Bol Sebzeli Kabaklı Sucuklu Ispanaklı Otlu Pişi

 


Merhabalar. Çok lezzetli börek tadında bir pişi kendileri... Kabaklı ve dereotlu versiyonu yıllardır teyzeler tarafından bizde yapılmakta bende bizdeki kabaklı pişiden ilham alarak içine azıcık azıcık patates 🥔, ıspanak 🥬, soğan 🧅, sucuk, maydanoz ilavesi yaptım. Yaklaşık bir su bardağı bir gün önceden yaptığım hamurdan parça ayırmıştım maya olarak onu kullandım. Ama direkt kuru maya da kullanabilirsiniz. Ya da benim gibi elinizdeki kuru mayayı bu şekilde uzun süre çoğaltarak kullanabilirsiniz. Yanında sadece çay ile bile başlı başına bir kahvaltılık.

Malzemeler

1 yumurta

3 su bardağı su

2 çay kaşığı kuru maya (ben önceki gün hazırladığım hamurdan kalan mayamdan kullandım)

Un

2 bebek kabak

2 minik patates

2 soğan

1 tutam maydanoz

1 tutam dereotu

2 bağ ıspanak

1 dilim küçük küçük doğranmış sucuk 

Kızartmak için sıvıyağ

Yapılışı

Su, yumurta ve bir miktar mayayı karıştırın. Sebzeleri küçük küçük doğrayın. Karıştırma kabına alın. Tuzu ve kontrollü şekilde unu ilave edin. Ele yapışan cıvık bir hamur olmalı. Üzerini örtüp iki katı kabarana kadar mayalandırın. 



Yapışmaz yüzeyli bir tavaya yağı aktarın. Kızınca hamurdan kaşık kaşık koyup arkalı önlü kızartın. Afiyet olsun.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek