Tahinli Pide/тахини пита

 


Tahinli pide sever misiniz? Kimi yerlerde tuzlu kimi yerlerde haşhaş ile birlikte kimi yerlerde de benim sevdiğim gibi sadece tatlı olarak tahin kullanılıyor. Özellikle Antalya çevresinde katmerlerde haşhaşı tahinle birlikte yapmayanı hiç görmedim. Buna benim bildiğim duble tahinli pide deniyor. Sebebi ise tarifinden anlaşılacağı üzere iki defa tahinleme işlemi yapılıyor. 2 turda çokça hamur yoğurdum. İlk önce büyük tepsi pizza sonra haşhaşlı lokum en son da 2 tane tahinli pide yaptım. Hiç ölçü kullanmadım tamamen göz kararı ama çok basit bir tarif. Pişirme kağıdını  mutlaka kullanmanızı tavsiye ederim çünkü şeker eriyip akıyor. Tahini ve şekeri olabildiğince bol kullanıyorum zira başka türlü yediremiyorum bizimkilere🤷🏼‍♀️. Instagram'da paylaşmıştım ama burada paylaşmayı unutmuşum burada arşivde dursun💁🏼‍♀️.

Malzemeler

🎈4 su bardağı su (4 cups water)

🎈1 küçük pkt maya (1 tablespoon dried yeast)

🎈Yarım tatlı kaşığı tuz (1/4 tablespoon salt)

Arasına

🎈Erimiş tereyağı (melted butter)

🎈Tahin (tahini)

🎈Toz şeker (granule sugar)


Yapılışı

Su, maya ve bir miktar unu karıştırın. Azar azar un ilave ederek yumuşak bir hamur yoğurun. Mayalamaya bırakın. Bezeler yapın. Biraz un serperek her bir bezeyi açın. Üzerine erimiş tereyağı sürün ve elinizle çekiştirerek biraz daha açın. Üzerine tahin gezdirin iyice kaşıkla yayın. 



Şeker serpin.




 Rulo yapın. 




Diğer bezelere de aynı işlemi uygulayın. Yağlı kağıdın üzerine ruloyu yerleştirin. Elinizle bastırarak açın. Özellikle orta bölgesini inceltin. Şeklinden dolayı ortası kalın kenarları ince olabiliyor. Üzerine tekrar tereyağı-tahin-şeker uygulayın. Bekletmeden fırınınızın en yüksek ayarında pişirin. Çok hızlı pişiyor dikkat ediniz. 



Afiyet olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek