Karadutlu Tart/Black Mulberry Pie/Пирог с черной шелковицей




Malzemeler

Hamuru için (for crust) 

2 yumurta+2 yumurta sarısı(2 eggs+2 egg yolks)

1 su bardağı pudra şekeri(1 cup powdered sugar)

250 g tereyağı yada margarin(250 g butter or margarine)

4 su bardağı un(4 cups flour)

2 pkt vanilya(2 pkt vanilla sugar powder)

İçi için (for filling)

3 su bardağı karadut(3 cups Black Mulberry)

2/3 su bardağı pudra şekeri(2/3 cup powdered sugar)

3 yemek kaşığı nişasta(3 tablespoons starch)

Üzeri için (to bruss)

Reçel (Jam) ya da şerbet(or any kind of syrup or egg yolk)

Yapılışı

Küp küp doğranmış katiyağı yoğurma kabına alın.  Azar azar un ilave ederek kum gibi olana dek karıştırın. Bu işlem için soğuk yağı una bulayarak rendeleyebilir, mutfak robotunda çekebilirsiniz. Kıyır kıyır bir tart için yağ ile unu karıştırıp gluteni devre dışı bırakmak şart. Pudra şekeri, vanilya ve yumurtaları ekleyip yoğurun.


Tart hamurunu kalıp büyüklüğünde açın. 


Kalıba yerleştirip  kabarmaması için çatalla delikler açın.


Üzerine yağlı kağıt serip ağırlık olarak ısıya dayanıklı kaplar koyun. Ben sufle kaplarımı kullandım. Böylece nohut, fasulye israf etmemiş oluyoruz. Önceden ısıtılmış 180 C fırında 15 dk pişirin.Üzerine yağlı kağıt serip ağırlık olarak ısıya dayanıklı kaplar koyun. Ben sufle kaplarımı kullandım.

Bu esnada içi için karadut, pudra şekeri ve nişastayı bir kapta karıştırın. Ben kompottan sürdüğüm karadutları kullandığım için şeker ilavesi yaptım. Siz eğer taze dut kullanıyorsanız ve dutlarınız çok tatlıysa ona göre ayarlayın.


Karadutlu dolguyu yarı pişmiş tart tabanının üzerine yayın.


Kalan hamuru açın. Şeritler kesin.


Kestiğiniz şeritleri fotoğrafdaki gibi örün. Kenarları için minik topcuklar yuvarlayıp elimle bastırdım. 


Üzerine kızarması için reçel sürün. Şerbet ya da yumurta sarısı da kullanabilirsiniz.


Önceden ısıtılmış 180 C fırında üzeri kızarana kadar pişirin. Afiyet olsun.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek