Fırında Baharat Soslu Tavuk Kanat/Spicy Souce Chicken Wings

 



Merhaba. Bugün acayip pratik ve lezzetli tarifim var. Baharatları tamamen kendi öngörüm ve ruhsal durumuma bağlı olarak doğaçlama kullandım 😂. Bu defa tavuk yemeklerinde adeta tavuğa banyo yaptırdığım zerdeçal ve köriyi az kullandım 😆. Harika oldu 👍🏻. Bekletirseniz çok daha güzel özleşecektir. Birde kalın butsu kısımları eğer çok büyükse bıçakla kesikler atın. Benim kanatlarım mini minnacık olduğu için ben yapmadım. Salça kullanmanızı tavsiye etmem fırında çok çabuk karartıyor. Toz biber yeterince renk ve tat veriyor zaten. Ben bol ilikli, domatesli, soğanlı, kemik sulu bulgur pilavı ve acılı ezme turşumla, susuz sarımsaklı cacıkla servis ettim. Çok uyumlu oldular 😋

Malzemeler

2 kutu tavuk kanat (2 kg Chicken Wings)

2 yemek kaşığı süzme yoğurt (2 tablespoons filtered plate yoghurt)

1 tatlı kaşığı sirke (1/2 tablespoon vinegar)

1 tatlı kaşığı şeker (1/2 tablespoon sugar)

1 yemek kaşığı tuz (1 tablespoon salt)

1 tatlı kaşığı kekik (1/2 tablespoon thyme)

1 tatlı kaşığı mercanköşk (1)2 tablespoon marjoram)

2 tatlı kaşığı kırmızı biber (1 tablespoon paprika powder)

1 çay kaşığı köri(1 teaspoon curry)

Yarım çay kaşığı zerdeçal (1/2 teaspoon turmeric)

2 çay kaşığı karabiber (2 teaspoons blackpepper)

2 yemek kaşığı zeytinyağı (2 tablespoons olive oil)

Yapılışı

Tüm malzemeleri bir kapta iyice karıştırın.


Tamamen karışınca üzerine bir poşet geçirip buzdolabında 3-4 saat dinlendirin. Benim vaktim olmadığı için bekletemedim.


Önceden ısıtılmış 200 C fırında nar gibi kızarana kadar pişirin. Afiyet olsun.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek