Homend Mutfak Şefi İnceleme



.


Merhabalar! Tüm gezen olarak evde kaldığımız şu korona günlerinde artık herkes herşeyini sipariş vermek hazır almak yerine kendi evde pişiriyor. Hâl böyle olunca küçük ev aletleri ihtiyacı daha çok artıyor. İnternet ortamında  özellikle mutfak şefi arayışını arttırıyor. Marka kıyaslaması olarak da açıkçası ben pek bir yorum bulamadım. Arayış içinde olanlara hangi özellikleri iyi hangi özellik  olsa da olur vs gibi konularda çeşitli mutfak aletleri hakkında inceleme yazılarım var. İsteyen linklerini aşağıya bırakıyorum bakabilir.

Konumuz olan mutfak şefine gelecek olursak bahsetmek istediğim model profashion 3010; 5 L kase hacmine sahip, 1000 Watt motor gücü, plastik gövdeli orta ölçekli bir makine. Her mutfak şefinde olduğu gibi çırpma, karıştırma ve hamur yoğurma aparatları ürün ile birlikte geliyor. Kase olarak çok güzel cam tamam ama Allah aşkına şu stand mikserlerin balon çırpıcısını dışbükey konkav yapmak çok mu zor? İnsanlar şu anda en az 768 L veriyorsa parası neyse üzerine ekleyin de balon çırpıcı biraz daha sert malzemeden olsa ortası ekvatoral olsa bu çok mu zor? Tüm plastik gövdeli makinelerde gördüğüm hata şu ki maaliyeti düşürmeye ilk önce çırpıcı başlıktan başlıyorlar. Ama adı üstünde stand mikser bunlar bu makinaların en önemli özelliği mereng, beze, pandispanya hazırlamak olmalı. Hamur yoğurma özelliğine gelirsek uygun fiyatlı bir makine olarak gayet güzel yumuşak hamur yoğurabiliyor. Ne kadar hamur yoğurabilir? derseniz tek ölçü poğaça açma hamurundan fazla hamuru tek seferde yoğuramazsınız. Orta büyüklükte bir makine için tek ölçü poğaça hamuru yoğurabilmesi gayet normal bir durum. Elinizi hamura daldırmadan pişi, lokma, poğaça, pizza hamuru yoğurabilirsiniz. Kurabiye olarak benim sizlere tavsiyem tek ölçü yani 250 g katı yağ, 1 su bardağı sıvıyağ, 250 g katı yağ+1 çay bardağı sıvıyağ ile hazırladığınız kurabiye hamurlarını yoğurabilir. Benim tavsiyem katı yağı küp küp kesip hazneye ekleyin. Direkt cumburlop atarsanız makine dişlileri sıkışıp bozulabilir. Bozulunca da servis ile uğraşmanız gerekir. Şimdiden söyleyeyim öyle aman aman bir servis yok. Mantı, makarna, lazanya, erişte, kesme hamur gibi sert hamurları tek seferde 1 kg olarak yoğuramazsınız. Bir mutfak şefinin altın vuruşu zaten yumurta akı köpürtme ve mantı hamuru yoğurabilme🤣. Zaten bu ikisini iyi yapabilen stand mikser kaliteli alınabilirdir.🙈


Hamur yoğururken her ne kadar mutfak şefleri 1-4 arası hız dese de siz her zaman 1 de çalıştırın ki motor aniden zorlanmasın. Ben kitchenaid de bile 1 de yoğuruyorum yoksa motor çeviremiyor. Birde sizlere tavsiyem aa bu makine 1 kg yoğuruyormuş diye 1 kg unu direkt kaseye döküp yoğurmaya başlamayın. Azar azar un ilavesi yapın ki daha rahat kontrol edebilirim. Bu makine Cookplus ın pembe 5 L olan modeli ile birbirine muadil. İkiside oldukça gürültülü. Ben ömür boyu bana dayanacak bir makine arıyorum ama bütçem buna yetiyor diyorsanız evet işinizi görür fakat bu dünyada herşeyin bir ömrü var unutmayınız. Sonsuz yaşamlı bir elektronik alet maalesef yok😔.

Bir diğer homend mutfak şefi olan profashion profesyonel 3003; 1300 W, 6 L, döküm gövdeli modeline gelecek olursak ben illaki homend alıcam diyorsanız bu modeli tercih edebilirsiniz. Döküm gövdeli olduğu için öyle kolay kolay yerinden oynaması, sarsılması mümkün değil. Çiğ köfte, baklava hamuru, içli köfte hamuru, kurabiye hamuru çok güzel yoğurabiliyor. Bence gayet güzel fiyatına göre performansı. Takipçilerim kullanıp memnun kalan çok kişi var. Hatta onların deyimiyle evin kızı 😂. Fakat makineyi zorlar bozarsanız elinizde kalabilir. Servis konusunda biraz daha gelişmesi gerekiyor. 


3004 profashion
3005 profashion
3008 profashion


Tüm bu modeller 3003 profashion ile birebir aynıdır. Rengi dışında hiçbir farkı yok. Fakat şu sıralar bazı renklerinde stok sıkıntısı var. İnoks olanından başkasını bulamayabilirsiniz. 

Şimdi bana en çok sorulan soruların cevaplarına gelirsek; homend mutfak şefi pahalı markalar ile aynı kalitede mı? derseniz sizlere marka işbirliği anlaşmam olmadığı için rahatlıkla söyleyebilirim ki hayır aynı kalitede değil 🤔. Kenwood un 10 yıl kitchenaid in ise baya baya bir uzun motor garantisi var. Bosch ise her türlü motor vs kendi üretiminde olduğu için servise ya da motor değişimine ihtiyaç dahi duymuyor. Ee Müge o zaman homend kötü bir marka mı almayalım mı? derseniz hayır fiyat performans olarak, ürün seçeneği olarak güzel ürünleri var. Kendini zamanla geliştiren bir marka. Servis konusunda ilerler ise çok daha iyi olacaktır diye düşünüyorum 😻. Yalan yok 🤥 en üst segment bir ürün değil ama çok iyi iş görüyor 👍.  Kullanan takipçilerim bana fotoğraf ve videolarını atıyor ama burda kendi çekmediğim  videoları yayınlamayacağım. Bilin ki güzel çalışıyor.

Bana direkt ürünlerin fiyatı kaç diye soruyor bazı okuyucularım. Bu makinelerin fiyatları döviz kurları ile alakalı sürekli değişiyor. Makine parçaları, motorları yurtdışı üretimi olduğu için yerli markalar da bile fiyat dövize bağlı maalesef. Bana sorana kadar Hepsiburada, GittiGidiyor, Trendyol, n11 gibi sitelerde daha güncel fiyat bilgisine ulaşabilirsiniz. Amacım mutfak şefi satmak değil. Sadece bu arayış içinde olanlara bir nebze de olsa fikir verebilmek.

Bana her türlü mutfak aleti ile ilgili kafanıza takılan soruları sorabilir hatta sohbet edebilirsiniz 🤗. Elimden geldiğince herkese cevap vermeye çalışıyorum. Beni takip etsin veya etmesin, ya da sorusunu sorana kadar takip edip sonra çıkarsın🙈😂 fark etmiyor herkese eşit davranmaya çalışıyorum 😻💕.

Bir diğer husus bu kadar para vermeye değer mi? sorusunu çok alıyorum. Cevabım şu ki hiçbir pahalı makine sizin kolunuzdan, bileğinizden ve zamanınızdan daha değerli değil efendim 🥰. Eğer evde yemek yapmayı seviyorsanız, illaki hamurişi değil çiğ köfte, içli köfte, anne köftesi fark etmiyor bunlardan birisi sizin için önemliyse pahalı olması gerekmiyor bütçenize göre bir makine edininiz.

Diğer  yazılarım:

🏵️Beko mutfak şefi inceleme 👉tık

🏵️Cookplus mutfak şefi inceleme 👉tık

🏵️Karaca mutfak şefi 👉tık

🏵️Kenwood mutfak şefi inceleme 👉tık

🏵️Arzum mutfak şefi inceleme 👉tık

🏵️Bosch mutfak Şefi İnceleme 👉tık

🏵️Kitchenaid  mutfak şefi 👉tık

🏵️Ekmek makinası tavsiye 👉tık

🏵️Katı Meyve Sıkacağı inceleme 👉tık 

🏵️Mutfak robotu tavsiye 👉tık

🏵️Waffle Makinesi Tavsiye 👉tık

🏵️Fırın Pişirme Fonksiyonları 👉tık

🏵️Fritöz Tavsiye 👉tık

🏵️Çeyiz Alışverişi 👉tık

🏵️Mutfak Çeyizi 👉tık

Mutfak şefi inceleme yazarımın tamamı için 👉🏻Tıkkkkk

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek