Zeytinli Ayranlı Simit Poğaça

 


Merhabalar. Evdeki malzemelerle doğaçlama çıkan yeni bir tarif ile geldim 🥰. Ayranı süzme yoğurtdan kendim yaptım 😀. Daha önce de bu şekilde ayranlı poğaça tarifi vermiştim bu kez simit tadında 🥯

Malzemeler

Hamuru için (for dough)

3 su bardağı tuzsuz ayran(3 cups salt Free ayran)

1 çay bardağı sıvıyağ (1/2 cup vegatable oil)

1 pkt instant maya (1 tablespoon instant yeast)

1 yemek kaşığı tuz (1 tablespoon salt)

7-8 su bardağı kadar un (7-8 cups flour)


Üzerine

2 yemek kaşığı pekmez (2 tablespoons molasses)

1 çay bardağı su(1/2 cup water)

1 yemek kaşığı un (1 tablespoon flour)


Kavrulmuş susam(Roasted sesame seeds)


İçi için zeytin(for filling olive that removed seeds)

Yapılışı

Ayran, biraz un ve mayayı iyice karıştırın. Sıvıyağı ilave edin. Azar azar un ilave ederek orta yumuşaklıkts bir hamur yoğurun. Mayalanmaya bırakın. Hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayın. Elinizle açın ortasına zeytin koyup kapatın. Sosunu hazırlayın. Poğaçayı sosa batırıp susama bulayın. Tüm bezeler bitince 40 dk tepsi mayasını aldırın. 180 C fırında pişirin. Ben soğuk fırına sürüyorum. Fırın ısınırken tekrar kabarıyor. Afiyet olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek