Çatlak Kurabiye/Crinkle Cookies

 


Malzemeler

2 yumurta

1 çay bardağı toz şeker

1 çay bardağı sıvıyağ

2 tepeleme yemek kaşığı kakao

1 pkt kabartma tozu

2 su bardağı un

Yapılışı

Yumurta ve şekeri eriyene dek çırpın. Sıvıyağ, kakaolu ekleyin. Çırpın. Sonrasında un ve kabartma tozunu ekleyin. Spatula ile karıştırın. Oldukça cıvık bir hamur oluyor merak etmeyin bekledikçe toparlanacaktır.


Üzerine streç sarıp buzdolabına kaldırın. En az iki saat bekletin. İsteyen bir gün önceden de hazırlayabilir. Ben öğlen saatlerinde hazırladım. Saat 9 gibi pişirdim.


Tatlı kaşığı yardımıyla parçalar koparıp elinizde yuvarlayın. Bolca pudra şekerine bulayıp tepsiye dizin. Tüm tepsi bitince ilk yaptıklarınızdan başlayarak tekrar pudra şekerine bulayın. Bu aşama çok önemli sıvıyağ ile bir hamur yoğurduğunuz için kurabiye hemen şekeri emiyor. Mutlaka tekrar pudra şekerine bulamayı unutmayın.


Önceden ısıtılmış 180 C fırında yaklaşık 10 dk kadar pişirin.



Bu kurabiye kıtır kıtır değil de daha yumuşak bildiğiniz kek tadında yumuşacık oluyor. Hatta ben tadını süt dilimine benzettim 🤗.
Afiyet olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek