Dana Yürek Köfteli Tepsi Sini Pidesi/Ekşi Mayalı Köfteli Kekikli Ekmek

 


Merhabalar. Et fiyatları uçmuşken şöyle ramazan da başlıyorken çok pratik hamur açmak gerekmeyen çok lezzetli bir her zamanki gibi tepsi pidesi😄 vereyim dedim.  Köfteyi benim gibi büyük miktarda hazırlayıp hamburger, sulu köfte olarak değerlendirebilirsiniz. Çok uzun süre değil de en fazla 1 aylık yapmanızı tavsiye ederim çünkü yürek eti normal kırmızı et gibi uzun süre aynı lezzette kalmıyor. Tazeyken birebir aynı herşeye kullanabilirsiniz. Karnıyarık ve tepsi kebabında ben çok denedim ve beğendim.


Malzemeler

Hamuru için (for dough)

1 su bardağı aktif ekşi maya (1 cup activated sourdough starter)

3 su bardağı su (3 cups water)

1 tatlı kaşığı tuz (1/2 tablespoon salt)

Un, boza kıvamında olacak (Flour will pour until crepe batter viscocity)


Üzerine sürmek için (for souce)

1 yemek kaşığı salça (1 tablespoon tomato paste)

Zeytinyağı (olive oil)

1 tatlı kaşığı dağ kekiği (1 tablespoon wild thyme)

1 tatlı kaşığı mercanköşk (1/2 tablespoon marjoram)

1 çay kaşığı karabiber (1 teaspoon blackpepper)

1 tatlı kaşığı toz biber(1/2 tablespoon paprika powder)

Açmak için su(water)

Yürek köftesi için (for heart meatball)

1 dana yürek yaklaşık 1,5 kg löp ete tekabül ediyor (1 kg+ 500g cow heart)

3 orta boy soğan (3 middle size onions)

1 yumurta (1 egg)

Göz kararı 2 çay bardağı ekmek içi veya 1 su bardağı ekmek hamuru)

1 yemek kaşığı kimyon (1 tablespoon cumin)

1 yemek kaşığı kekik(1 tablespoon thyme)

1 yemek kaşığı toz biber (1 tablespoon paprika powder)

Yarım tatlı kaşığı karabiber (2 teaspoon blackpepper)

1 çay kaşığı yenibahar (1 teaspoon allspices)

Yarım çay kaşığı tarçın (1/2 teaspoon cinnamon)

2 çay kaşığı toz kişniş (2 teaspoon coriander powder)

1 yemek kaşığı tuz(1 tablespoon salt)


Ayrıca yeşil biber ve soğan dilimleri 

Yapılışı

Ekşi maya ve suyu iyice çırpın.


 


Azar azar un ilave ederek çırpmaya devam edin. Hamur sıvı krep hamuru kıvamında olmalı. Tuzu ekleyin. Üzerini örtüp 1 saat oda sıcaklığında mayalandırın.



Benim mayam çok aktif olduğu için 1 saat yeterli geldi. Siz mayanızı çok sık kullanmıyorsanız daha fazla bekleyebilirsiniz.

Ben de bu esnada köfte için kalp etini kıyma makinasından geçirdim. Damarları sinirleri alıp küp küp doğrayın. Ayrıca bu esnada soğan sarımsak da atıyorum hızlıca içine karışmış oluyor. Ardından karabiber, kimyon, yenibahar, azıcık tarçın, kekik, kırmızı biber ekleyin. Yumurta ve ekmek içini de ilave ederek iyice yoğrun. Üzerini örtüp buzdolabında hamur mayalanana dek bekletin. Ben buradaki bütün köfteyi sadece tepsi pidesine kullanmadım. Başka bir yemek için ayırdım çoğunu...



Hamuru tepsiye kaşık kaşık eşit şekilde yayın. Ben kolayca çıkarabilmek için yağlı kağıt kullandım. Sos malzemelerini karıştırıp yine kaşıkla üzerine sürün.  Köfteyi dolaptan çıkarıp şekil verin. Üzerine dizin isterseniz bu aşamada biber ve soğan dilimleri yerleştirin . Fırında en yüksek sıcaklıkta pişirin. Afiyet olsun. Hamuru akıtma kıvamında olduğu için rulo şeklinde dürüm de yapabilirsiniz.










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek