Mutfak Robotu Tavsiye/Mutfak Robotu Önerileri/ Blendır Seti Tavsiyesi



Ürün inceleme serime mutfak robotu konusunda devam ediyorum. Mutfak robotunda olması gereken özellikler neler, ne işler için kullanılabilir, acaba verdiğim paraya değmez mi diye soruyorsanız ben arzum üzerinden anlatacağım. Bendeki modeli AR144 internet üzerinden de fiyatlarına bakabilirsiniz. Ürün 750 W, pulse fonksiyonu bulunmakta. Çırpma, yoğurma, parçalama, rendeleme, ince ve kalın dilimleme, narenciye sıkacağı, katı meyve sıkacağı, blendır, plastik spatula gibi aparatları bulunmaktadır. Bazen keske daha yüksek W olsaydı dediğim olmuyor değil. Aynı modelin 1000 W olani da mevcut. Ama bu model de iyi iş görüyor.



Çırpma fonksiyonuna gelecek olursak; Çırpma aparatı aşağıdaki gibi olan robotlarda tam kapasite birşeyi çırpamıyorsunuz. Annemin robotunda Çırpma aparatı böyleydi ve kullanamadı maalesef.


Fakat benim aşağıdaki fotoğrafımda olduğu gibi yelpaze şeklinde ki çırpıcı inanılmaz güzel çırpıyor. Sesi de cok düşük. Resmen yumurta ve şekeri koyduğumla bembeyaz olduğu bir oluyor 👌. Bu özelliği kitchenaid den bile daha güzel. Gece kek yapmak istiyorsanız hemencecik çırpıyor, ses çok çıkarmadan hop kekiniz hazır. Üstelik stand mikser kolaylığında. O çırparken başka işlerle meşgul olabiliyorum. El mikseri gibi elinizde tutma zorunluluğu yok. Üstelik sirf bu özelliği için bile alınır. Ben bu aparatla 3 katlı doğum günü pastası bile hazırladım 🤭..


 Ayrıca her türlü krema, krem şanti de 1 dk dan bile daha kisa sürede hazırlanıyor.



3 su bardağı un ile büyük kalip için kek rahat çırpılıyor fakat daha büyük hacimli hamur olmuyor ortasından taşma yapabiliyor. Birde ortasında delik olduğu için transfer zor olabiliyor. Çocuğunuzla kek çırpıyorsanız tam sizlik zira kapağını kapatmadan çalışmıyor. Bacası da uzun. Çocuk parmağını uzatsa direkt aparata değmiyor. Aparat plastik küflenme vs yapmıyor yani çocuk tetanoz falan olmaz. Anne olunca insanın neleri düşünmesi gerekiyor değil mi 🤪.

Ben büyük hacimli malzeme çırpıcağım zaman sadece yumurta, şeker ve sıvı malzemeleri çırpıp büyük bir kasede un gibi kuru malzemeler ile karıştırıyorum. Mutfak şefi almadan önce hep bu şekilde kek, pandispanya, krema çırpıyordum🥰











Bir diğer fonksiyonu olan doğrama parçalama aparatına bakacak olursak, inanılmaz kullanışlı birşey. Lahmacun ve köfte harcı hazırlarken, çok miktarda soğan doğrayacağınız zaman, ciğerli börek harcı, kışlık domates sosu, menemen harcı yaparken inanılmaz kolaylık sağlıyor. Büyük hazneli olduğu için soğanı sulandırmıyor ara ara spatula ile kenarlarını sıyırırsanız homojen bir doğrama sağlanıyor. İçli köfte hamurunu kısım kısım bu aparatla parçalayarak daha özleşmiş bir hamur elde edebilirsiniz. Buzluk için köfte hazırlarken, tavuk nugget yaparken benim en baş yardımcım😉





Birde kiş yaparken soğuk tereyağı ve unu kum haline getirmeye de çok güzel yapıyor. Aynı zamanda bu ucla da kiş hamurunu hazırlayabilirsiniz. 

Kahvaltılık fakir sucuğu (çemen), fıstık ezmesi, bisküvi parçalama gibi işler için de uygun bir aparat.

Yoğurma aparatına gelecek olursak çırpma aparatının tırtıksız hali. Ben bu aparatla kurabiye hamuru yoğurdum fakat makine çabuk ısındı ve azıcık bir hamur yoğurabildim. Ama iş gördü mü? Evet gördü. Makineyi dinlendirince bir problem olmuyor. Tek tur için 65 g katıyağ ve yaklaşık 1-1,5 su bardağı un bu arada yoğurduğum kurabiye tarifi. Bloğumda tost makinasında elmalı kurabiye olarak tarifini paylaşmıştım😉.




Bir diğer kurabiye tarifim
Lorlu Portakallı Kurabiye

👇👇👇

Rende ve dilimleme aparatına bakacak olursak; sürekli mücver, balkabaklı praşka🎃, havuç tarator🥕 yapan, elde rendelemeyi sevmeyenler için bulunmaz nimet 😂. Bu aparatı balkabağı böreği yaparken, havuçlu kek-cheesecake, ayva marmeladı yaparken çok kullanıyorum. 1,5-2 kg sert meyve ve sebzeyi çok hızlı bir şekilde 3-4 dk da rahat bitiriyorum. Çok büyük zaman tasarrufu oluyor 👌. Herkese rende yapan bir aleti bulunmasını kesinlikle tavsiye ediyorum.


Dilimleme bıçağı ile çekilmiş videom şu an yok ama kullandığım zaman eklerim. Dilimleme bıçağı ile yuvarlak patates cipsi yapacağım zaman, cok miktarda patates kızartacağım fakat vaktim kısa olduğu zaman, patates graten yapacağım zaman kullanıyorum.


Narenciye sıkacağına bakacak olursak; çok kullandığım bir aparat çünkü bizim evde portakallı cheesecake, portakallı kek, portakal sosu çok sevilir. Haliyle çok miktarda portakal suyu sıkmak insanın elini kolunu yoruyor. En düşük hizinda bile portakalların suyunu hiç ziyan olmadan sıkıyor. Başkası portakalın suyunu sıkıp elime vermişcesine kolaylık oluyor 🤣. Yalnız mandalina için uygun değil. Çünkü başlığı büyük. Büyük yapıda portakal 🍊 ve limon suyunu 🍋sıkarken çok hızlı bir şekilde işinizi yapabilirsiniz. 2 dk da 1,5 kg a yakın portakalın suyunu çıkardı. Portakallı yaş pasta videoma bakabilirsiniz.👇




Katı meyve sıkacağı aparatına gelecek olursak; çok güzel bir aparat. Piyasada ki katı meyve sıkacağı fiyatlarına göre bu makina resmen kelepir. Sırf bıçağı metal değil, plastik aksamı var, vitamini öldürmüyor diye yavaş sıkım makinaları 1500 L civarında. Bu aparat da aynı özelliklere sahip. Tırtıklı yapısı var. Katı meyve sıkacağı için ayrı bir kapak geliyor kutuda. Elma, vişne, şeftali, kayısı suyu sıkmak için harika. Fakat havuç suyu nasıl sıkar bilmiyorum çünkü hiç denemedim. Bu aparatı kullanan varsa yorumlarını aşağıdaki kutuya yazabilir.



Sürahi blendıra gelecek olursak; ayran yapmak için harika bir aparat. Süzme yoğurt ile aynı hazır satılan köpüklü ayranlardan yapabiliyorum. Sürahi şeklinde olması da ayrı bir pratiklik.


Ayrıca krep hamurunu 2 sn de bızzt hiç topaksız hazirlayabiliyorum. Smoothie, ıslak kek sosu, muzlu süt hazırlarken de kendisi çok yardımcı oluyor. Buz kırma özelliğini hiç test etmedim. Durduk yere canım blendırdan olmak istemedim birde milkshake çok da lazım olmuyor bize.
Gelelim blender setleri ile bu tip robotlar arasındaki farklara:


  • Bu tip robotlar soğutucu fana sahip. Fakat çubuk blendır setleri fan delikleri içermiyor. Bu sebepten blendırlar daha çabuk ısınıyor ve plastik yuvası eriyebiliyor. Anlik kullanım için uygun. Kılavuzunda da belirtildiği üzere kullanıcı hatası kapsamına giriyor. Sigorta yedek parça değişimini karşılamıyor. Fakat mutfak robotları daha geç ısınıyor ve ısınsa bile motorundaki soğutma delikleri sayesinde hemen soğuyor. Cubuk blendırları niye böyle dayanıksız yapıyorlar derseniz cevap sermaye piyasasının acımasızlığı. Sürekli bozulacak ki siz yenisini alacaksınız böylece şirketler her ay gelir elde edebilecek🤣.
  • Çok miktarda ürün işleme için mutfak robotları daha uygun. Çubuk blendırlar anlık bas çek prensibi ile çalışmaya uygun.
  • Çubuk blendırlar ömürlük olmuyor maalesef fakat mutfak robotları evladiyelik olabiliyor. Annemin mutfak robotu 20 kusur senelik Masallah😆 ve hala ilk günkü heyecanı ile çalışıyor.
  • Blendırlar ile mereng, pandispanya cirpimi hiç uygun değil. Bazı kişilerin benim pandispanyam yumurta kokuyor demesinin sebebi budur. Yetersiz çırpıcı yumurtanın proteinlerini denatüre edemez haliyle yumurta kokar. Ben blenderimla mereng bile çırpıyorum derseniz lütfen markasını ve kaç yıldır kullandığınızı belirtiniz ki uygun blendır seti arayan arkadaşlara yardımcı olabilelim.
  • Blendır setlerinin en güzel yanı ise oldukça az yer kaplamaları, mutfağı küçük, çekirdek aileler için kurtarıcı olması.
  • El blendırı parçası sebze çorbaları için harika. Kaynar çorbayı sürahi blendırda parçalamak pek pratik olmuyor. Sırf bu yüzden bende blendır seti aldim. İndirimden aldığım için çok uyguna birçok aparatı ile geldi. O kadar aparatına rağmen çok yer kaplamıyor. Senin robotun var ne gerek vardı set almana derseniz o zaman tek parça almak daha pahalıya geliyordu.
  • Blendır seti alacaksınız hazne ile motor kapağı arası şeffaf kapaklı olanları tercih edin. Zira motor kapağı kirlenince yıkaması hiç pratik olmuyor.
  • Birde blendır seti alırken düğmesi sürekli basılması gereken değilde aç kapa şeklinde olanları tercih ediniz. Sürekli düğmeye basmaktan canım çıkıyor. Bildiğim kadarıyla piyasada sadece Braun öyle düğmeli blendır seti satıyor multiquick di modeli galiba.
Sormak istediğiniz herşeyi yorum kısmına yazabilirsiniz 👇👇👇👇👇








13 yorum:

  1. Müge hanımcım iyi geceler. Tavsiyeniz üzerine arzum mutfak robotu incelemenizi okudum, videoları izledim. Dikkatimi çeken ilk videoda havuçlu Kek yaparken siz doğrayıcı haznesini ve doğrayıcı bıçağını çırpıcı olarak mı kullandınız net anlayamadım. Bu robotta çırpma için mikser aparatı yok mu yoksa zaten bu hazne ve bıçak bu işi zaten görüyor diye mi düşünülüyor? Şimdiden teşekkür ederim. Emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. İlginiz için çok teşekkür ederim 😍 Ceren hanımcım 🥰. Çırpma aparatı tamamen plastik. Yazi da korkmayın tetanoz olmazsınız demem de o sebepten. Kenarları tırtıklı pervane şeklinde fotoğrafını koymuştum ama demek ki net görünmemiş. Çırpıcı aparatını hala kullanıyorum. Özellikle havuçlu kek yaptığım zaman havuç rendele, havucu ayrı tabağa al. Aynı haznede kek çırp daha pratik geliyor tekrar mikser kabı bulaştırmaktansa. Daha önceden de dediğim gibi rende yapmaktan nefret ediyorum 🙃. 3 su bardağı undan fazlası taşıyor. Fakat en büyük kek kalıbı da için yeterli oluyor. Pandispanya yaparken zaten sadece yumurta aki ve sarisini köpürtmek için kullanmıştım zaten. Çok kisa sürede yumurta akını mereng yapıyor. Birde sesi çok düşük. Ben o 3 katlı pastayı gece sabaha kadar ancak hazirlamistim mesela. Sesinin az olması çok iyi oldu benim için. Bu robotun bir sürü aparatı var. Sık kullanmadıklarımı kaldiriyorum. Genel de uzerinde doğrayıcı aparatı olur çünkü sogan vs hep onda doğrarım. Blendırı sürahi şeklinde o yüzden ben ayrıca metal basli el blendırı almistim. Çorbayı yap az ılıt sürahi blendıra dök zor oluyor diye. Makine kolay kolay sizi yarı yolda biracak bir makine degil nerdeyse 7 yıl olacak kullanali. Evet eski tip robotlara benziyor ama daha dayanıklı. Mesela arzumun yeni çıkan marathon modelleri daha farklı kalitesi daha düşük diyorlar kullanıcılar

    YanıtlaSil
  3. Müge hanım tekrar merhaba tavsiyeniz üzerine yine ben bu arzunun 1000 wattlık olanı aldım. Şu an baya iş görüyor gibi. Bir kez Muffin yaptım, 3 sb unlu keki çok rahat halletti. Rendesi güzel pratik, ayran denedim sürahisinde. Portakal da sıktım. Hepsi ok :) yarın içli köfte hamuru deneyeceğim. Sizce iyi bir fikir mi? Bir de içli köfte ya da Çiğköfte hamuru gibi bulguru iyice hamur haline getirecek kadar randımanlı mıdır sizce? Ve kek çırptığım tırtıklı plastik aparatı mı kullanmalıyım? Şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aldığınız robottan memnun olurum çok sevindim Ceren hanımcım 🥰😍. İnstagram'da bakıyorum Ceren Hanım yine ne güzel davet sofraları döktürmüş diye 👏.Yoğuracağınız hamuru bir kaç parçaya bölüp yoğurabilirsiniz. Ben kurabiye hamuru yoğurmuştum yarım ölçü paylaşmıştım hani hem bloğumda hem de instagram da tost makinasında elmalı kurabiye diye. O zaman o tirtiksiz plastik aparatında yoğurmuştum ama biraz ısınmıştı makine. Benimkisi 750 W gücünde belki siz aynı sıkıntıyı yaşamazsınız taa 2012 de almıştı bana annem. Anneme göre tırtıklı aparatı daha güzel karistiriyor o hep o aparatla yoğurur kurabiye hamurunu vs ama az yapacağı zaman kullanıyor ya da benim gibi 5-6 turda parça parça yoğuruyor. Çok dolu yapmayıp biraz malzemeleri karıştırdıktan sonra parça parça yoğurabilirsiniz. TV de görmüştüm icli köfte yapıp satan bir çift vardı. Onlar da mutfak robotunda içli köfte hamuru hazırlıyorlarmış. Bence olabilir yapabilirsiniz 🤗

      Sil
  4. inci hanım ARZUM 1068 Gastromix Stand Mikser - Dreamline için ne düşünürsünüz gövdesi döküm sanırım performansı nasıldır?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gövdesi döküm mü değil metal diye biliyorum. 1200 W, 5 L bence çok iyi. Ne için kullanmayı düşünüyorsunuz bilmiyorum ama bir ailenin ihtiyacını karşılar diye düşünüyorum. Uygun fiyatlı bence alınabilir bir makine.

      Sil
  5. Merhaba tecrübenize güvenerek şunu sormak istiyorum. Blender seti almak istiyorum. Humus, fıstık, fındık ezmesi yapabileceğim bir makine arıyorum. Çok çelişkide kaldım. 1. tercihim Wmf markası blender setiydi ancak haznesi küçük geldi. 2. Tercihim Grundig Delisia blender seti kaliteli malzemelerden yapılmış ancak ürün hakkında yorumlar neredeyse yok. 3. Braun Patisseire Blender set. Ama böyle çok fonksiyonlu setlere de aynı zamanda güvenemiyorum. Sanki Wmf ya da Kitchenaid gibi sade markaların ürünleri daha mı iyi? Yorumunuzu bekliyorum. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Elif hanım hoşgeldiniz bloğuma😊. Öncelikle size şunu söyleyeyim bu blendır setleri hangi marka olursa olsun uzun ömürlü olmuyor maalesef. Tam aparatın motora takıldığı yerdeki plastik doğrama varya onu ara ara değiştirmek gerekiyor çünkü ısıya dayanıklı plastikten yapılmıyor. Blenderı çalıştırdıktan sonra o bölgede bariz bir plastik kokusunu hissedersiniz zaten. Niye böyle yapıyorlar derseniz markalar kar marjını bu ek parçalardan baya bir arttırıyor. Mesela Braun ile ilgili şikayetleri birçok yabancı blogda okuyabilirsiniz. Demem o ki aşırı pahalı ürünlerle uygun fiyatlı ürünler aynı ömre sahip. Benim tavsiyem yedek parçaya kolay ulaşabileceğiniz blendır seti tercih etmeniz. İllaki sebze çorbası vs için alınıyor bu blendırlar. Grundig ve braunun hakkında olumlu yorumlar duydum wmf yi inanın hiç bilmiyorum. Mutfak robotu olayına gelince bencede kitchenaid gibi sade markalar daha iyi diye düşünüyorum. Hayırlı sağlıklı ramazanlar 🥰

      Sil
    2. İnci hanım teşekkür ederim dün biraz daha araştırdım ve Kitchenaid çok iyi bir marka ancak o kadar fiyat verip 3 sene içinde bozulma riskinden çekiniyorum. Fiyat olarak da hayli yüksek. Sizin yazılarınızın hepsini okudum. Sizin gibi düşünmekle birlikte ürünü kullandığım zaman tam verim almak istiyorum. Bir yulafı bile un haline getiremiyorsa o aleti boşuna almışımdır.
      1. Bosch mutfak robotu (kötü yorum yok. 800 civarı) sürahisi var ama cam değil. + Braun sadece el blender (250 civarı) + beko stand mikser

      2. Bosch/ Braun el blender seti (ikisi de aynı aletleri var. Mutfak robotları güzel videolarını izledim. + Cam sürahili blender alacağım. Ancak onu daha seçemedim. + Sizin tavsiyeniz ile beko stand mikser

      3. Kitchenaid 5li el blender seti + kitchenaid 1,7L mutfak robotunu düşünüyorum. + Stand mikseri düşünmüyorum pek. Şöyle ki kısıtlı bütçem olmasa bu kadar düşünmezdim. Cevaplarsanız alternatiflerinizi sunarsanız çok sevinirim

      Sil
    3. Yorumunuzu okuyunca benim de kafam karıştı 🤯. Zannedersem size gerçekten lazım olan cam hazneli sağlıklı,güçlü ve gerektiğinde buz kırabilen bir sürahi blendır. Ayrıca eğer bütçeniz kalirsa bir mutfak şefi almak. Umarım doğru anlamışımdır. Öncelikle cam hazneli blendır olarak https://m.trendyol.com/braun/tributecollection-hazneli-blender-jb-3060-siyah-p-655882?boutiqueId=464891&merchantId=106825&popup_id=2044348680&gclid=Cj0KCQjwhZr1BRCLARIsALjRVQMpvTpFCPPsHuIaEVJmznTDBuehXoqFyex_ecFmUemdaEqh2VeSRvgaAmuEEALw_wcB ve

      https://m.trendyol.com/electrolux/blender-esb5400-p-2464613?boutiqueId=447796&merchantId=104968&popup_id=2044348680&gclid=Cj0KCQjwhZr1BRCLARIsALjRVQMSoPuc9nNhJnorGhjpcXeFqB3Jsqo6iZdPRERusR7G6FZnsb0bMjgaAlg3EALw_wcB

      önerebilirim. Ben hiç blendırda yulaf çekmeyi denemedim en fazla smoothie için süt vs ama tek başına yulaf unu ve pudra şekeri için kahve değirmeni kullanıyorum. Hazır pudra şekerleri hiç ama hiç tatlı olmuyor o yüzden.

      Mutfak şefine gelecek olursak Beko Arçelik ya da Grundig piyasada en dayanıklı ve kitchenaid muadili ürünler. Ama Bosch mum 5 hazne küçüklüğü bana sorun olmaz diyorsanız o da güzel.

      Sil
    4. Bu arada illaki trendyoldan alın demiyorum o an onlar denk geldi Braun ve elektrolux dediğim modellerini anlatmak istedim.

      Sil
  6. merhaba İnci Hanım, bloğunuzu çok beğendim.Çok faydalı bilgiler var. Teşekkürler emeğiniz için. Şunu sormak istiyorum. Ekmek ve pasta yapmaya merakım var. Mutfak şefine başlangıçta çok para vermek istemiyorum. Önce daha uygun daha sonra çok kullanışlı bir şey almak istiyorum. Korkmaz A482-01 modelini 2. elde 700 tl ye buldum. Sizce başlangıçta korkmaz iyi midir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Beyhan hanım. İkinci elde tamamen aldığınız kişinin vicdanına dürüstlüğüne bağlı oluyor. O yüzden ben birşey diyemem iyi de olabilir kötü de olabilir. İlk başta uygun bir makine almak bencede daha mantıklı. Mükemmel diyemem ama hamur yoğurma da iş görür diye düşünüyorum ☺️. İnşallah makineniz istediğiniz gibi çıkar da güzel günlerde kullanırsınız 🤲🏻

      Sil

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek