Tutmaç Çorbası/Turkish Traditional Tutmach Soup


Benim tecrübelerime göre yoğurdu en başta ekleyince bu tür yoğurtlu çorbalar yoğurt yoğurt kokmuyor daha çok un çorbasını andırıyor. Öğrenciyken pratik oluyor diye en başta ekliyordum ve annemin yaptığı çorba gibi olmuyordu 😭. Bir gün kendisine sormuştum ve yoğurdu almaya yakın ekle ve mutlaka süzme yoğurt kullan daha iyi kıvam veriyor demişti bende küçük hanımın dediğini dinleyeli tam istediğim tadı yakaladım👍😊🤭. 

Tutmaç adı nerden geliyor diyorsanız o bir mitolojik çorba 🤣. Rivayete göre Divanü Lugati’t Türk’te Zülkarneyn karanlıklardan çıkarken " tutma bizi aç" diye yakarıyor, alimler ile konuşup bu azığı yaptırıyor. Ayrıca Kıpçak Lugatı'nda da yer alıyor. Taa Orta Asya dan, Anadolu Selçuklu Devleti' ne, Osmanlı'ya ve nihayet cumhuriyete kadar uzanan bir geçmişe sahip bir çorba.
Her erken dönem çorbası gibi terbiyeli ve salçasız. Bildiğiniz üzere domates Türk mutfağına çok geç girmiş. Herneyse hamurişleri kadar beğeni almasada tarifim şöyle efenim;



Malzemeler
1 su bardağı yeşil mercimek
1 çay bardağı erişte(1/2 cup erıshte which pasta for soups as small stick)
1 çay bardağı haşlanmış nohut (1/2 cup boiled chickpea)
Yarım kilo süzme yoğurt(500 g filtered yoghurt)
2 yemek kaşığı un(2 teaspoons flour)
1 tepeleme yemek kaşığı tereyağı (2 teaspoons butter)
1 yemek kaşığı nane(1 tablespoon peppermint)
Tuz(salt)
Kaynar su(boiled water)

Yapılışı
Öncelikle yeşil mercimeği 2 L kadar suda pişene kadar kaynatın. Çok aşırı kendinden geçmesine gerek yok mercimeğin yolu uzun daha erişte ile de kaynayacak sertliği gitse yeterli. Erişteyi ekleyin 10 dk kadar daha kaynatın. Ben hiçbir tahılın ve makarnanın suyunu süzmüyorum siz isterseniz sürebilirsiniz rengi terbiye girince düzeliyor merak etmeyin 😀. Bu aşamada haşlanmış nohut ekleyebilirsiniz ben bizimkiler yoğurtlu çorbada sevmiyor diye eklemedim. Ayrı bir kapta yoğurt, un ve birazcık suyu iyice karıştırın. Süzme yoğurt iyice ezilsin diye direkt blendırdada hazırlayabilirsiniz. Çorba suyundan 2 kepçe ekleyin. Terbiyeyi hızla karıştırın. Ilıyan terbiyeyi sicim gibi azar azar çorbaya ekleyin. Bu esnada hep çorbayı karıştırın. Çorba koyulaşana kadar bir taşım kaynatın. Altını kapatıp nane ve tereyağı ve tuzunu ilave edin. Ben yağı yakıp ilave etmiyorum zaten çorbanın sıcağıyla yağ eriyor. Siz ayrıca eritebilirsiniz. Afiyet olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek