Ekmek Makinesi Tavsiye/Ekmek Makinesi Önerileri


Herkese Merhabalar! Ben küçük ev aletlerine fısıldayan bayan 😂🤭. Şaka şaka. Anladığımız üzere mutfak ve her türlü elektronik alet benim yaşamdan zevk aldığım alanlar. Bir süre montaja ara verince ve kullandığım aletler ile ilgili yazı dizilerine başladım. Malum bu alanda paylaşım yapan sayfalar hep marka işbirliği içinde bu yüzden yorumlar pek tarafsız olmuyor. Ürün kullananlar da ya sayfa işiyle ilgilenmiyor ya da o kadar insana tekrar tekrar cevap vermek istemiyor. Öncelikle söyleyeyim hiçbir marka ile tamamen duygusal💸💰💴💷💶💵 bir bağım yok🤣.  Zaten kendi mesleğim var çok Şükür. 
Ekmek makineleri özellikle küçük cocuklu aileler, yabancı memlekette yaşayan hanımlar için büyük kurtarıcı. Pratik olmasının sebebi aynı kapta karışıyor, yoğuruyor, mayalanıyor ve pişiyor oluşu ve bunların kendi kendine olması paha biçilemez 🤭. Mayalamadan önce şöyle bir spatula ile kenarlarını sıyırırsanız harika olur tabiki👌. Ekmek makinalarında sadece alt kısmında rezistans bulunduğu için üst kabuğunun çok kahverengi olmasını beklemeyin. Ekmek makinesinde pişen ekmeklerin kendine özgü bir yapısı olur. Katkısız içinde ne olduğunu bildiğiniz ekmekler için ideal. Çoğu hanım bir heves alıyor kılavuzu okumuyor, o kadar düğme karışık geliyor ya da bir defa başarısız olunca hemen pes ediyor. Kesinlikle hemen pes etmeyin. Kullandığınız unun kalitesi veya kalitesizliği, mayanın kalitesi elmeklerinizi çok etkiler. Büyük paket mayalar ekmek makinesi için iyi olmuyor. Yeni açılmış modifiye atmosferi kaybolmamış mayalar, nem çekmeyen mayalar kullanınız. Pişi, ekmek yaparken siz aa hamur kabarmamış diyip bir yarım saat daha bekletirsiniz ama makine hemen pişirmeye geçer çünkü yazılımı öyledir. Ayrıca gluten alerjisiniz yok ise kuvvetli özlü unlar kullanınız. Ben hep uncudan fiyatı yufkalık ekmeklik undan biraz daha pahalı olan undan kullanıyorum. Sakın fiyatı yüksek diye düşünmeyin unu daha az kullanıyorsunuz. Kek yaparken pasta yaparken poğaça ekmek yaparken un daha az gidiyor. Diğer yufkalık dedikleri un daha çok gidiyor. Belli bir marka öneriyorum ben de zaten market unu almıyorum. 1 çuval ya da yarım çuval uncudan veya fabrika ana bayinden alıp ikidebir un alma derdi olmadan kendi ekmeğinizi, çöreğinizi, pastanızı yapmak büyük kolaylık. O kadar unu kim yiyecek diyip her Allah'ın günü ekmek, poğaça, simit almak daha çok maliyetli ve sağlıksız. En azından içinde ne katıldı biliyorsunuz ve dışarıda satılan hiçbir ekmek anne ekmeği gibi olmaz🤗.
Neyse efendim konuya dönersek bir ekmek makinasında olması gereken özellikler bana göre; 
yüksek watt 650 W altında bir ekmek makinasından şahsen ben bir mühendis olarak koyu renk kabuk beklemem sizde beklemeyin, 
çelik gövde yahu bu aletlerin içinde ekmek pişiyor kek pişiyor küçük fırın bunlar hiç plastik gövdeli olur mu? Hadi tasarımcısı bir gaflete düştü peki kalite kontrol mühendisi acaba evde hiç ekmek ve hamurişi yapmayı denedi mi? Gerçekten çok merak ediyorum 🙃, 
geniş tarif defteri ve net gramajlar ee bir zahmet o kadar para alıyorsunuz tarifi birebir tutan ekmek çeşitleri defterde olsun dimi ama?, 
46780 tane fonksiyon değil sizin ihtiyacınıza göre ekmek fonksiyonu olması lazım örneğin bir çölyak hastası Glutensiz ekmek programı olan bir makine almasın. Kaç kişi ekmek makinesinde reçel yapmak için makine alıyor önemli olan sizin ihtiyacınız. Sizin ihtiyacınızı en iyi siz bilirsiniz ben veya bir başkası beğendi diye sizin işinize yarayacak diye bir şey yok 🤗.,
Her ne kadar bulaşık makinesinde yıkanabilir de olsa kazan belli bir süre sonra değiştirmeniz gerekebilir bu yüzden yaşadığınız yerde yedek parça almak imkanı olan yani servisi olan makineler alınız. Bu kriter tüm elektronik aletler için geçerli.,
Maksimum 1000 g kapasiteli makinalar tercih ediniz. Gerekirse siz 500 g hazırlayıp yaparsanız. Fazla kapasite her zaman iyidir.
8-9 kişilik bir aile iseniz benim tavsiyem hiç bu makinelerle vakit kaybetmeyin ya da iki makine alıp çalıştırabilirsiniz ama kim uğraşacak 2 makine ile🤔.,
Baget kalıpları işinize cok yaramayacaktır. 3 saatte kim 2 küçük baget pişirmek ister?
Maya olarak tavsiyem ya dr.eutker ya da piyale marka kullanmanız. Bimin vs mayaları çok çabuk aktive olmadığı için ekmek makinesinde iyi çalışmayabiliyor.
Gecikmeli özelliği sayesinde gece 12 den sonra elektriğin ucuz olduğu saatlerde sabaha doğru ekmek pişirebilirsiniz.
Gözlem penceresi olan modeller size kolaylık sağlar. Hangi aşamada görebilirsiniz. 
Birde mutlaka ölçülere uyun.
Bir tepsilik pizza hamuru, 1 kg a yakın poğaça hamuru hazırlasın bana yeter derseniz kesinlikle ekmek makinasının hamur fonksiyonu size göre. Üstelik fiyat olarak hamur makinalarından daha ucuz.Şimdi sizlere özetleyecek olduğum markalar:


  • Fakir Pane Deluxe 10 Programlı Paslanmaz Çelik Ekmek Yapma Makinesi hakkında bilgiler şunlar: 



Paslanmaz çelik gövde,tam otomatik hamur ve ekmek hazırlama,Kulplu, yapışmaz yüzeyli pişirme kabı, 2litre kapasite(1000g ekmek), Yoğurma ve karıştırma aparatı,10 farklı ekmek, kek ve marmelat pişirme programı, pizza ve çörek hamuru yoğurma özelliği, LCD ekranlı elektronik kontrol paneli, malzeme ilavesi için sesli uyarı, ekmek kabuğu rengi ayarı, ayarlanabilir hamur miktarı, hızlı pişirme fonksiyonu, pişirmeden sonra 1 saat sıcak tutma,programlanabilirzaman ayarlayıcısı, izleme pencereli çıkarılabilen kapak, ölçü kabı ve kaşığı, 230V AC, 50 Hz, 650 W

1 Normal, 2 Beyaz ekmek, 3 Kepek ekmeği, 4 Tatlı ekmeği, 5 Hızlı, 6 Glutensiz ekmek, 7 Hamur, 8 Makarna hamuru, 9 Reçel, 10 Pişirme üzerinde yazan fonksiyonlar. Hakkında kullanıpta memnun değilim diyen hiç duymadım. Üstelik çok uygun fiyatlı an itibariyle 638 L ya bazı sitelerde bulunuyor. Zamanla ne olur ne kadar artar bilemem. Alman malı.
  • Profilo PBM0990X Ekmek Yapma Makinesi




 12 programlı, 450 W, maksimum 900 g kapasiteli, 3 ayrı seviyede kabuk pişirme ayarı, reçel, makarna hamuru, pizza hamuru yapma, sıcak tutma, zamanlayıcı fonksiyonları var. Uygun fiyatlı olması açısından çok kullanıcısı var. Kullanip beğenmeyen tek tük.
        
  • Profilo PBM1000W 650W Ekmek Yapma Makinesi

650 W, 11 programlı, sıcak tutma, pizza hamuru, makarna hamuru, reçel fonksiyonları var. 1640 L civarında. Alman malı. Maksimum gramajı 900 g. Hakkında olumlu yorumlar daha fazla.

Görüldüğü üzere baget kalıpları da var.



  • Tefal Pain Dore Ekmek Yapma Makinesi


Tefalin en çok bilinen ve piyasada en çok kullanıcısı olan makinesi. 720 W, 12 programlı, ekmek pişirme maksimum gramajı 1000g. Çok fazla memnun olan kullanıcısı var. Ayrıca kazanı da ek parça olarak birçok internet sitesinde mevcut. Bir ekmek makinesi için gerekli bütün fonksiyonlara sahip. Normal ekmek, Fransız ekmeği, çikolatalı ekmek, hızlı ekmek, tam buğday ekmeği, tohumlu karışık ekmek, çavdar ekmeği, pizza hamuru, kek, yulaf lapası, reçel fonksiyonları olarak bulunmaktadır.



  • TEFAL PAIN DELICES 2019 YENI MODEL 20 OTOMATİK PROGRAM 



  Yepyeni dumanı üstünde en son model tefalin ekmek makinası piyasadadır efenim. Ben çok fonksiyonlu isterim en son model isterim benim için para önemli değil diyorsanız buyrun zira kendisi 1000 L dan aşağı değil. 15 saat gecikmeli başlatma, 1 saat kadar sıcak tutma, özel 1 litrelik kaplar ile süzme peynir yapabilme, 3 farklı kabuk ayarı. 600 W
Programları şöyle:
3glutensiz program:  Glutensiz tuzlu ekmek / Glütensiz tatlı ekmek / Glütensiz pasta. 
7 ekmek programı:  Temel ekmek / Hızlı temel ekmek / Fransız ekmeği / Tatlı ekmek / Kepekli ekmek / Hızlı kepekli ekmek / Çavdar ekmeği.
Diğer 7 program:  Mayalı hamur / Makarna / Kek / Yalnızca pişirme / Yulaf lapası / Tahıllar / Reçel.
3 süt programı:  Yoğurt / İçilebilir yoğurt / Süzme peynir. 

Bu kadar fonksiyon benim için gerekli diyorsanız bakabilirsiniz.

Diğer ekmek makineleri hakkında çok olumlu düşünmediğim için yazmak istemedim. Arçelik ekmek makinasının üretimden kalkması hakkında çok olumsuz yorum oluşu; sinbonun piyasada ki en ucuz makine oluşu fakat çok çabuk bozuluyor olnolması, homendin hakkında çok olumsuz yorum olması ve tarif kitabının kıt oluşu, arzumun makinasının dış kaplamasının paslanmaz çelik olmaması ve olumsuz yorumlar (beğenenler de var) beni bu markalardan uzaklaştırdı. Fakat sen yanılıyorsun Müge ben şu markadan çok memnunum şu kadar zamandır kullanıyorum şöyle tarif uyguluyorum diyorsanız buyrun yorumlara👇👇👇👇 merak etmeyin tüm yorumlar bana ulaşıyor ben onay verince yayımlanıyor. Size düşen beni bilgilendir kutucuğuna tıklamak🤗

9 yorum:

  1. Bir sene önce yazmışsınız bu makaleyi. Teşekkür ederim, güzel bilgiler var. Maalesef yeni gördüm...
    Ben doğal (Atalık buğday) undan,ekşi mayalı ekmek yapmayı düşünüyorum.
    Verdiğiniz bilgiler güncelliğini koruyor mu?
    (Tabiki fiyatlar yükselmiştir)
    Yeni ürün ve tavsiyeleriniz var mı?
    Teşekkürler, kolay gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. O zamanlar hicbir yazı ya da bir video yoktu. İnsanlar blog sahiplerine memnun musunuz diye soruyor çoğu zaman cvp alamıyorlardı. Bende ihtiyaç olduğunu görüp onun için yazdım. Şu an bu yazdıklarımdan daha süperi harikulade bir makine çıktı desem yalan olur. Aklınıza yatan bir makine varsa bence stoklarda bulmuşken hemen alın. Malum sebeplerden çok talep arttı ekmek makinalarına ve fiyatları 3-4 kat arttı o zamanlara göre. Belki sizin için tam tahıllı ekmek programı iyi olabilir diye düşünüyorum. Tefal bu işte uzun zamandır en iyisi diye düşünüyorum. Tabiki siz bilirsiniz belki daha uygun fiyatlı alınabilir makinalarda olabilir.

      Sil
  2. İlginiz için teşekkür ederim.
    Tavsiyenizi dikkate alacağım.
    Sağlıcakla kalın.
    (Benzer Bilgilerinizi paylaştığınız sosyal platformlar varsa takip etmek isterim)

    YanıtlaSil
  3. Sosyal platform demiştim ya...
    Aramadan sormuşum...
    Müge Charyyeva 👍 instegram

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Müge hanım :)
    Ya ben günlerce mutfak şefi vs deyip başınızın etini yerken ve de şimdi sizin blogta gezinirken ekmek makinesinde hamur yoğrulduğunu(haliyle) okuyunca, ve bu hamurun pizza/poğaça için de hazırlanabileceğini, hatta mis gibi uygun ısıda zaten makinede mayalanabileceğini okudum ya, gece gece halime güldüm..Moulinex ekmek makinem var, ilk aldığımda çok sık kullandığım, şimdi ise kırk yılda bir bile aklıma gelmeyen o zavallı cihazda niye hiç hamur yoğurup pizza vs için kullanmak aklıma gelmez?? Sadece ekmek yapımı için kullanıp ezikledim garibanı, bir sürü de fonksiyonu varken. Buraları okumasam yine de aklıma gelmezdi. Hay siz bin yaşayın! Atıl halde duruyor evin deposunda, ah ya..
    Keşke annemin zamanında da gebelere folik asit önerilseymiş, ne suçum var şimdi benim? :)) İşte bu yüzden benim de tüm ümidim gençliktedir :D
    Mutfak şefi edinene kadar hamur yapımı için kullanırım şu günlerde, hatta yarın sabah hemen denerim. Çok yaşayın siz :)
    Sevgiler, Esra

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Esra hanımcım 🥰
      Makineniz güzel ekmek makinelerinden şimdi fiyatları aldı başını gitti. Eskiden aldığınız için her halükarda kârdasınız yani💰💵💸. Şu anda hamur yoğurma makinaları çok yüksek fiyatlı ama artık hamur yoğuran, mayalayan ve hatta pişiren şefler revaçta olacak bir ön seneye kadar bakın görün. Yani ihtiyacınızı karşılayacak kadar poğaça, çörek her türlü hamuru yoğurabilir. Kendinize haksızlık etmeyin. Ne güzel araştırıp öğreniyorsunuz. Kimse ben oldum dememeli daha araştırıp öğrenicem demeli şu hayatta. Birde hayat telaşı, koşturma derken bazen insanın aklına bile gelmiyor gerçekten. Sosyal medya da bu yüzden var dimi ama 🤗. İnşallah hayırlı güzel dolu dolu çok yaşayalım bende sizde. Allah sizin gibi karşısındaki ile konuşurken neşesini artırabilen, umut dolu, neşeli insanların sayısını arttırsın İnşallah 🤲 Amin 😍💕💕💕.

      Sil
    2. Müge hanım, sağolun güzel dilekleriniz ve sıcacık sohbetiniz için. Dilerim karşınıza hep kendiniz gibi pozitif ve iyi insanlar çıksın, hakkınızdır.
      Evde Üni çağında iki çocuk olunca akıl mı kalır bende :) Rahat bir 11-12 yıllık makine bendeki, 2 yıl kadar ekmek yaptık sıkça, bir kere de reçel yapmıştım, sonra hoop depoya gitti. Pandemi başlarında aklımıza geldi, çıkarıp bir kere ekmek yaptık, yine kaldırdık yer kaplıyor diye. Tıkır tıkır çalışıyor, ekmek kabuğu ayarına kadar, zaman öteleme filan sorunsuz herşeyi ile test ettim o gün.
      Sayenizde iş başı yapacak yine. Hamur yoğurma ve mayalama işlemi için kullanacağım artık. Oh be :) Bugün üşendim biraz, yarına hayırlısı...
      İçten sevgilerimi yolluyorum size güzel insan! Cevap yazma zorunluluğu hissetmeyin lütfen, siz öyle güzel güzel yazınca teşekkürümü kuru kuru yazmam ayıp olurdu.

      Ben laptop'ta emoji koyamıyorum ya, gıcık oldum:) Cep telden girersem de dürbün gibi gözlük gerek :/ :D

      Sil
  5. Arçelik ekmek yapma makinası kayış derdinden dolayı alınacak en son makina bir kere kullandım kayışı koptu yorumları çok okudum en son bir servise sordum alıcaksan Tefal al onlarda kayış sistemi yok bozulmaz çok iyi denildi bende tefal paindore aldım çok memnunum alacaklara tavsiyem tefal marka alın bu işte gerçekten yapmışlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok üzüldüm Ecrin hanım😔. Neyseki iyi makine bulabilmişsiniz. Evet paindore kullanıp daha memnun olmayan birini ne gördüm ne duydum. Özellikle kabuk kısmını nar gibi kızartma açısından da çok başarılı 👍. Deneyiminizi benle ve diğer okuyucularla paylaştığınız için çok teşekkür ederim iyiki varsınız 🙏🏻. Artık ekmek makinesi fiyatları da çok uçtu gitti. Allah alacakların yardımcısı olsun🤲🏻.

      Sil

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek