Güveç/Meat Casserolle/запеканка

 




Merhabalar. Yine uzun zamandır paylaşmak istediğim ve fırsat olmayan bir tarife sıra geldi. Piştikten sonra üzerinden alan aceleciler olduğu için sunumu pek güzel çekemedim 😂. Güveç her yerde farklı yapılıyor. Benim için düğün evi kokusu olan bu tarifin aslında kesin bir ölçüsü yok. Fakat önemli gördüğüm noktalar şunlardır:

🍅Toprak kap mutlaka sıcak su ile yıkanmalı, kurutulmalı ve iç-dış yağlanmalıdır.

🍅Kolayca fırından alınıp koyulması için altında tepsi olmalı. Bildiğiniz üzere bu toprak kaplar fırından çıktıktan sonra bile fokur fokur kaynıyor.

🍅Sinirsiz et ve bildiğiniz sossuz çoban salata karışımı yeterli olacaktır.

 🍅Domatesi çok olmalı ki et hemen kurumasın.

🍅 Elektrikli fırınlar için daha yassı ve küçük kaplar tercih ederseniz daha kısa sürede pişer.

🍅Mutlaka içi sırsız yani mat kaplar kullanın. İçi sırlı olanlar fırın sütlaç içindir efendim 🤗


Malzemeler

1,5 kg kuşbaşı et (1 kg+500 g beef)

1 soğan (1 onion)

6-7 yeşil biber (6-7 green pepper)

6 domates (6 tomatoes 🍅)

Yapılışı

İlk önce güvecin salatasını hazırlayın. Eti yıkayıp süzün. Salatası ile karıştırın.



 Fırının en yüksek ayarında en az yarım saat pişirin. Su eklemeyin. Ben ilk önce kapağı kapalı daha sonra üzerini açarak pişirdim. Ara sıra suyunu kontrol edin.




 Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek