Orjinal Abhaz Acukası/аджика

 Acuka/аджика



Bugün size bayram kahvaltısı için yaptığım Abhaz Acukası tarifinden bahsetmek istiyorum. Tüm Adige toplulukları, Abhazya bölgesi, Hazar Denizine kıyısı olan ülkeler ve Çerkezler bu acukayı çokça yaparlar.  Çerkez tavuğu acukasız olmaz. Türkiye de acuka diyince hemen fakir sucuğu akla geliyor. Herneyse ben hemen tüketmelik yaptığım için zeytinyağınında biberleri kavurduktan sonra domates ekledim. Domatesler de ölünce dereotu, sarımsak, sirke ilavesi yapıp blendırdan geçirdim. Kişniş koymadım ponçik hanım pek sevmiyor bu sosta çünkü. Ama orjinalinde bolca kişniş olur. Konserve yapacaksanız kıyma makinasının büyük gözünden kırmızı biber ve domatesi çekip diğer malzemeleri ekleyip suyunu çekene kadar kaynatıp sıcak dolum yaparsanız bütün kış elinizde bozulmadan saklanabilirsiniz. Konserve için zeytinyağını kullanmanıza gerek yok. Sonrasında yerken döküyorum güzel oluyor 😋. Bu arada dereotunun kartlaşmış kalın dalları da aroma vermesi için katılır. İsteyen katıp sonrasında içinden çıkarabilir. Bende öyle yaptım.

Malzemeler

13 kırmızı biber🌶️

Yarım kg kıl biber

2 kg domates🍅

250 g acı biber

1 çay bardağı sirke

1 çay bardağı zeytinyağı

2 baş sarımsak

1 demet dereotu

2 çay kaşığı karabiber

2-3 büyük kristal limon tuzu

Yapılışı

Tüm sebzeleri yıkayın. Biberleri çekirdeklerinden ayıklayıp doğrayın. Domates ve sarımsağı da ayıklayıp doğrayın. Tencereye zeytinyağını, biberleri alın ve biberleri iyice hacmini kaybedene kadar kavurun. Domates, dereotu, tuz, limon tuzu ve sarımsağı ekleyip iyice kaynatın. En son blendırdan geçirin. Afiyet olsun.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek