Mürdüm Eriği ve Şeftali Reçeli

 



Sezonun son reçelleri efenim😂

Malzemeler

Mürdüm Eriği Reçeli için (for plum jam)

Erik 1,5 kg(1 kg+500 g plum)

Şeker 1 kg(1 kg sugar)

büyük kristal limon tuzu(2 big crystal sitric acid)

1 çay kaşığı tereyağı (1 teaspoon butter)

Şeftali Reçeli için(for peach Jam)🍑

Şeftali 1 kg(1 kg peach)

Şeker 800 g(800 g sugar)

2 büyük kristal limon tuzu(2 big crystal sitric acid)

1 çay kaşığı tereyağı (1 teaspoon butter)

Yapılışı

Erikleri bol suyla yıkayın. Bıçakla ortadan ikiye ayırın. Üzerine şekeri düzgün bir şekilde yayın. Bir gece suyunu salana kadar bekletin. Ertesi gün eğer kavanozlayayıp kaldıracaksanız önce kavanozları, kapakları, kepçeyi vs sterilize edin. Ben kaynar suda 1 saat kaynatıyorum ama isterseniz buhar tenceresinde başaşağı veya mikrodalgada sterilize edebilirsiniz. İyice suyunu salan eriklere limon tuzu ve terayağını ekleyin. Kaynamaya bırakın. Köpüklerini ara ara alın. Kıvamı koyulaşınca kavanozların tırtıklı kısmına kadar doldurun. Ağzını temiz bir bezle silin. Kapakların iç kısımlarını da silin. Sıkıca kapatın ve ters çevirin. Bir gece öylece dokunmadan bekletin. Eğer kavanozlamayacaksanız buzdolabında muhafaza edebilirsiniz. Benim reçelim 45 dk da pişti ama bu süre meyvenin su miktarına, ısının kuvvetine göre değişebilir. Baloncuklar daha yavaş fokurdamaya başlayınca ocaktan alıyorum. Bir tabağa biraz alıp soğutup ortadan ikiye yarınca şerbeti kolay birleşmiyorsa da olmuş demektir. 







Şeftalileri bol suyla yıkayın. Çekirdek ve saplarından ayırıp doğrayın. Ben kabukları ile kaynatıyorum rengi ve aroması daha güzel oluyor. Çok olgun şeftalilerin kabuklarını soyabilirsiniz size kalmış. Üzerine şeker ilave edip iyice suyunu salana kadar bir gece bekletin. 


Ertesi gün limon tuzu ve tereyağını ekleyip kaynamaya bırakın. 


Kıvamı koyulaşınca kavanozların tırtıklı kısmına kadar doldurun. Kapatıp ters çevirin. Eğer kavanozlamayacaksanız buzdolabında muhafaza edebilirsiniz. Benim reçelim 1 saatte ancak koyulaştı fakat bu süre meyvenin su miktarına, ısının kuvvetine göre değişebilir. Baloncuklar daha yavaş fokurdamaya başlayınca ocaktan alıyorum. Bir tabağa biraz alıp soğutup ortadan ikiye yarınca şerbeti kolay birleşmiyorsa da olmuş demektir. Afiyet olsun.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek