Tavuk Etli Balkabağı Dolması Tarifi/Etli Balkabaklı Pilav/Pumpkin Pilaf/Фаршированная тыква

 



Malzemeler

1 orta boy balkabağı

1 çay bardağı iri çekilmiş ceviz içi

1 kahve fincanı kuru üzüm

1,5 su bardağı yasemin veya basmayı pirinç 🍚

2 orta boy soğan

1 kg tavuk but kuşbaşı

Balkabağının içi için; 2 yemek kaşığı zeytinyağı ve 3 çay kaşığı karabiber, 1 tatlı kaşığı tuz

2 çay kaşığı zerdeçal

1 çay kaşığı yenibahar

1 çay kaşığı köri

Yarım çay kaşığı tarçın

Yarım tatlı kaşığı sumak

Sıvıyağ

100 g kadar tereyağı

Yapılışı

Öncelikle pirinçleri bulanıklığı gidene kadar yıkayın. Üzerini geçecek şekilde oda sıcaklığında suda yarım saat bekletin. 


Bu esnada bir büyük sahanda sırasıyla önce tavuk etlerini, soğanı, cevizi ve kuru üzümü sıvı yağda kavurun. Üzümler tombullaşınca hemen ocaktan alın. 









Pirinci süzün. Derin bir tencerede bol su kaynatın. 1 yemek kaşığı tuz ekleyin. Kaynama noktasına gelince pirinçleri ilave edin ve 4 dk kaynatın. Süre sonunda yarı pişmiş pirinçleri bir süzekten nazikçe süzün.




 Balkabağının tepesini şapka şeklinde kesin. İçini temizleyin. İçine zeytinyağı, tuz, karabiber döküp fırça ile her yüzeyine yedirin.

En alt kısma kavrulmuş et sonra ceviz, soğan ve kuru üzümü yayın. Onun üzerine pirinci yayın. Baharatları serpiştirin. Tereyağını parça parça üzerine yayın. Aynı işlemi balkabağı dolana kadar tekrarlayın. Üzerine şapkasını örtün. Yağlı kağıt ve alüminyum folyo ile üst kısmını kaplayın.


 Önceden ısıtılmış 200 C fırında pişirin. Son yarım saat folyoyu çıkarıp pişirdim ve yaklaşık 2 saat 15 dk gibi bir sürede bitti. Afiyet olsun.





🎃Sizin balkabağınız daha büyükse veya küçükse harcınız ona göre az veya çok gelebilir. Ben orta boy kullandım.

🎃Mutlaka yasemin veya basmati pirinç kullanın. Osmancık ile hiç güzel olmaz.

🎃Tatlı tadını dengelemek için mutlaka ekşi ilave edin. Ekşi erik kurusu veya turşusu, koruk ekşisi, nar taneleri, limon suyu kullanabilirsiniz. Ben sumak kullandım. Toz olarak serpiştirdim.

🎃Kuruyemişleri kavururken sıvıyağ, pilavına tereyağı, balkabağı ya zeytinyağı kullandım. 

🎃Cevizi ve kuru üzümü başından hiç ayrılmadan yakmadan kavurmak gerekiyor.

🎃Birde yalan yok çok bulaşık çıkıyor uyarması demeyin😂. Bol vaktinizde deneyin.

🎃Tarif olarak annemin rahmetli halasının ve anneannesinin, annemin ve benim eklemelerimiz var. Sadece benim tarifim değil yani🥰.

Bu pilavın benzeri Azerbaycan da kurutulmuş salamura balığın yanına hazırlanıyor ve bazı yörelerde sütlü yapılıyor. Ben hiç sütlü denemedim.



Eğer balkabağının tadını seviyorsanız mutlaka bir şans verin derim. Ceviz ve kuru üzüm kavrulunca pilavda öyle bir değişik tad katıyor ki anlatamam.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek