🍓🍹Ev Yapımı Konserveden Çilekli Limonata/Homemade Strawberry Lemonade🍓🍹

 


Merhabalar havalar sıcak olduysa en iyi yapılabilecek şey ev yapımı misler gibi bir limonata . Aynı tarifle karpuzlu limonata kirazlı limonata şeftalili limonata vs yapabilirsiniz. Tek fark çilek 🍓 yerine istediğiniz meyveyi aynı miktar koyacaksınız. Ben taze çilekleri bitirdiğim ve elinde geçen yazdan kalma çilek konservem kaldığı için konserveden yaptım. Şeker bitince çilekleri konserve yapmıştım. İyi ki de öyle yapmışım bütün yıl komposto yaptım. Taze çilek konservesi kullanırsanız daha güzel renk ve yapıda olacaktır. Isı etkisiyle bozulan pektin dolayısıyla posalı bir yapıda oluyor ama önemli değil koruyucusuz istediğiniz zaman limonata ve komposto yapabilirsiniz.

Malzemeler

🍓Yarım kg çilek veya yarım kg çilek konservesi (500 g strawberry or 1 canned strawberry)

🍓2 limonun sarı kabuğu ve içi (zest of 2 lemons and juice)

🍓2 L su(2 L water)

🍓2 diş limon tuzu (2 crystals citric acid)

🍓1 çay bardağı şeker, ben kullanmadım (1/2 cup sugar, optional)

Yapılışı

Limonun renkli kabuğunu keskin bir bıçakla incecik soyun.





Beyaz kabuklarını soyup atın. Çekirdeklerini ve saplarını da çıkarıp atın.



Ayıklanmış limon ve kabuğunu , çileği blendırdan geçirin.




Bir kaba aktarın.



Üzerine limon tuzu ve suyu ekleyip karıştırın.



Kapatıp en az 5 saat benim tavsiyem 1 gece buzdolabında bekletin. Buzdolabından çıkarıp süzün.

 


Şekeri süzdükten sonra ekleyebilirsiniz. Afiyet olsun.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek