Ekşi Mayalı Zeytinli Ekmek/Sourdough Olive Bread

 



Öyle bir güzel zeytin ve kekik kokusu var ki anlatamam. Zeytini bütün olarak kullandım çünkü hamurun içinde edilebiliyor birde kesik attıktan sonra yine sıcak kalıba koymayı acele ile unuttum 😂 siz unutmayın. Özellikle lor, patates kızartması ve çayla kahvaltıya çok iyi oluyor 👍🏻.

Malzemeler

350 ml su (350 ml water)

1 su bardağı aktif ekşi maya (1 cup activated sourdough)

1 kase çekirdeksiz siyah zeytin (1 cup seeds removed black olive)

1 yemek kaşığı zeytinyağı (1 tablespoon olive oil)

1 tatlı kaşığı kekik(1/2 tablespoon thyme)

1 tutam dağ kekiği (1/2 tablespoon wild thyme optional)

1 yemek kaşığı tuz (1 tablespoon salt)

4 su bardağı un(4 cups flour)

Yapılışı

Su, ekşi maya ve bir miktar unu iyice karıştırın. Azar azar un ilave ederek yoğurun. 


Hamur toparlanınca zeytinyağı, tuz, kekik ve zeytini ekleyip tekrar yoğurun. 



Bir kabı zeytinyağı ile yağlayın ve hamuru aktarın. Üzerini örtüp 1 saat oda sıcaklığında bekletin. Sonra katlayın. Üzerini örtüp tekrar 1 saat sonra bekletin. Ben 2 defa beklettim ve oda sıcaklığında 3 saat beklettim. Sonra buzdolabına kaldırın. 



Ertesi gün buzdolabından çıkarıp hamura şekil verin. 


Altına kenarlarını toplayarak top şekli verdim ve yağlı kağıda aktardım. Üzerine kaseyi kapatıp oda sıcaklığında 5 saat mayalanmaya bırakın. 230 C kızgın fırında 1 kap su ile birlikte pişmeye bırakıp sıcaklığı 200 C ye indirdim. En üst rafta siyah fırın tepsisi ile pişti. Pişince ters çevirerek soğumaya bırakın. Afiyet olsun.



























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek