El Açması Çıtır Çıtır Yeşil Soğanlı Tosuncuk Böreği


Merhabalar! Ramazan öncesi şöyle oklava gerektirmeyen çıtır mı çıtır bir börek tarifi vereyim 😋. Tabiki yine taze soğanlı 😆🤦🏼‍♀️. Haşhaşlı mercimekli böreği bilenler bilir fakat bizde pek sevilmiyor. Aynı açma metodu ile soğanlı lorlu yaptım. Ponçik hanım adını tosuncuk böreği koydu 🤣. Çıtır çıtır öyle ince katları var ki anlatamam. Ben hamur açamam diyenin bile yapacağı kolaylıkla bir börek.

Malzemeler

2 su bardağı su (2 cups water)

1 tepeleme tatlı kaşığı tuz (1/2 tablespoon salt)

Aldığı kadar un yaklaşık 4-5 bardak(flour)

Arasına 3 yemek kaşığı tereyağı, 1 çay bardağı sıvıyağ (for layers 100 g melted butter, 1/2 cup vegatable oil)

İçi için (for filling)

250 g lor (250 g curd)

Yeşil soğan cücüğü(green onion)

Tuz, karabiber, pulbiber, zeytinyağı (salt, blackpepper, paprika, olive oil)

2 yumurta (2 eggs)

Yapılışı

Su ve tuzu karıştırın. Azar azar un ilave ederek yumuşak bir hamur yoğurun. 15 dk kadar dinlenmeye bırakın. İçini hazırlayın. Hamuru 2 parçaya bölün. Ben iki ölçü hamur yoğurduğum için 4 bezem var.



Bir bezesini merdane ile açabildiğiniz kadar açın. 


Her yerini yağlayın. 


Zarf gibi katlayın. Katlama noktarını da yağlamayı unutmayın. Kenara alın. 






İkinci bezeyi de açıp yağlayıp ilk bezeyi ortasına koyun. 


Tekrar katlayın ve yağlayın. 


Katlama noktalarına da tekrar yağ sürmeyi unutmayın.




Bir tabağa alıp poşet geçirip buzdolabında yarım saat dinlendirin. Ben iki ölçü yaptım o sırada diğer bezeleri yağladım. 


Dinlenen hamuru nazikçe açın. 


Kare dilimlere kesin. 







İçini koyup katlayın. 


Önceden ısıtılmış 190 C fırında pişirin. Afiyet olsun.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek