Ekşi Mayalı Taze Soğanlı Patatesli Katmer/Fresh Onion Qatmer/зеленый лук катмер



 Malzemeler

Hamuru için (for dough)

🌻2 su bardağı kadar aktif ekşi maya (2 cups activated Sourdough starter)

🌻3 su bardağı su (3 cups water)

🌻1 tatlı kaşığı tuz (1/2 tablespoon salt)

🌻Aldığı kadar un (flour)


Arasına

4 bağ taze soğanın yeşil kısmı (5 bunch of green onion's green Leave)

6 haşlanmış patates (6 patatoes mash)

1 tatlı kaşığı tuz (1/2 tablespoon salt)

3 çay kaşığı karabiber (3 blackpepper)

1 tatlı kaşığı kırmızı biber (1/2 tablespoon paprika plakes)

Zeytinyağı (olive oil)


Ara katları için (vegatable oil for layers )

Yapılışı

Su, ekşi maya kültürü ve bir miktar unu karıştırın. Tuz ve azar azar un ekleyerek yumuşak bir hamur yoğurun. 1-2 saat mayalamaya bırakın. İçini hazırlayın. İç olarak sadece taze soğan ve baharatları kullanabilirsiniz.


Hamurdan bezeler yuvarlayın. Açabildiğiniz kadar açın. Çok ince açmanıza gerek yok. Zaten 2 defa katlanıp açılacağı için hamur yeterince o esnada incecik tel tel oluyor.


Heryerine yağ sürün. 


Rulo yapın. Rulo yaparken çekiştirerek satıyorum. Ayrıca ruloyu tezgaha vurarak biraz daha inceltiyorum. Eğer ununuz kepekliyse benim kadar esnetemeyebilirsiniz. Hatta kopabilir. Ben hep böreklik kuvvetli un kullanıyorum. Bu da ayrı bir püf noktası 🤗.


Kendi edrafında döndürün. Bütün bezelere aynı işlemi uygulayın. 


Tek tek tüm bezeleri yağlayıp katlayana kadar hamurlar yağı biraz çekecektir. Bu az da olsa dinlenme işlemi katmerlerin tel tel olması için çok önemlidir.


İlk yaptığınız dolamadan başlayarak açın.


Tekrar yağlayın. 



Bir kenarına içten koyup rulo yapın. Patates kullanıcaksanız biraz daha püre inceliğine getirin. Yoksa çok fazla kenarlardan taşıyor.


Tekrar kendi edrafında döndürün. 


En son tekrar açın. Orta kısmının ince olmasına dikkat edin. 


Yağsız bir tavada veya sacda arkalı önlü pişirin. 
Ben lahmacun makinesinin alt ayarında en yüksek derecesinde pişirdim.
Afiyet olsun.




















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek