Balkabağı Konservesi/ Balkabağı Nasıl Saklanır?




Merhabalar. Beni balkabaklı börek vs yapıyor diye annem kocaman kocaman kabaklar almış bende değerlendirmek için hazır elimde boş kavanozlar varken balkabağı konservesi yapayım dedim. Bu şekilde direkt tatlı olarak ve çizkeklerde, balkabağı çorbasında ek gıda olarak yapabilirsiniz. Ben annem balkabağı tatlısı sevdiği için şekersiz yaptım 😀. Üzerine pekmez döküp ya da sadece hiçbir şey katmadan tüketebilirsiniz. Birde fırın poşetinde pişirip püre haline getirip 1 cup olacak şekilde porsiyonlayıp dondurucuda da saklıyorum. Artık hangisi size uygun gelirse o şekilde saklayabilirsiniz. Belki sizlere de faydalı bir fikir olur🤗

 

Yapılışı

Yıkanıp doğranmış balkabaklarını🎃 kavanozlara tırtıklı kısma kadar doldurun. Yine tırtıklı kısma kadar su doldurun. Ağız kısımlarını silin. Kapakların iç yüzeyi ve konservelerin kapağa temas eden kısımları kuru olmalı. Kapaklarını sıkıca kapatıp dik bir şekilde derin bir tencereye alın. 

Kapaklarını geçecek şekilde sıcak su ekleyin. Üzerine ağırlık koyun. Ben dolma taşı kullanıyorum. Ocağa alın. Kaynamaya başladıktan sonra 1,5-2 saat kadar kaynatın. Altını kapatıp bir gece öylece dinlendirin. Ertesi gün kurulayıp sudan çıkarın. Kapakları ortaya doğru çekmişse vakum tutmuş demektir ☺️.













Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek