Balkabaklı Gözleme/Balkabaklı Gutab/Тыквенный гутаб/Тыквенный чуду

 



Merhabalar! 23 nisan ulusal egemenlik ve çocuk bayramı kutlu olsun 🇹🇷. Dün hikayemde paylaştığım tarifi daha yeni paylaşabiliyorum. Yöresel bir tarif efenim 🤗 bu içle bu şekilde gözleme, buhar mantısı ve praşka yapılıyor. Bol soğan ve bol karabiber olmazsa olmazı bu balkabaklı harcın. Ben 3 ölçülük yaptım. Bize ancak yeter ama siz 3 te biri azaltıp yapabilirsiniz. Çok lezzetli oluyor mutlaka tavsiye ederim 😍🎃.

Malzemeler

1,5 L su(1 L+ 500 ml water)

1,5 yemek kaşığı tuz (1 1/2 tablespoon salt)

Aldığı kadar un (Flour)


Üzerine sürmek için tereyağı ( butter to bruss arter cooking)

içi için (for filling)

3 dilim rendelenmiş balkabağı (3 slices grated #pumpkin)

5 büyük soğan (5 chopped big size onions)

1 yemek kaşığı tuz (1 tablespoon salt)

2 tatlı kaşığı karabiber (1 tablespoon blackpepper)

Zeytinyağı (olive oil)

Yapılışı

Köy pazarında bulduğum senenin son balkabağını öncelikle dilimlemekle işe başladım 😍.






Balkabağın rendeleyin. Soğanları doğrayın. Genişçe bir kaba aktarın. Bol karabiber ve bol soğan bu harcın olmazsa olmazı unutmayın yoksa güzel olmaz. Karabiber, sıvıyağ ve tuzunu ekleyin, karıştırın ve bir kenara alın.



Un, su ve tuz ile yumuşak bir miktar ele yapışan bir hamur yoğurun. Hamur mayasız olduğu için beklemeye gerek yok. Hamurdan bezeler koparıp yuvarlayın.


Un serperek merdane ile açabildiğiniz kadar açın.



Hazırladığınız harcı hamurun yarısına iyice yayın.



Diğer yarısını üzerine kapatın ve kenarlarını keski ile kesin. Kenar kısımları daha kalın olduğu için ve iyice birbirine yapışması için bu işlem yapılıyor.



Yağsız bir tavada veya saçta arkalı önlü pişirin. Ben pizza lahmacun makinesinde alt ayarda 270 C arada sıcaklığını düşüre artıra öyle pişirdim.



Sıcaklı olarak üzerine tereyağı gezdirin ve servis edin. Afiyet olsun.

















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek