Fırın Poşetinde Baharatlı Tavuk/ Spicy Chicken in Baking Bag

  • Fırın Poşetinde Baharatlı Tavuk/ Spicy Chicken in Baking Bag




  • Uzun gecikmeden sonra Merhabalar! Bu tarifi fırın poşeti kullanmadan da yapıyorum. Ama o tavuğun soğuyunca jölemsi olan suyu fırın poşetinde daha bir iyi çıkıyor. Öteki türlü suyu uçup gidiyor. Üstelik kurulabiliyor. Hemde temizlemesi çok kolay oluyor. Sarımsağı bütün olarak pişirirseniz kokusu da olmuyor. 


  • Malzemeler
    1,5 kg tavuk incik ya da göğsü (1 500 g chicken)
    4 diş sarımsak (4 cloves of garlic)
    1 tatlı kaşığı zerdeçal(1/2 tablespoon turmeric/kurkuma)
    1 çay kaşığı kekik (1 teaspoon thyme)
    Yarım tatlı kaşığı kimyon (1/2 tablespoon cumin)
    2 çay kaşığı karabiber (2 teaspoons blackpepper)
    2 çay kaşığı yenibahar (2 teaspoons allspices)
    Yarım çay bardağı zeytinyağı (1/4 cup vegetable oil)
    1 tatlı kaşığı toz kırmızı biber(1/2 tablespoon powdered red pepper)
    1 teaspoon marjoram (I didn't use it this time because I haven't it😰)

  • Yapılışı
    Tavuğu yıkayın. Süzün. Tüm malzemeleri harmanlayın. Fırın poşetine doldurun. Ben 2 poşet olarak doldurdum. Üzerine 1 adet incecik bir delik açın. Önceden ısıtılmış 200 derecede 1 saat pişirin. Afiyet olsun. 


  • Not: ben poşette kalan tavuk suyunu çorbada kullanıyorum. Baharatlı baharatlı en basit şehriye çorbasını bile harika yapıyor. Hazır satılan bulyon ve tuzotlari 5 e katlar 100 ile çarpar yok böyle bir lezzet. Eğer varsa Mercanköşk de kullanın benim yoktu ondan kullanmadım. Hazır satılan tavuk baharatlarında kendisi mutlaka bulunur. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek