Bulgurlu Aşure/Turkish Noah Pudding/ашура

 


Merhabalar. Ramazan yaklaşırken buzluk için aşure yapayım dedim ☺️. Her zaman ramazanda canım aşure çeker ve yemekti oydu buydu derken her zaman da yapamam😆. Aynı annemin yaptığı usulde bulgurlu bulamaçsız nişastasız bol fıstıklı 🥜 yaptım. Bulgurlu nasıl oluyor diye merak edenlere söyleyeyim buğdaylı aşirete göre bir farkı olmuyor üstelik yok bolca yıka yok kabuklarını al vs uzun işlemler gerekmiyor. Benim gibi vaktiniz sınırlıysa tam size göre. Eskiden şeker yerine ahlat kurusu kullanılırmış. Kabuğunu soyup, çekirdeklerini çıkarıp kurutulmuş. Annemin dediğine göre çok zahmetli bir işmiş. Malum ahlat minik minik oluyor. Ama onun verdiği tadı hiçbir şey vermez der annem hep🤗.

Ben tarçın, kuru incir aşurede sevmiyorum ama siz istediğinizi kullanabilirsiniz. Ben  nişasta ya da bulamaç kullanırım her zaman derseniz buzluktan çıkarıp kaynatıp az suyla açtığınız nişasta ya unu da ekleyebilirsiniz.

Dip not: portakal dilimlerini altını kapatıp ekleyin yoksa acımtrak olur.

Malzemeler

1 su bardağı pilavlık bulgur(1 cup bulgur or boiled wheat grains)

1 kase haşlanmış nohut (1 cup boiled chickpea)

1 kase haşlanmış kuru fasulye (1 cup boiled Kidney Bean)

1 çay bardağı pirinç (1/2 cup rice)

4 su bardağı şeker (4 cup sugar)

1 su bardağı kuru üzüm (1 cup dried grape)

1 pkt kuru kayısı (400 g dried cutted yellow apricot)

1 pkt gün kurusu kayısı (400 g dark dried apricot)

1 çay bardağı mısır (1/2 cup freezed corn)

1 su bardağı yer fıstığı (1 cup peanut)

Fındık (hazelnut)

1 pkt kuş üzümü (200 g small dark dried grape)

4 portakal kabuğu rendesi (zest of four orange)

3 devasa portakal ( 3 oranges)

Yapılışı

Öncelikle elinizdeki en büyük tencereye haşlanmış nohut, kuru fasulye ve bulguru alın. İlk etapta bir kettle yani 2 L sıcak su ilave edin.  Bulgurlar  şişene kadar kaynatın. Şeker, pirinç ve mısırı ilave edin. Tekrar su ilavesi yapın. Pirinçler şişene kadar kaynatın. O esnada ben kayısıları doğradım. Portakal kabuğu, küp küp doğranmış kayısıları, kuru üzüm ve kuş üzümünü ilave edin. Ara ara suyu azaldıkça su ilave edin. Birden eklemeyin. Ben tüm işlemler boyunca 4 kettle su kullandım. Kayısılar da pişince altını kapatıp portakal dilimleri ve çerezini ilave edin. Soğuyunca buzluk kaplarına doldurup deepfreeze atabilirsiniz. Sıcaklı kapatıp konserve de yapabilirsiniz. Annem her iki şekilde de yapardı. İnanın hiç bir farkı olmuyor.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek