Tavuklu Taze Fasulye Yemeği/My Mummy's Chicken Green Bean Meal



Herkese hayırlı ramazanlar efenim 🤗. Bu yemek benim çocukluğumun yemeklerinden 🥰. Tavuk ve taze fasulye yedirebilmek adına annem ancak bana bu şekilde yedirirdi. Baharat olarak tavuk içinden çıkan baharatlardan kullanırdı. Ben baharatı kendim ayarladım ama inanın öyle baskın bir kokusu tadı hiç yok. Siz ölçüleri azaltabilirsiniz tamamen fikir amaçlı yazıyorum.

Malzemeler
2,5 kg taze fasulye (2500 g green bean)
2 kg but kuşbaşı (2 kg chopped Chicken Chicken leg meat)
1 yemek kaşığı salça (1 tablespoon tomato pasta)
1 büyük boy soğan (1 huge size onion)
2 çay kaşığı zerdeçal (2 teaspoons turmeric)
2 çay kaşığı köri(2 teaspoons curry)
1 çay kaşığı yenibahar (1 teaspoon allspices)
Sıvıyağ, tuz, kaynamış su (vegatable oil, salt, boiled water)
Yapılışı


Tavuğu biraz sıvıyağ ile iyice kavurun. Baharatları ekleyin.


Taze fasulyeyi ekleyin ve rengi dönene kadar ara ara karıştırarak kavurun. 


Salçayı ilave edin. Kokusu çıkana kadar kavurun.



Tuz ve sıcak su ilave edip tavuk ve fasulyeler yumuşayana kadar pişirin. Kavurma işlemi hem lezzette bariz bir fark ediyor hem de pişme süresini azaltıyor. Afiyet olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek