Ispanaklı Akıtma


 


Merhabalar. Bugün çok az malzeme ile  lezzetli ve pratik bir tarifim var. Sahura yaptığım için ancak bu kadar çekebildim. Çok beğenildi. Aynısının pırasalı, lorlu, patatesli, sucuklu versiyonlarını defalarca yaptım ve bloğumda paylaştım. İsteyenler bakabilir. Mayalı ve ekşi mayalı da yapabilirsiniz ben bazen kabartma tozu yerine maya da kullanıyorum. Karışımı hazırlayıp buzdolabında saklayabilir ihtiyaç kadarını pişirip tekrar buzdolabına kaldırabilirsiniz çok pratik oluyor. Annem de hep bu şekilde yapardı çocukluğumun lezzetlerinden...

🥞Ekşi mayalı akıtma tarifi için 👉🏻Tık

🥞Mayalı akıtma tarifi için 👉🏻Tık

🥞Patatesli havuçlu akıtma tarifi için 👉🏻Tık

🥞Biberli sucuklu akıtma tarifi için 👉🏻Tık

🥞Pırasalı, lorlu, patatesli akıtma tarifi için 👉🏻Tık

🥞 Kahvaltılık krep böreği tarifi için 👉🏻Tık


Malzemeler

2 dolu dolu avuç ıspanak yaprağı

1 soğan

2 su bardağı süt

Yarım tatlı kaşığı tuz

2 yemek kaşığı sıvıyağ

1 pkt kabartma tozu

Un

Tavayı yağlamak için ayrıca sıvıyağ

Yapılışı

Ispanak yaprakları suda bekletin. Birkaç defa yıkayıp toprağını arındırın. Soğanı soyup yemeklik doğrayın. Ispanağı doğrayın. Süt, tuz ve yağını ekleyip karıştırın. Un ve kabartma tozunu ekleyin. Unu azar azar ekleyin ki çok katı olmasın. Hamurun pankek kıvamında olması gerekiyor. Tavayı yağlayın. Karışımdan tavaya aktarıp incecik yayın. Ben küçük boy tavaya 3 dolu kaşık hamurdan aktardım. İnceligj iyi geldi. Üstünün rengi değişene kadar dokunmayın. Üst kısmı tamamen şeffaflaşınca çevirin. Diğer tarafını pişirin. Afiyet olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek