Kahve Değirmeni İncelemesi

 

 

Merhabalar. Uzun süre mutfak elektroniği inceleme yazılarıma verdiğim arayı bugün sonlandırıyorum. Sizlerden gelen istek ve ürün inceleme yazılarımın  verdiği istatistik verilerine dayanarak uzun zamandır kullandığım ve kullanmadan önce uzun araştırmalar sonucunda söyleyecek önemli bilgilerimin biriktirdiğini düşünüyorum. Öncelikle bir kahve değirmenin sahip olması gereken önemli özellikler nelerdir derseniz :

☕Kahve değirmenin motoru haznesinden büyük olmalı. Yüksek tork gerektiren bir motorsal iş olduğu için daima hazne motora oranla daha küçük olmalı.

☕ Yüksek Wattlı bir motoru olmalı. Eğer iki farklı değirmen arasında kaldıysanız direkt motor gücü yüksek olanı seçiniz.

☕ Kahve öğütmek için mutlaka öğütme incelik ayarının bulunması. Birçok uygun fiyatlı makinede maalesef bu özellik yok. Türk kahvesi, expresso ve Americano inceliği birbirinden çok farklı. Bu arada en incesi Türk kahvesi en kalıbı Americano 😃.

☕ Başka baharatları da öğütebilmek için haznesi çıkarılılabilen olmalı. Gerek temizlik gerekte yoğun kokulu bir baharat öğüttüğünüzde diğer işlemlerde aynı kokuyu ve tadı almamanız için haznenin sabit olmaması çok önemli. Kim karabiber kokulu bir kahve ister ki?😆

☕ Son olarak alta sabitleyen vakumlu ayak ve güvenlik kilidi de olsa tadından yenmez.


Peki Müge bu kahve baharat değirmenlerinde ne yapabiliriz derseniz onları da şöyle sıralayabiliriz:

📌 Sert çekirdek halindeki tüm baharatları öğütmek

📌 Pudra şekeri yapımı. Benim için en önemli özelliktir.

📌 Yulaf unu ve pirinç unu yapımı

📌 Tabiki taze kahve çekimi 😃

📌Afgan pilavı ve bazı Asya yemekleri için taze gram masala yapımı


Ben en çok pudra şekeri için kullanıyorum. Çünkü hazır satılan pudra şekerleri içine çok fazla nişasta katılıyor. Bunun nedeni olarak fabrika da yoğun öğütme esnasında metal bıçakların ısınması sonucu şekerin yapışmasını engellemek gösterilsede kusura bakmasınlar  yemezler. Ben çocukken satılan pudra şekerleri ile arasında bariz tad farkı var. Eğer un kurabiyesi yaparken hazır pudra şekeri kullanırsam un kurabiyesi az şekerli oluyor. Aynı miktarda kendi yaptığım  şekeri kullandığımda tadı tam yerinde oluyor. Ayrıca şeker hamuru için gerekli tüm pudra şekerini hazırladığınizda emin olun verdiğiniz parayı kendisi amorti ediyor. Çünkü şeker hamurları çok pahalı ve gereksiz katkılı.

Gelelim benim kullandığım  kahve değirmenine şoktan annemin benim için aldığı Sinbo kahve değirmenine. Zamanında 40 liraydı. Şimdi tabiki fiyatları çok uçtu. Bir numarası yok. Haznesi çıkmıyor bu yüzden sadece pudra şekeri ve yulaf unu yapımında kullanıyorum. Kahve için çok verimli değil. Acayip güçlü bir değirmen. Fiyat performans ürünü diyebiliriz. 


 Bu videodaki 👆 yulaf ununu yaparken çekmiştim. Kullanma kılavuzunda arka arkaya 4 defadan fazla kullanmayınız diyor. Bende ihtiyacım olduğunda az az öğütüp her 4 tur arasında en az 20 dk ara vererek çokça pudra şekerini hazırlıyorum. Birden yüklenirseniz motor yanar. Bu tür bas-çek şeklinde çalışan makineler o yüzden açma kapama düğmesi olmadan kullanılıyor.110 W motor gücüne ve 60 gr hazneye sahip. Erzak küreğinin ucu kadar şekeri tek seferde öğütüyorum. Tartı falan o kadar da gerek yok yani 😂. Bununla benzer değirmenler ne derseniz kiwi ve Bosch un değirmenlerini sayabilirim. Her ne kadar Bosch yüksek fiyatlı olsa da aynı model aynı çıkmayan hazne işte.

Peki ben kahve tiryakisiyim ne önerirsin pudra şekeri, baharat  vs benim için önemli değil derseniz tabiki öyle değirmenler de var.



Görmüş olduğunuz delongi' nin ayarlı kahve değirmeni öğütücü ayarlı ve hazneli değirmeni an itibariyle 830 L.

Buna muadil daha ucuzu var mı dersiniz. 👇 Alttaki resimde gördüğünüz fakirin değirmeni daha düşük fiyatlı. An itibariyle 578 L. Yüksek segment modelleri olduğu için fiyatları diğerlerine göre daha tuzlu. Ama kahve için kullanacaksanız bu tarz değirmenleri tavsiye ederim.


Daha orta kaliteli haznesi çıkarılılabilen, öğütme incelik ayarı olmayan orta segment değirmenlerden Beko, Arçelik ve yine fakirin ara sıra bime gelen modelini tavsiye edebilirim.




Bu arada aynı modelde arçeliğin de değirmeni mevcut. 


👆Eğer Kenwood Km282 , Km283 , Km285, Km286 , Km287, Km288 , Km289 , Km280 model mutfak şefleriniz varsa bu aparatlada öğütme işinizi yapabilirsiniz. Mini doğrayıcı/değirmen aparatı olarak geçiyor. Sadece yazdığım model mutfak şefleri ile uyumlu dikkat ediniz.

Bir mutfak aleti almadan önce ne için almak istediğiniz, ihtiyacınızı öngörmek çok önemli. Benim işime yarayan sizin için işinize yaramayabilir.

Not: Fotoğraflar anonim video bana aittir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek