Fırında Tavuklu Gömme Pilav




 Merhabalar bugün hikayemde paylaştığım tavuklu fırın pilavım efenim.  Tavukları baharatla harmanlayıp fırın poşetinde pişirdim. Baharat olarak mercanköşk, kekik, kırmızı toz biber kullandım. Herşeyi bu defa göz kararı yaptığım için tam ölçü veremiyorum.

 Soğanları ve ardından domatesleri sıvıyağda kavurun. Ben bu işlemide fırında yaptım fakat tavada kavurup fırın kabına aktarabilirsiniz. Üzerine bulgur ya da yarım saat suda beklemiş pirinci tepsiye yayın. Tuzunu ekleyin. Tavukları yerleştirin. Poşette kalan suyunu da dökün. Üzerine parça parça tereyağını ekleyin. Sıcak suyunu ekleyip fırına verin. Suyunu çekince fırından çıkarıp üzerine bir sini örtün. Fotoğrafdaki demlenmemiş hâli demlenince üzeri kuru olmuyor merak etmeyin 😄. Demlenen pilavı servis edin. Ben yanına sarımsaklı taze fasulye ve kendi biber turşularımı da ekledim. Mükemmel bir kombinasyon oldu 😋

Afiyet olsun.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek