Elmalı Rulo Pasta

 

Hikayemde paylaştığım elma suyunun arta kalan posası ile hemencecik bir elmalı pasta yapayım dedim 🤗. Evdekiler meyve suyunu çok seviyor. Bu işlerin içinde olan biri olarak meyve suyuna alınmayan çürük meyvelerin gittiğini bizzat gördüm. Velhasıl kelam elmaları soydum çekirdekleri çıkardım. Suyunu sıktım kalan bütün posayı şeker katarak biraz pişirdim. Soğuyunca tarçın, üzüm vs diğer malzemeleri ekledim. Karıştırdım. Çok az maliyetle alet ekipman gerekmeden yapılabilen gösterişli bir pasta kendileri. Herhangi bir meyvenin püresi ilede aynı tarifi yapabilirsiniz.

Malzemeler

Pandispanya için (for sponge cake)

3 yumurta (3 eggs)

Yarım su bardağı şeker (1/2 cup sugar)

1 su bardağı un (1 cup flour)

1 pkt kabartma tozu (1 package baking powder)

2 pkt vanilya (2 packages vanilla sugar powder)

İçi için (for filling)

Elma marmeladı (Apple marmelade)

1,5 çay bardağı şeker (2/3 cup sugar)

1 kahve fincanı kuru üzüm (1/4 cup dried grape)

1 avuç ceviz (1 cup walnut)

1 tepeleme çay kaşığı tarçın (2 teaspoons cinnamon)


Üzerine pudra şekeri (sugar powder for decoration )

Yapılışı

İçini hazırlayın. Yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye iyice yayın. 

Yumurta ve şekeri mayonez kıvamına gelene kadar çırpın. Un, kabartma tozu ve vanilyayı ekleyin karıştırın. İnce bir tabaka halinde elmalı harcın üzerine yayın. Olabildiğince ince yaymaya çalışın. Merak etmeyin tam kapanmayan kısımları dahi kabaracaktır. Hamur ince olmayınca güzel rulo şekli olmuyor. Önceden ısıtılmış 180 fırında üzeri kızarana kadar pişirin. Pişme süresince başında bekleyin. Çok çabuk pişiyor. Üzerine yağlı kağıt kapatıp ters çevirin. Sımsıkı rulo yapın. Bir sofra bezine sararak soğuyana kadar bekletin. Soğuyunca elmalı kısımdaki kağıdı açın. Tekrar rulo yapın ve dikkatli bir şekilde uzun oval bir tabağa alın. Üzerine pudra şekeri eleyin. Afiyet olsun. 









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek