Tavuk Sote/Roasted Chicken Meal

 Tavuk Sote/Roasted Chicken Meal/куриное соте


Yanında kremalı ıspanaklı makarna ve taze tarhana çorbası👉🏻Tıkk ile günün menüsünü hazırladım. Kremalı ıspanaklı makarna için 👇🏻👇🏻👉🏻Tıkk

Malzemeler

1 kg but kuşbaşı

1 soğan

1 kırmızı biber

5 yeşil biber

5 büyük domates

Yarım pkt yaklaşık 200 g kadar dondurulmuş bezelye

1 yemek kaşığı salça

1 yemek kaşığı biber salçası

Yarımşar çay kaşığı köri, zerdeçal ve yenibahar

1 çay kaşığı kekik

3 çay kaşığı karabiber

Tuz, sıvıyağ

2 diş sarımsak

Yapılışı

Soğan ve biberleri doğrayın. Sıvıyağda iyice rengi değişene kadar kavurun. Tavuk etini ekleyin. Biraz soteleyin. Köy tavuğu kullanıcaksanız ilk önce tavuk etlerini kavurun. Ben market tavuğu kullandığım için malum o da çok hızlı pişiyor bu sırayla yaptım. Salçaları ekleyin bir 5 dk kadar da salçayı kavurun. 


Domatesleri ekleyin. 



Yemeğin suyu domates suyundan geliyor. Elinizde varsa domates konservesi de kullanabilirsiniz. Ben hiç su ilavesi yapmadım. Zaten tavuğun ve domatesin suyu yeterince vardı. 


Bezelyeleri ve baharatları ekleyip. Kapağını kapatıp kendi suyunda iyice pişene kadar bırakın. Ara ara karıştırarak kontrol edin. Altını kapatmadan önce sarımsak rendeleyin. Afiyet olsun.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek