🍨Karamelli Dondurma/ Caramel Ice Cream/карамельное мороженое🍨



Merhabalar. Havalar ısınmaya başladıysa artık dondurma vakti gelmiş demektir ☺️. Açıkçası daha önce çok fazla miktarda dondurma yapmaya fırsatım oldu. Hatta üniversiteside fabrika da dondurma yapıp bahar şenlikleri için satışa yollamıştım. Fakat Karamelli dondurmayı yeni yapma fırsatım oldu. Gıda kodeksine göre dondurma süt, şeker, krema, stabilizatör ve türüne göre kakao-meyve püresinden oluşuyor. Diğer kutularda satılanlar içinde mono ve digliserid esterleri, peynir altı suyu tozu vs yazanlar dondurma olarak değil sütlü buz olarak geçer.Zincir marketlere üretim yapıcaksanız bu sütlü buzlar daha randımanlı oluyor. O yüzden üzerinde karınca büyüklüğünde sütlü buz yazar. Bende madem ev dondurması yapıyorum niye salepli dövme dondurma tarzı yapmayayım diye başladım 😍. Alacağınız 60 liralık salep size bütün yaz litre litre sütten hazırlanmış dondurma olarak geri dönecektir o yüzden tavsiyem aktardan kaliteli bir salep temin etmenizdir.

Malzemeler

1 L+1 kase süt(1 L + 1 cup milk)

2 su bardağı (2 cups sugar)

1 yemek kaşığı salep(1 tablespoon sahlep or stabilizer)

2 kutu krema (400 ml heavy cream)

Yapılışı

Şekeri yassı bir tencereye alın.



Eriyince kremayı ekleyip karıştırın. Karamel tamamen eriyince sütü ekleyin.


 


Bir yandan da ayrı bir kasede süt ve salebi hızlıca karıştırıp tencereye ekleyin.



Bu esnada sürekli karıştırıp çırpmayı ihmal etmeyin. Kaynamaya başlayınca yarım saat kadar sürekli karıştırarak pişirin. Bu sayede süt suyu uçup koyulaşacak ve salep de kıvamı arttıracak. Yeterince koyulaştığını düşündüğünüzde ocaktan alın ve blendırdan geçirin.



Savura savura soğutun. Kaba aktarın. Sıcaklığı geçince buzluğa kaldırın. 2 saatte bir çıkarıp karıştırın. Karıştırmakta zorlandığım anda tekrar buzluğa alıp donmasını bekledim. Yaklaşık bir buçuk günde tam kıvamına geldi. Fotoğrafta bir gün sonraki hâli. İstediğiniz zaman çıkarıp şekil verip servis edin. Afiyet olsun.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek