TAVUK CİĞERLİ TATAR BÖREĞİ TARİFİ/CİĞERLİ BÖREK

TATAR BÖREĞİ(Tatarian Borek)





Herkese iyi akşamlar! Öncelikle şunu söyleyeyim. Bu tarif ig de ki Tatar böreği tarifleriyle benzememektedir. Yöreden yöreye değişmekle birlikte bu bizim o taraflarda yapılan Tatar böreğidir.  Yani benim gördüğüm Tatar teyzeler böyle yapmaktadır. Çeşidinin fazla olmasının sebebi et ve hamur ile yapılan çoğu şeye börek denmesi olabilir. Annemin zoruyla yaptım bu böreği  o çok sever ne zamandır istiyordu yeni nasip oldu. Ben tavuk ciğeri ile yaptım ama orjinali dana ciğeridir. Böyle daha hafif ve ekonomik.

Malzemeler
Hamuru için (for dough)
4,5 su bardağı su (4 1/2 cups of water)
1 paket maya (1 package dried yeast)
4 yemek kaşığı şeker (4 tablespoons sugar)
Tuz (Salt)
6 su bardağı +? Un (6 +? cups of flour)
İçi için (for filling)
2 paket tavuk ciğeri (2 packages chicken livers or cow livers,400g)
6 adet kavrulmuş soğan (6 cutted small size and caramelized onions)
Vegatable oil for frying chicken livers
Karabiber (blackpepper)
Tuz (salt)(preperare all filling Ingredients and digestive in food processor)
2 yemek kaşığı tatlı biber salçası (3 tablespoons sweet red pepper paste)
1 yemek kaşığı acı biber salçası (1 tablespoon hot red pepper paste)
1 tepeleme yemek kaşığı domates salçası (3 tablespoons Tomato paste)

Yapılışı

Suyu, şekeri ve mayayı yoğurma kabına alın. Azar azar un ekleyin. Tuzunu ilave edin mayalanmaya bırakın. Tavuk ciğerini kavurun. Soğanı kavurun. Ben hazır kavrulmuş soğanlarımdan kullandım. Tüm malzemeyi robottan geçirin. Ciğerler tamamen ezilmiş olmalı. 




Hamuru açın.



 Bir tabak ile kesin. 



İçten sürüp şekildeki gibi olacak şekilde kapatın. 





 200 derece (392F) fırında pişirin. 




Afiyet olsun.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek