Kuru Fasulye Tiridi

 


Kuru Fasulye Tiridi/Kidney Bean Tirid/фасоль трид

Nohut mayalı ekmekle kuru fasulye tiridi tarifi için 👉🏻Tıkk


Merhabalar. Kuru fasulye tiridi bilir misiniz? Genellikle etsiz hazırlanır. Kurbandan kalan kemik olursa düdüklüye atıverirler yoksa da bu çorba bol sıvıyağ, karabiber ile kızartılmış ekmeklerin üzerine dökülür. Her geleneksel yemek gibi aslında biraz da yokluk yemeğidir sade hâli. İliğini en kolay çıkarabildiğim ve birazda yağlı olduğu için ben gerdan kullandım. İsterseniz sadece ilikli kemik de kullanabilirsiniz. Bu yemeği ben hiç salçalı görmedim. Ekmek üzerine döküldüğü için salça kullanmazlar ama tâbi ki tercih meselesi. Ekmekleri elde yeriz diye tepsiye dizip üzerine dökmedim kalınca iyi olmuyor malum. Birde bu tirid mutlaka ev ekmeği ile yapılır. Malum hazır ekmekler çook yumuşak oluyor.


Malzemeler

Gerdan(neckle part of ship or goat)

3 su bardağı ıslanmış kuru fasulye (3 cups kidney bean)

2 defne yaprağı (2 bay leave)

1 büyük soğan (1 onion)

Tuz, karabiber (salt, blackpepper)


Servis için kızarmış ev ekmeği (fried sourdough bread for service)

Yapılışı

Kuru fasulyeleri bir gece önceden ıslayın. Gerdanları yıkayın. Fırın tepsisine yerleştirin ve hafif kızarana kadar fırınınızın en yüksek ayarında hafif mühürleyin.





Gerdanları, kuru fasulyeyi, soğanı ve defne yapraklarını tencereye aktarın. Suyunu ekleyip iyice fasulyeleri pişene kadar kaynatın. Gerekirse arada su ilave edin. Piştikten sonra defne yapraklarını alın. Bol karabiber ekleyip servis yapın. Afiyet olsun.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek