Köfteli Pilav/Meatball Pilaf/плов фрикадельки🍛




Buzluktaki malzemeler ile tek tencerede az bulaşıksız😆 çok kolay bir pilav tarifi. Sizde de sade pilavı kimse yemiyorsa içine istediğiniz sebzeyi katıp pirinci kavurmadan hazırlayabilirsiniz. Gayet de tane tane olduğu fotoğraftan anlaşılıyordur diye düşünüyorum💪. Tencerenizin büyüklüğüne göre köfte miktarınızı arttırıp azaltabilirsiniz. Köfte tarifini daha önce çokça paylaştım ama soran olursa yazarım. Ben köfte, bezelye ve mısırı buzluktan kullandığım için çok kısa sürede pişti. Sizde malzemeleri önceden porsiyonlayıp buzluğa atarsanız neredeyse makarna kolaylığında böyle bir pilavı hemencecik hazırlayabilirsiniz. Ben pizza tavasında 1 ayarında pişirdim. Önce köfteleri kızarttip tabanı köfteyle kaplarsanız elektrikli pizza tavasında pilavlarınız daha güzel olacaktır.

Malzemeler
🏵️900 g donmuş bezelye, iki pkt(900 g frozen greenbea)
🏵️400 g dondurulmuş mısır (400 g frozen corn)
🏵️4 su bardağı yasemin pirinç (4 cups (1kg) Jasmin rice)
🏵️5 su bardağı sıcak su (5 cups boiled water)
🏵️Yarım kg köfte (500 g frozen Meatball)
Zeytinyağı(olive oil)
🏵️1 tatlı kaşığı #zerdeçal (1/2 tablespoon #turmeric)
🏵️1 çay kaşığı yenibahar (1 teaspoon allspices)
🏵️3 çay kaşığı karabiber (3 teaspoon blackpepper)
🏵️1 çay kaşığı köri (1 teaspoon curry)
🏵️1 defne yaprağı (1 bay leaf)

Yapılışı
Pirinci 1 yemek kaşığı tuz ekleyip bol suda yıkayın. Şu berraklaşmaya başlayınca bir kaseye alın ve ılık suda en az yarım saat bekletin. Ben birazını kettle dan birazını çeşmeden katıyorum. Su sıcağa yakın fakat eli yakmayacak sıcaklıkta olmalı. Geniş çaplı yayvan bir tencerede köfteleri kızartın. Çok yağ eklemenize gerek yok. Bezelye, mısır ve baharatları ekleyin. Tuzunu,pirinci ve sıcak suyunu ekleyin. İyice pirinçleri dümdüz yayın. Kaynayana kadar yüksek ateşte kaynadıktan sonra kısık ateşte kapağı kapalı olarak pişirin. Yarım saat demlenmeye bırakın. Afiyet olsun.
#köfteliyemekler#köfte#köftelipilav#pilav#pilaf#sebzelipilav#meatball#meatballpilaf#foodblogger#youtuber#reseptejä#recepty#ricetttes#recettes#receitas
#плов#пловфрикадельки#salmapilav

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek