Balık Çorbası/ Somon Çorbası/Fish Soup/рыбный суп/лососевый суп

 


Balık çorbası için elinizdeki beyaz etli herhangi bir balığı kullanabilirsiniz. Benim tercihim somon ya da sazan kafasından yana. Özellikle somon bulamıyorsanız sazan kafasının suyu tatlı oluyor. Bazı balıkların kafasının ve kılçıklarının suyu daha acı oluyor.  


Bir diğer husus ise balık çorbasının yavan olmaması ve kolojenli olması için balığın kafası ve kılçıkları ile birlikte kaynatılması. Hazır satılan kolojen takviyeleri genelde ya tavuk ya da balık kaynaklı oluyor.


Bu çorbayı vaktiniz yoksa tavsiye etmem. Çünkü emek isteyen bir tarif. Özellikle balık etini kılçıklarından ayırması çok vakit alıyor. Balık 🐟 kafalarını çok dikkatli bir şekilde yıkadım ve buzluğa attım. Daha sonra müsait bir vakitte çıkardım direkt hoop tencereye attım. Ben brokoli katmayı unuttum ama siz unutmayın brokoli balığın o kokusunu alıyor ve inanılmaz yakışıyor tavsiye ederim. Annem balık çorbasını asla brokolisiz yapmaz🥦.

Malzemeler

2 temizlenmiş yıkanmış somon  kafası

1 temizlenmiş yıkanmış sazan kafası

3 dilim somon

1 soğan

1 havuç

3 yemek kaşığı un

Zeytinyağı

Yapılışı


Buzluktan çıkardığım balık çorbası malzemelerim bunlar 👇🏻



Somon ve sazan kafalarını iyice solungaçlarının iç kısımlarına kalın eldiven giyerek elinizi sokarak yıkayın. Özellikle iç kısmında sümüksü sıvıları oluyor onu iyice akıtın. Ağız kısmını açarak dikkatli bir şekilde yıkayın. Dişleri çok keskin oluyor çok dikkat edin. Kafada hiç kan kalmamalı.


Üzerine ılık su ilave edip önce sadece kafaları en az iki saat kaynatın. Ben dondurucudan çıkardığım için kettledan su ekledim. Daha sonra somon dilimlerini de ekleyip 1 saat daha kaynatın. Somon eti kaynarken çok müdahale etmeyin etleri çabuk dağılabilir. Sadece suyun üzerinde kalan kısımları maşa ile suyun içine biraz itin. Altını kapatıp somon etlerini ve kafalarını kevgirle suyun içinden çıkarın. Az soğuyunca somon etlerini kılçıkları dan ayırın. Özellikle somonun derisinin altında yumuşak bir yağ oluyor sakın o yağı atmayın çok kıymetli besleyici ögelere sahip.


Soğan ve havucu rendeleyin ve zeytinyağınında iyice rengi değişene kadar kavurun. Ben robottan geçirdim.


Havuçlar da kavrulunca unu ilave edin ve kavurun. Bu aşamada yağ az gelirse biraz daha yağ ilave edebilirsiniz.


Balık suyunu mutlaka süzerek tencereye ilave edin. Bir yandan da çırpıcıyla topak kalmayacak şekilde karıştırın.


Defne yaprağı ve karabiber ilave edin. Çorba koyulaşana kadar kaynatın.


Çorba kıvam almaya başlayınca defne yapraklarını çıkarın ve ayıkladığınız somon etlerini yavaş yavaş ilave edin. Birkaç dakika daha kaynatın ve altını kapatın. Afiyet olsun.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek