Peksimet/Peqcimed Bread

Peksimet/Peqcimed Bread🍞


Aslında bu ekmek eskiden mahalle fırınlarında ekmek yapılırken hayırlı eş dost için küçük küçük hediyelik olarak yapılırmış. O zaman herkes 15 günde bir kendi ekmeğini kendileri yaparmis. Peksimeti de o ara fırına atarlarmis. Ekmekte önemli olan onu farklı yapan mayası. Bende kendi deneyimlerimde farkettiğim birkaç şeyi size aktarmak istiyorum. #yuvamaya ile bu ekmekleri yaptım. Diğer mayalara göre daha geç kabarıyor. Özellikle poğaçalarda ben hızlı kabarttığı için #droetker ya da #piyale marka maya tercih ediyorum. Gerçekten hızlı sonuç veriyorlar. Amaaa ekmek yaparken #yuvamaya bir başka dostum😁 Yavaş yavaş Pıtır Pıtır kabarıyor. Fırına gobit boyutunda attım. Donbili Donbili kabardılar. Üstelik lezzeti, tadı ve teksürü bildiğimiz ev ekmeği. Bu arada #droetker ekşi maya ile de harika ev ekmekleri yapılabiliyor. Defalarca denedim sonucu herkes beğendi. Ben bu ürünleri kendi paramla aldım. Firma falan göndermedi yani.... Neyse tarife geçelim

Directions
Make the dough. Wait for first fermentation. Make dough balls. Wait for second fermentation for 40-45 minutes. Bake in preheated at 200 C oven. Enjoy.
PS: What kind of yeast you used is very important for flavor.
Malzemeler
1 paket maya (1 package dried yeast)
Yarım çay bardağı şeker (1/4 cup sugar to activate the yeast)
Tuz (salt)
6 su bardağı su (6 cups water)
12-13 su bardağı arası un (12-13 cups flour)

Yapılışı
Hamuru yoğurun. Mayalanmaya bırakın. Mayalanınca parça parça hamurdan koparıp un katarak tekrar yoğurun. Çünkü hamur Mayalanınca kendini salıyor. Cıvıyor. Top top beze haline getirin. Zor değil gerçekten. 40-45 dk ikinci Mayalanmaya bırakın. 200 derece önceden ısıtılmış fırında pişirin. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek