Fırın Poşetinde Bol Kıymalı Biber Domates Dolması/Stuffed Belly Pepper and Tomato in Baking bag/Долма/Фаршированный перец

 Fırın Poşetinde Bol Kıymalı Biber Domates Dolması/Stuffed Belly Pepper and Tomato in Baking bag/Долма



Hayatımda ilk defa bu şekilde bol kıymalı biber dolması yaptım. Normalde kıymayı çok az kullanır soğanı pirinci kavurup o şekilde yaparım. Artık eskisi kadar vaktim ve sabrım olmadığı için dolma harcını çiğden hazırlıyorum. Siz isterseniz bir kase kıyılmış maydanoz ve azıcık reyhan da ekleyebilirsiniz. Bu şekilde içi daha çok sulu köfteyi hatırlattı bana. Fırında olması özellikle kalabalık aileler aşırı pratiklik sağlıyor.

Malzemeler

500 g kıyma

1 su bardağı pirinç

3 soğan

12 adet dolmalık biber (12 belly pepper)

1 domates (1 tomatoes 🍅)

Tuz, zeytinyağı (salt, zeytinyağı)

Yarım tatlı kaşığı yenibahar (2 teaspoons allspices)

1 tatlı kaşığı pul biber (1/2 tablespoon paprika flakes)

2 çay kaşığı karabiber (2 teaspoons blackpepper)

1 tepeleme yemek kaşığı nane(1 1/2 tablespoon dried peppermint)

Su

Yapılışı

Soğanları yemeklik doğrayın. Pirinçleri yıkayın. Bir kasede kıyma, soğan, baharatları, 1 çay bardağı kadar suyu, zeytinyağını ekleyin. İyice homojen olana kadar yoğurun. 



Biberleri yıkayıp şapka şeklinde kesin. Biberleri ağzına kadar doldurun. Benim biberim az geldiği için bir tane de domates oydum içini ezip harca kattım o şekilde doldurdum. Dolmaların altına birer çizik atın. Fırın poşetine aktarın. 



Yarısından biraz aşağısına gelecek şekilde su ekleyin. Tuzunu ekleyin. Poşetin ağzını bağlayıp önceden ısıtılmış 180 C fırında pişirin. 



Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek