Cam Parlatma/ Ekonomik Camsil Yapımı

 


Bilenler bilir sayfamda, bloğumda sadece tarif değil her türlü bakım, temizlik, mutfak teknolojisi vs konularında yazıyorum. Bugün ise size 10 numara 5 yıldız cam parlatma sırlarımı veriyorum😂. Çok ucuza çok etkili ve sağlığa zararsız kullandığım geleneksel ve bir o kadar da unutulmuş bir yöntem. 

Öncelikle çok fazla cam resimdeki gibi girintili bardak, tabak vs kullanan biri olarak ara ara cam eşyalarımı parlatıyorum. Özellikle sararan cam çay bardakları için bulaşık suyuna 1-2 yemek kaşığı tuz ilave ediyorum. Sıcak su ekleyince eriyor. Süngerle ovalıyorum. Durulayınca yeni alınmışcasına parlıyor 👍. Bu yöntemi annemden öğrenmişdim😻. Ayrıca tuz hem hijyen sağlıyor hemde lekeleri yorulmadan hemen çıkarmanızı sağlıyor. Kahve kupalarımdaki tüm kahve lekeleri çok kolay çıkıyor.

Cam parlatmaya gelecek olursak jel bulaşık deterjanı, 1 çay bardağı sirke, 2 yemek kaşığı tuz ve su ile karışım hazırlıyorum. Boş pıspıs şişeye dolduruyorum. Pıs pıs yapıp silecekle sıyırıyorum. Durulama yapmadan daha geç kirlenen hızlıca silinen camlarınız oluyor 😻. İsteyen kremsiz şampuan ile de silebilir. Aynı tuz ve asit şampuanlarda da oluyor. Deneyin farkı göreceksiniz üstelik istediğiniz kadar camsil hazırlayabilir aynı karışımı mutfak-tezgah temizliğinde de kullanabilirsiniz 💕.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek