Bulaşık Makinesi Önerileri/Bulaşık Makinesi Tavsiye/ Regal bulaşık makinesi Yorum


Herkese merhaba! Beyaz eşya tavsiye yazılarıma bulaşık makinesi önerileri ile devam ediyorum. Anlatmamı istediğiniz başka elektrik cihazlar varsa yorumlar kısmına yazınız👇👇👇👇👇. Üniversiteyken kompresör verimi, buzdolabı çalışma prensipleri, motor verimi vs konularında ders almamız mutfak elektroniğinde bu kadar işime yarayacağını bilmiyordum 🤭.

Neyse konumuza dönecek olursak benim bulaşık makinesiyle ilgili tavsiyelerim:

🧽🧼 A sınıfı olması A+++ artışı ne kadar fazla ise elektrik tasarrufu o kadar iyi. Bu artılar yıllık elektrik tüketimini hergün bir defa ekonomik modda kullanıldığını varsayarak belirleniyor. Ürün etikerindeki db ise desibel yani makine çalışırken çıkardığı gürültü miktarı demek değer ne kadar az o kadar iyi genellikle 40-50 db arasında oluyor. Günümüzde bulaşık makineleri ses olarak iyi durumda. Gece çalıştırmak gerektiğinde sorun yaşamazsınız. Bilenler bilir gece 12 den sonra elektrik daha ucuz 💸.

🧽🧼 Bulaşık makineniz hangi marka olursa olsun dijital panelli makineler manuel olanlara göre daha çabuk bozuluyor. Ani elektrik kesintileri, voltaj düşüklüğü dijital makineleri bozabiliyor malesef. Benim annem 18 sene kullandı memnundu aynı markanın yeni modelini aldım güzel yıkanıyor diyenler gerçekten bu sebeple çok. Çünkü artık dayanıklı tüketim malları üretilmiyor. Onca para verdim ithal mal aldım senesine kalmadan bozuldu veya bir daha yerli mal almam hemencecik bozuldu diyenler ve aynı markalardan aşırı memnun olanların olması bu sebeplerden.  Sermaye piyasası ekonomisi ya da kapitalist sistem siz ne dersiniz deyin durum bu.  Yaşadınız şehir nemli ise yani deniz göl varsa, eviniz rutubetli ise elektronik aletleriniz çabuk bozulur.

🧽🧼 Bulaşık makineleri en fazla 70 C ye çıkıyor. Hal böyle olunca 10 fonksiyonlu makine pek de gerekmiyor. En fazla 2 fonksiyonu kullanılıyor. Şahsen ben sadece 1  fonksiyonunu kullanıyorum. Belki ekstra durulama, ekstra kurutma, kısa program seçenekleri işinize yarayabilir o da olmasa da olur bence elzem değil.

🧽🧼Servis imkanı mutlaka ve mutlaka yaşadığınız şehirde olan marka tercih ediniz. Çok övülüyor yok servise ihtiyacın olmaz gibi laflar boş. Servis olmazsa kurulumu kim yapacak?

🧽🧼Bulaşık makinenizin tabanı plastik değil çelik olsun yoksa koku sorunu yapabilir. Yeri gelmişken söyleyeyim eğer üçü bir arada tablet kullanıyorsanız tuz ve parlatıcı şart değil. Zaten tabletlerde tuzda parlatıcı da deterjan da oluyor. Eğer makinam buğulu çıkarıyor diyorsanız önce pervanelerin tıkalı olup olmadığını kontrol ediniz. Eğer makineniz temiz olduğu halde öyle yıkıyorsa bir kaşıp yardımıyla tuzunu çıkarsanız buğulanma sorununu çözebilirsiniz. Tuz kapağı çatlamış, zarar görmüş olabilir. 

🧽🧼 Eğer bulaşık makinenizi boy dolabında kullanmayacaksanız ankastre bulaşık makinesi almanız çok da önemli değil. Türkiye de hiç görmedim ama Avrupa da ankastre bulaşık makinesi boy dolabında musluğa yakın olarak konumlandırabiliyor. Her tabak için eğilip kalkmamak için. Ben anlamıyorum Türkiye de hiç mi insanlar hamile olup makineyi doldurup boşaltmıyor, kimsenin mı bel fıtığı olmuyor, bel ağrısı çeken hiç mi insan yok da hep ankastre bulaşık makineleri o kadar para verildiği halde solo gibi sadece tezgah altı yapılıyor.

🧽🧼Yabancı markalar kadar yerli markalar da gayet iyi durumda gerçekten Türkiye bu alanda çok gelişti. Yerli markalarada bir şans veriniz. İllaki çok para vermeye gerek yok. 

Birde yabancı marka diye hemen atlamayın. Örneğin Bosch-Siemens ve profilo aynı sirkete ait. Bosch un Türkiye de fabrikası var. Yani Bosch etiketine sahip fakat yerli malı makineler var. Almanya'da ki makineler ile malesef aynı klasmanda değiller. Satıcılar direkt uygun fiyatlı diye yerli üretimleri sunuyorlar ve bu konuda birsey söylemiyorlar. Made in Germany ibaresine dikkat ediniz. İnternette de bu konuda çokça şikayet var bakabilirsiniz. Eğer ben illaki Alman makine alırım başka da birşeye bakmam diyorsanız profilo kullanıp da memnun olan arkadaşlarımız var. Hem de profilo daha ucuz.

Sen ne kullanıyorsun derseniz fotoğraflarda arzı endam eden makineyi yani regal marka bulaşık makinesi kullanıyorum. Ben beyaz eşyalarımı alırken kampanya vardı. Bulaşık makinesi bana o zaman neredeyse bedava fiyata geldi. Yani ben bilinçli olarak seçmedim. Yeni mezun evlenecek biri biraz herşey ucuz olsun istiyor👩‍🎓🤭. Ama beklediğimden de iyi çıktı kendisi gerçekten fiyat performans olarak çok iyi. Ben sadece yoğun programı kullanıyorum hem  o şekilde daha temiz çıkıyor hemde hijyen olarak daha çok içime siniyor. Malum deterjan kokulu ve kalıntılı tabakta yemek pek de hoş olmuyor 😂. Bulaşık makinasının program dökümü bu şekilde. Ek fonksiyon olarak sadece az bulaşık seçeneği var. Bu seçenek tüm programlar ile birlikte kullanılabiliyor ve yıkama süresini kısaltıyor. Ekonomik 50 derece 155 dk sürerken az bulaşık seçeneği ile 140 dk ya, süper 65 derece 55 dk programı 47 dk ya, yoğun 65 derece programı 110 dk dan 90 dk ya düşüyor. En çok da süre kısalması yoğun programda  bulunuyor. Eğer süper 55 dk 65 derece programını seçerseniz makine kurutma yapmıyor haberiniz ola. 

Bildiğiniz üzere regal vestelin yan markası tıpkı arçelik altus gibi. Bu arada Altus çamaşır makinesi ile ilgili sorularınız varsa sorabilirsiniz.

Bulaşık deterjanı olarak fairy platinium güzel fakat çok yoğun bir deterjan ama yarıya bölüp de kullanabilirsiniz, finish quantum sadece quantum olanı yanlız diğerleri değil 😲, pril klasik jel ama gold tabletide fena değil hani, mintax en ekonomik olanı ve bulaşıkları mahvetmeyeni. Eğer toz deterjan kullanıyorsanız parlatıcı ve tuz kullanmanız gerekebilir. Bazen duyuyorum benim makinam tuzu ve parlatıcıyı su gibi içiyor makinamdan memnun değilim diye, hâlbuki tuz ve parlatıcı ayarları var. Eğer tablet kullanıyorsanız bu ayarları en düşük konuma getirebilirsiniz. Toz deterjan kullandığınızda bu ayarları daha orta değerlere getirmeyi unutmayın. Tablet ve toz deterjan ayarları aynı olmamalı. Eğer makinam ıslak çıkarıyor diyorsanız parlatıcı ayarlarınızı yükseltebilirsiniz. Ama kapağını aralarsanız da yeterince suyu sarkıyor ve kuruyor. Daha fazla kimyasala gerek yok diye düşünüyorum. Ayrıca kısa programlarda toz deterjan kullanması makine üreticileri ve tavsiye ediliyor.

Ben daha hic parlatıcı kullanmadım. Tablet kullandığım için gerek de kalmıyor ama sakis sirke kullanmayın makinenin plastik kısımlarını eritiyor. Hele yağ çöz, porçöz, çamaşır suyu kullanmayınız sakın diyim. Videolarda bulaşıkların üzerine porçöz döküp çalıştıranlar gördüm hâlâ şoktayım🙃😲



1 yorum:

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek