🍌🍰Muzlu Çikolatalı Kek/Banana Chocolate Cake/банан Шоколадный кекс🍰🍌





 Daha önce annemin tavada tava keki olarak yaptığı muz muz kokan kekini bu kez büyük kalıpta ve fırında yapayım dedim 🤗. Öyle yumuşak pamuk gibi bir kek oldu ki anlatamam. Ben daha kolay aktarmak için kelepçeli kalıpta yağlı kağıt kaplayarak pişirdim. İyiki de öyle yapmışım. Muzlu kek de dikkat edilmesi gereken önemli bir nokta muz kek hamurunda yağ gibi davranıyor. Çünkü psikolojik sorunları var😂. O yüzden yarı yarıya normal kekde kullandığınız yağı azaltın. Çok yağ sevmez muzlu kek 🍌. Birde ben genellikle 2,5-3 su bardağı una hep 2 pkt kabartma tozu eklerim. Soranlar oluyor acı oluyor mu diye. Ben ve benim yaptığım kekleri tadanlar tarafından acımsı tad hissedilmedi efenim🤗. Annem o kadar çok kek yapardı ki yani 40 kişilik bir kekden bahsediyorum. Her 1,5-2 bardak un için 1 pkt kabartma tozu olacak şekilde kek unu hazırlar o kendi hazırladığı undan kulllanırdı. Kaç sene önce ilk kek unu karışımını annem yapmış 😆. Neyse tarif aşağıda video youtube da. Tarif var okursan, video var izlersen, çay var içersen 🤪🤣🤣🤣. Bu soğuk espiriyi de yaptığıma göre tarifi yazabilirim😂.

Malzemeler
7 küçük boy olgunlaşmış muz(7 small matured banana mash)
3 yumurta (3 eggs)
2 su bardağı şeker(2 cups of sugar)
3/4 su bardağı süt(3/4 cup milk)
Yarım su bardağı sıvıyağ(1/2 cup vegatable oil)
3 pkt vanilya(3 packages vanilla sugar powder)
2 pkt kabartma tozu(2 packages baking powder)
2,5 su bardağı un(2 1/2 cups of flour)
1 pkt kırılmış bitter çikolata(80 g bitter Chocolate pieces)

Yapılışı
Muzları robottan püre haline gelene kadar çekin. Yumurta ve şekeri iyice ağarana kadar çırpın. Süt, sıvıyağ ve muz püresini ekleyip iyice karışına kadar çırpın. Un, kabartma tozu ve vanilyayı eleyerek ekleyin. En son çikolata parçalarını ekleyin ve karıştırın. Önceden ısıtılmış 180 C fırında pişirin. 




Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek