🍓🍧Çilek Soslu Muhallebi🍓🍧

 



🍓🍧Merhabalar. Hikayemde paylaştığım çilekli muhallebilerimi daha yeni paylaşabiliyorum🤦🏼‍♀️. Sunumu şekline kadar çocukken çok yediğim bir sütlü tatlı. Her çocuk gibi bende kupta böyle süslü püslü tatlılara bayılırdım. Niye bu zamana kadar paylaşmadim bilemiyorum. Çilek püresini geçen gün hikayemde paylaşmıştım. Robotta çekip biraz pişirip kaldırıyorum. Böylece istediğiniz zaman pasta, tatlı vs tariflerde elime hazır geliyor hem de uzun süre dayanıyor.

Muhallebilisi için

1 L süt

1 su bardağı şeker

3 yemek kaşığı nişasta

3 yemek kaşığı un

2 pkt vanilya

1 yemek kaşığı tereyağı

Çilek sosu için

2 su bardağı çilek püresi

Yarım su bardağı su

1 silme yemek kaşığı nişasta

Yarım su bardağı şeker

Yapılışı

Öncelikle bir tencereye süt, şeker, un ve nişastayı alın. Çırpıcı ile iyice topak kalmayana kadar çırpın. Daha sonra orta ateşte sürekli dibini çırpıcı ile karıştırarak pişirin.



Göz göz olunca altını kapatıp kuplara biraz boşluk kalacak şekilde aktarın.

 


Sonrasında yine bir tencereye çilek püresi, su, şeker ve nişastayı ekleyin.


 


İyice şeker ve nişasta eriyene dek karıştırın.



Yine ocağa alıp göz göz olana dek karıştırarak pişirin. Muhallebilerin üzerine aktarın.


 



Soğumaya bırakın. Üzerini hindistan cevizi ve çilek reçeli tanesi ya da taze çilekler ile süsleyin. Afiyet olsun.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek