Dana Yürek ile Hamur Çorbası/Cum Cum Aşı

 


Merhabalar. Çocukluğumun lezzetlerinden hamur çorbası, cum cum Aşı artık her ne derseniz... Çok pratik ve lezzetli bir yemek tadında çorba. Hamur açma derdi olmadan hamuru kaşık kaşık atarak mantı tadında bir çorba oluyor. Bazı yerlerde hamuru daha sert hazırlayıp koparıp koparıp tencereye atıyorlar o şekilde de annem yapardı. Ama ben böyle daha çok seviyorum. Sebze olarak elinizde ne varsa onu kullanabilirsiniz. Az bir et ve sebze ile nasıl yemek çoğaltılabilir diye düşünülmüş  diye düşünüyorum 😄. Yöresel bir yemek benzerlerini belki görmüşsünüzdür. Ben bir annemgilde birde koparıp atılan şeklinde Uygur Türkleri' nde gördüm. Hangi mutfağa ait bilmiyorum.

Özellikle etin kilosunun alıp başını gittiği zamanda kalp ile kırmızı et tadında bir yemek oluyor. Ben 40 liralık dana yürek aldım. Gerçekten çok bereketli ve lezzetli bir yemek ben büyük boy yahni sahasında yaptığım. Rahat 10 kişilik yemek oluyor. Baharat olarak karabiber, az nane ve kimyon ve sarımsak güzel oluyor. Ben bu defa kullanmadım acelem vardı.

Malzemeler

3 patlıcan🍆

5 küçük soğan🧅

6 bebek kabak

4 küçük patates 🥔

200 g dana yürek

Sıvıyağ

1 yemek kaşığı biber salçası

Tuz

Sıcak su

Hamuru için

1 kase su

Tuz

Un(hamur boza kıvamına gelene kadar eklenecek)

Yapılışı

Kalbi damarlarını ayırarak kuşbaşı doğrayın. Tencereye alın sıvıyağ ekleyip suyunu salana kadar kavurun. Bu esnada soğan, kabak ve patlıcanları küçük küçük doğrayın. Soğanları atıp şeffaflaşana kadar kavurun. Sonrasında patlıcan, kabak ve patatesleri ekleyin. Patlıcanların rengi değişip yumuşayana kadar karıştırarak kavurun. Salça, tuz ve sıcak suyu ekleyin. Fokur fokur baloncuklar çıkana kadar kaynatın. Hamuru için tuz ve suyu karıştırın. Azar azar un ekleyerek kaşık yardımıyla karıştırarak boza kıvamında hamur elde edin. Kaynayan tencereye iki kaşık 🥄 yardımıyla birer kaşık hamurdan atın. Korkmayın hamur yapışmayacaktır. Yeter ki çorba suyu kaynar olsun. Bütün hamur bitene kadar işlemi tekrarlayın. Tekrar kaynara gelmesi biraz zaman alacaktır. Hamurları pişmeye bırakın yaklaşık 20-25 dk da hamurlar şişip pişecektir. İstediğiniz baharatı ekleyebilirsiniz. Afiyet olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek