Lahana Turşusu/Cabbage, Green Tomato Pickle

 


Merhabalar. Ne zamandır çekmek istediğim turşu güncellemesi ile karşınızdayım efendim 🙋🏼‍♀️. Bu şişelerden ayrı bir küçük kavanoz ekşi erik turşum var. Yazdan bu yana turşularımın çoğu bitti. Her ne kadar kışlık hazırlık olarak geçse de kışın dahi lahana vs olmak üzere turşu zamanı aslında hiç geçmiyor. 

Malzemeler

1 Lahananın iç sert yaprakları ve damar kısımları(1 white Cabbage's leave of inside part and all stict veins)

Birkaç yaprak mor lahana (Few Purple Cabbage leave)

Salamura Suyu için bu ölçülerde x4 defa solüsyon hazırladım 👇🏻(I prepared solution for 4 times)

1 L sirke (1 L vinegar)

1 L Klorsuz su (1 L water)

1 yemek kaşığı şeker(1 tablespoon sugar)

1 tatlı kaşığı limon tuzu (1/2 tablespoon cidric acid)

6 yemek kaşığı iyotsuz salamuralık iri tuz tuz (4 tablespoons no iodine salt)

Yapılışı

Lahana yapraklarını yıkayın. İstediğiniz şekilde iri iri parçalayın. Turşu küpüne doldurun. Ben dış ince yapraklarını çorba için kullandım. Orta kalın damarları çubuk çubuk doğrayarak turşu için ayırdım.


En büyük küp için biraz boşluk kalınca mor lahana yapraklarını, bir tane kelek ve 3 tane yeşil domates de ekledim.


Turşu suyunu hazırlayın. Tuzu eriyene kadar karıştırın. İri taneli salamuralık tuz kullandığım için biraz uzun süre karıştırmak gerekti. Domates veya temiz yumurta turşu suyunuzun yüzeyinde yüzüyorsa tuz oranı yeterlidir demektir. Benim öğrendiğim geleneksel yöntem bu şekilde.

Şekeri sadece ilk seferde ekledim. Diğer turlarda aynı küpe doldurduğum için tekrar tekrar eklemedim. Küpün ağzına kadar hiç hava almayacak şekilde doldurun. Üzerine turşu oldukça yukarı kalkacağı için plastik turşu gergisi veya ağırlık için bir poşet koyabilirsiniz. Ağzını sıkıca kapatın. Yaklaşık iki haftaya fermente tuşunuz hazır. 


Bu dilimli salatalıkları makarna salataları için yazın hazırlamıştım. Daha doğrusu önceki turşu suyuna direkt doğramıştım. Dilim dilim olduğu için çok çabuk turşu  oluyor 👍🏻.


Lahananın yanındaki son kalan acı biber turşum. Maşallah bizimkiler haziranda yaptığım turşunun canını okudu🤣. Acı biber turşusunuzun daha açık renkli olmasını istiyorsanız sirkesiz sadece limon tuzu, tuz ve sudan salamura hazırlayabilirsiniz. Fakat ben sirkenin kan sulandırıcı, şeker ve kolesterol düşürücü etkisi olduğuna dair çalışmalar okuduğum ve inandığım için herşeyi sirkeli yapıyorum😊.
Onun hemen yanındaki kıl biber turşusu. Kışın çorba yanına bazen güzel oluyor 👍🏻. Ayrıca suda bekletip kavurması da güzel oluyor ☺️. Fasulyelere gelince yaparken çekemedim ama onlar da aynı şekilde hazırladım. Biten turşuların suyunu kullandım.


En baştaki sırf mor lahana turşusu biten salatalık ve biber turşusunun suyunu kullandım.




Afiyet olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek