Nohut Mayalı Ekmekle Kuru Fasulye Tiridi/Kidney Bean Tirid/фасоль трид

 


Merhabalar. Daha önce de paylaştığım kuru fasulye tiridinin sonunda en orijinal hâlini yapabildim. Daha önce evdekiler de yesin diye boyun etlisini yapmıştım 😄. Aman diyeyim yapacaksanız mutlaka ekşi mayalı veya nohut mayalı ev ekmeği kullanın. Normal çarşı ekmeği eriyip gider. Tam kuzine soba üstünde yapmalık bir yemek 😋. Kuru fasulye de helmelenmesi yani erimesi nişastasını salması lazım. Ben dondurucudan kullandım. Çok daha hızlı oldu tabiki 🤭. Ekmeği de aslında yapmak aklımda yoktu. Yemek için nohut ıslamıştım. Bir baktım sabaha kadar köpürmüş. Kendi kendine olan nohut mayamın ziyan olmasına gönlüm razı olmazdı. Hemen köpükleri alıp besledim. Ertesi güne mis gibi nohut mayalı ekmek mayam hazır ve nazırdı. Nohut mayalı ekmeğin tarifini önceki paylaşımlarda bulunabilirsiniz. 

Ölçü olarak aslında genel geçer bir ölçü yok. Bir orta tencere dolusu bol sulu kuru fasulye, bir büyük tepsi dolusu kızarmış nohut ekmeği, bol zeytinyağı, karabiber ve azıcık pulbiber bitti gitti. Yanında soğan salatası çok güzel gidiyor haberiniz olsun 😂. Denemeyen varsa mutlaka şans verin derim çok lezzetli oluyor.

Malzemeler

Yarım kilo kadar kuru fasulye

1 orta boy tepsi nohut ekmeği

Zeytinyağı, karabiber, pulbiber, tuz

Yapılışı

Kuru fasulyeleri bir gece önceden ıslatın. Ertesi gün iyice yumuşayıncaya kadar haşlayın. Fasulyenin suyunun bol ve özlü olması lazım. Duru su ile tirid güzel olmaz. Piştikten sonra soyuğumaya bırakılıp tekrar kaynatılınca daha güzel oluyor. 


Ekmekleri dilimleyin ve fırında iyice kızartın. Ekmeklerin iyice kuruması ve kızarması lazım yoksa üzerine fasulye suyu dökünce güzel olmaz.



Kuru fasulyeye tuz ve zeytinyağı ilavesi yapın. Kepçe ile önce suyunu sonra fasulyesini ekmeklerin üzerine dökün. Bol karabiber ve pul biber serpin. Özellikle karabiber çok yakışıyor. Suyunu çekip ekmekler yumuşayınca servis edin. Afiyet olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek