Tavuk Dönerli Havuçlu Pilav/Turkish Chicken Doner Plov



Ramazan sonuna yaklaşırken Türkmen pilavını kendi çapımda mutasyona uğratarak yeni bir tavuklu pilav denemem oldu. Test edildi onaylandı 👍. Benim elimde döner vardı onu kullandım fakat siz istediğiniz tavuk etini kullanabilirsiniz. Özellikle but kuşbaşı bu pilavda harika oluyor 👌. Ben iki katı ölçü kullandım ama çekirdek tarif bu. Dikkat edilmesi gereken hususlar bu tür Türkmen, Özbek ve Afgan pilavı tarzı pilavlarda tencere mutlaka kalın tabanlı ve yayvan olmalı. Kapsül tabanlı çelik tencere, döküm tencere yada döküm ağır granit tencere uygun oluyor. Birde pirinç mutlaka uzun olmalı. Orijinalinde basmati pirinç güzel oluyor fakat elimde olmadığı ve kolay bulunmadığı için yasemin veya baldo kullanıyorum.

Malzemeler
2 kase tavuk döner (600 g Chicken doner)
1 kg havuç (1 kg carrot)
3 büyük soğan (3 huge size onions)
2 baş sarımsak (2 head garlics)
2 su bardağı yasemin pirinç (2 cups Jasmine rice)
3 su bardağı sıcak su (3 cups hot water)
2 çay kaşığı zerdeçal (2 teaspoons turmeric)
2 çay kaşığı köri (2 teaspoons curry)
Yarım tatlı kaşığı yenibahar(1/4 tablespoon allspices)
Sıvıyağ, tuz, karabiber
Yapılışı
Pirinci tuz ilave edip suyun bulanıklığı gidip berraklaşana kadar yıkayın. Bir kaba aktarın üzerine çok kaynar olmayan sıcak su ekleyin. Ben birazını çeşmeden birazını ketıldan koyuyorum. En az yarım saat pirinçler şişip pamucak pamucak olana kadar bekletin. Havuçları temizleyin.  Çubuk çubuk doğrayın. Soğanları ve sarımsakları soyun. Soğanları doğrayın. Sarımsaklar bütün kalacak. Tencereye döneri alıp biraz kavurun. Soğanları ekleyin iyice rengi değişene dek kavurun. Havuçları ekleyin. Baharatları ilave edin.Hacmini biraz kaybedene kadar kavurun.


Pirinci süzün ve tencereye ekleyin. Tuz ve sıcak su ilavesi yapın.



Kaynayana kadar yüksek ateşte kaynadıktan sonra kısık ateşte kapağı kapalı olarak pişirin. Arada kontrol edin. Suyunu çekince ocaktan alın. Kapağını bir havlu ile sarıp dinlenmeye bırakın. Afiyet olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek