparatlı mutfak şefi istiyorum. Kıyma makinesi aparatı iyi olur mu? Cevabım sizin kullanım amacınıza göre değişmekle beraber hayır iyi olamaz efendim🤨. Peki kitchenaid de mi olmaz Kenwood da mı olmaz Beko da mı olmaz? diye sorarsanız marka fark etmiyor. Bütün pahalı markaların kıyma aparatı asla bir kıyma makinası etmez🙈.

Kıyma makinasının 1. işlevi sinirli bağ dokulu sert kırmızı eti çekmek. Peki geri dönüş tuşu olmayan bir motor nasıl takılmadan kıyma çekecek? Eğer siz kıyma makinesinde kurban etini çekecekseniz her sıkışmada makineyi dişinden çekip, içindeki helezonu ve bıçaklarını temizleyip, yerine takıp, tekrar elinizi sabunla yıkayıp hani çiğ ete dokundum ya tekrar takıp, prize bağlayıp çalıştırmak zorundasınız. Bu çokça et çekilince tam bir işkence olabiliyor 🙄. Ayrıca makineye uyumlu olsun diye aparat borusu ve tablası, besleme borusu hobbitlere göre küçücük oluyor 😂. Ne zararı var derseniz kullanım zorluğu oluyor efendim. Kocaman kocaman kuşbaşı değilde minicik minicik eti doğramanız gerekiyor. Ee ben eti o boruyu sığsın diye doğrayacaksam alırım elime bir zırh son samuray misali🙅🏼 zırh kıyması yaparım zaten önemli olan bu aletin benim işimi kolaylaştırması zorlaştırması değil.

Peki madem bu kadar yetersiz niye üretiyorlar Müge hiç mi iyi özelliği yok bu mutfak şefi kıyma aparatlarının? Evet iyi özellikleri de var tabiki.

🏵️Mesela siz yumruk kadar azıcık kıyma çekiyorsanız,(Olur  yaherkes koca sığırı çekmek zorunda değil.),

🏵️ kıyma makinasını daha çok Abhaz acukası ve domates sosu yapmak için kullanıyorsanız (bu konuda kıyma makinası aparatını size bir sorun çıkaracağını düşünmüyorum), 

🏵️kıyma aparatını içli köfte ve sucuk doldurma için kullanacak iseniz, 

🏵️Mutfağınız çok küçük dolabınızda hiç yer yok ise kıyma makinası yerine kıyma aparatlı bir mutfak şefi sizin işinize yarayacaktır.

Bir diğer önemli husus olan kıyma makinasında önemli olan noktalar:

🏵️ Güçlü yüksek wattlı motor (Bu yüzden kıyma makinaları asla düşük sesle çalışamaz)
🏵️ Aldınız makinede paket içinde yedek bıçak olması
🏵️ Yedek bıçak verilse dahi aldığınız makinenin yedek parça satışlarına ulaşabilmeniz. Bugün Amazon sayesinde artık yabancı markaların da parçalarına artık ulaşılabiliniyor.
🏵️ Besleme borusu ve tablası geniş olmalı(yukarıda anlattığım sebeplerden)
🏵️ Mümkünse içli köfte, sucuk doldurma başlığı gibi apatları üzerinde şeffaf bölmede olsun yoksa çok kalabalık ediyor.


Bu saydığım şartlar var ise marka fark etmeyecektir. O marka nasıl şu marka nasıl diye sormanıza gerek yok. Özelliklerine bakınız ve paşa gönlünüz ne istiyorsa onu alınız efendim 🥰.

Peki sen kullanıyorsun derseniz ben Arnica nın kıyma makinasını kullanıyorum. Şimdilik memnunum. Motoru güçlü, aparatları üzerinde, yedek bıçağı var. İçine hayvanın neresi katıldı acaba diye merak etmeden kendi kıymamı istediğim kalınlıkta çekebiliyor, köfte yaparken diğer soğan sarımsak vs ne varsa beraber geçirebiliyor, Abhaz acukası ve domates sosu çekebiliyor, kendi sucuğumu doldurabiyor, uzun süre uğraşmadan içli köfte şeklini verip buzluğa atabiliyorum☺️

 


Kıyma makinem ile çektiğim videolarım💕

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek