Ekşi Mayalı Focaccia/Sourdough Focaccia Bread

 


Malzemeler

500 ml su (500 ml water)

1 su bardağı aktif ekşi maya (1 cup activated sourdough starter)

1 yemek kaşığı tuz (1 tablespoon salt)

5 su bardağı un (5 cups flour)


Ayrıca 

Zeytinyağı, kekik, dağ kekiği, mercanköşk(Olive oil, thyme, wild thyme, marjoram)

Zeytin (Olive)

Mısır (Corn)

Sucuk

Yarım kırmızı biber (half chopped Paprika)

Yapılışı

Su, ekşi maya ve bir miktar unu karıştırın. Azar azar un ilave ederek yumuşak bir hamur yoğurun. Tuzu un ile birlikte ekleyin.


Zeytinyağı döktüğünüz bir kaba hamuru alın. Üzerini kapatıp 1 saat sonra katlayın.


Toplamda 3 katlama yapın. 3. katlamadan sonra  yağladığınız fırın kabına aktarın.


Üzerini örtüp oda sıcaklığında 4 saat tepsi mayası aldırın. Bu aşamada buzdolabına kaldırıp soğuk fermentasyona bırakabilirsiniz. Ben bu şekilde tercih ettim çünkü acelem vardı.


Hamurun üzerine zeytinyağı döküp baharatları serpin. Parmak uçlarınızla aynı tırnak pide yapar gibi bastırın ve malzemeleri çukurlara yerleştirin. Aksi takdirde pişerken dışa doğru çıkıyorlar.



Ben sucuk, zeytin ve kırmızı biber tercih ettim ama siz elinizde ne varsa onunla yapabilirsiniz.

Önceden ısıtılmış 200 C fırında en üst kata tepsi koyarak pişirin. Üst kısmı erken kızarabiliyor bu yüzden ekşi maya ile yaptığım tüm hamurları fırında bu şekilde pişiriyorum. Afiyet olsun.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek