Sarımsaklı Taze Fasulye Yemeği/ Vegan Garlic Green Bean Meal

 


Merhabalar bugün çocukluğumun lezzetlerinden sarımsaklı taze fasulye yemeğini nihayet paylaşıyorum.  Bunca zamandır yaptığım ama heryerde biliniyordur diye paylaşmadığım bu tarif meğer yöreselmiş. Hikayemde paylaştığım zaman soranlar olunca anladım ki tarifini vermemekle hata etmişim. Benim bildiğim kadarıyla taze fasulye bizde iki türlü oluyor biri domatesli biri sarımsaklı olarak arada evdekiler yesin diye tavuklu da yapıyorum. Herneyse anneannem hep domatesli annem hep sarımsaklı versiyonunu yapardı 😀. Özellikle sarımsaklı versiyonunu yoğurt ve ev ekmeğiyle yemesi çok güzel oluyor benden söylemesi. Sarımsak miktarı tamamen size bağlı ama mümkün olduğunca bol katarsanız o kadar lezzetli oluyor 👍🏻.

Malzemeler

2 kg taze fasulye (2 kg green bean)

1 baş sarımsak (1 head of garlic)

Zeytinyağı ya da sıvıyağ(olive oil)

Sıcak su (boiled water)

Yapılışı

Taze fasulyeleri bol suyla yıkayın. Saplarını ayıklayın. Boydan ikiye bölün. Çok uzunsa ortadan böldüğüm fasulyeleri enlemesine de ikiye bölüyorum tercih meselesi. Ortadan ikiye ayırınca hem içinde çürük, kurt var mı daha iyi görüyorum hem de hızlı kavruluyor.

Tencereye sıvıyağ alın ve fasulyeleri kavurun. Kavrulmuş fasulye hem daha lezzetli oluyor hemde çok çabuk pişiyor.




Tuzunu ekleyin. Tencerenin yarısından az aşağısına kadar sıcak su ekleyin ve kapağı kapalı olarak pişirin. Fasulyeler iyice yumuşayınca doğradığınız sarımsakları ekleyip altını kapatın. Kendi sıcaklığı ile sarımsaklar yarı diri kalmalı. 


Karıştırın. Servis edin. Afiyet olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek